• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

update dvd800

Das wel een stukje rijden , of als je het er voor over hebt ! maar ik heb wel die met op de 10.e plek een B

Iemand omgeving Rotterdam (hoeft niet perse) die in staat is mijn dvd800 systeem / navigatie te updaten? Zou het erg op prijs stellen!

Nu nog een verouderde kaart met best wel wat fouten.

Alvast dank!

:agent

Ik heb een cd500 in mijn insignia van 2009

en heb de Opel DVD800 MY09/10 EUROPE 14/15 origineel, maar werkt dus niet in mijn auto ...

tevens heb ik ook de firmware update voor de cd500 , zodat ik ook zou kunnen streamen via mij iphone, maar als ik die wil installeren ben ik ook mijn navi kaart gegevens kwijt, dus ben op zoek naar een vrij recente dvd met kaart gegevens die wel werkt in mijn auto ..

Welke dvd heb ik dan wel nodig ??

Mike16v, welke moet je dan wel hebben als die andere niet werkt? er moet wel een 800 in passen , wat voor chassisnummer je hebt is heel belangrijk ,wat op de 10'plek staat!

OP de 10e plek staat bij mij een 9

vandaar dat ik ook speciaal de dvd versie heb genomen van my09/10

als ik extra kaarten wil laden geeft hij aan dat ik een navigatie schijf erin moet doen, als de schijf erin zit doet hij er verder niks mee iig..

Ik zag net op het andere draadje dat je de DVD met de 10 e plek een B hebt , als je die bij de Opel gekocht hebt dan zou ik toch naar de Opel gaan want als ik bij my Opel ga kijken moet ik die met een 9 hebben wat absoluut niet klopt ik moet ook met op de 10 e plek een B hebben ! dus daar zit wel degelijk een fout in , ik heb een DVD met op de 10e plek een B en die werkt prima ,alleen die is nog van 2013/14

Mike16v, zou er toch even mee naar de Opel gaan misschien willen ze jou uitleg geven of een andere als je het daar gekocht hebt.

Hey

ik ben in het bezit van de originele dvd, west europa 2014/2015 voor de dvd 800 navigatie van bouwjaar 2011 met op de 10de plek een B.

Als de site van navteq klopt is deze dvd ook te gebruiken voor de cd500 van bouwjaar 2011 met B in het chassisnummer.

Voor de duidelijkheid: ik doe de dvd niet weg, maar ben best bereid tegen een kleine vergoeding de update te draaien.

Ik woon iets ten zuiden van Rotterdam.

Groeten, Koen

koenvb, dan snap ik niet dat het niet wil , dan zou ik toch verdere stappen ondernemen en mijn verhaal halen waar je de DVD gekocht hebt . die van mij is prima dus ik hoef niet perse een andere 1 jaar verschil zal heus wel niet veel uitmaken .

Franco49

Ik heb geen problemen met mijn navi hoor.. alles werkt perfect!

Ik wilde alleen aangeven als er personen zijn uit omgeving Rotterdam die graag de nieuwste kaart materiaal willen ingeladen hebben op hun cd500/ dvd800, ik bereid ben dit te doen voor hun tegen een kleine vergoeding.

Tevens kan ik ook navigatie instructies zichtbaar maken op het kleine schermpje tussen de tellers. (Dit werkt in ieder geval op de dvd800 bj 2011)

Dus denk dat je mijn post verkeerd begrepen hebt.

Groeten Koen

koenvb, ik woon in het noorden van het land anders was ik wel jou kant op gekomen voor die update voor het kleine scherm, als ik wel in de buurt zou komen meld ik mij gr.Frits

@koenvb wrote:Franco49

Ik heb geen problemen met mijn navi hoor.. alles werkt perfect!

Ik wilde alleen aangeven als er personen zijn uit omgeving Rotterdam die graag de nieuwste kaart materiaal willen ingeladen hebben op hun cd500/ dvd800, ik bereid ben dit te doen voor hun tegen een kleine vergoeding.

Tevens kan ik ook navigatie instructies zichtbaar maken op het kleine schermpje tussen de tellers. (Dit werkt in ieder geval op de dvd800 bj 2011)

Dus denk dat je mijn post verkeerd begrepen hebt.

Groeten Koen

Navigatie in het kleine schermpje, wat heeft dat voor toegevoegde waarde ?

Wat voor instructie of afbeeldingen zie je daar dan want dat heb ik natuurlijk niet :(

En kan je benelux en duitsland inladen met de nieuwe update ?

Thx

juruca, bij de Mercedes c die ik gehad heb zat het er standaard op en is gewoon heel plezierig om recht vooruit de gegevens te zien, dus eigenlijk mis ik het wel ,maar om ervoor apart naar Rotterdam te rijden is mij net iets te gek . :shock:

De meerwaarde is dat ik het mooi vindt. Hoeft het grote scherm niet perse op navigatie te staan om toch visueel aanwijzingen te hebben om te zien waar je heen moet. Daarnaast geeft ie extra informatie.

Als je lange tijd de weg moet volgen zie ik op het grote scherm verder niet hoe lang het nog duurt voor de volgende afrit etc. En in het kleine schermpje dus wel.

Die extra functies zijn denk ik maar net wat je zelf wilt. Ik vindt de navigatie functie een mooie toevoeging en daarnaast heb ik o.a. accu spanning aangezet in het voertuig menu.

Ik kan tegen vergoeding landen inladen.. of benelux en duitsland samen passen weet ik niet. Ik heb zelf alleen benelux erop staan en gebruik voor de rest het schijfje.

Schijnt dat eerst duitsland en dan benelux zou moeten passen maar er zijn er ook bij die aangeven dat het toch net niet pastte.

Hier een link naar een ander topic over de extra functies in het dic display.

viewtopic.php?f=105&t=188273&hilit=uitbreiding

Groeten Koen

koenvb, ik heb geprobeerd om Benelux en Duitsland erop te krijgen ,maar is mij niet gelukt , ik heb de DVD in huis liggen , wil het niet kwijt raken door inbraak of zo , had graag een kopie gehad , maar dat lukt niet ging wel met de Mercedes DVD .

Mannen bedankt voor jullie snelle reactie :thumb

Maar gelijk nog een vraag aan koenvb:

Hoe maak je die optie dan beschikbaar en kost dat veel tijd als ik een keer mag langskomen tegen de zomer ?

Is wel leuk de extra info in de DIC.

En ik neem aan dat je dat gewoon selecteeerd met de linker hendel ?

Het wordt wel veel wat je allemaal in dat ene schermpje kan laten zien, dus dat wordt keuzes maken wat je wilt zien...

Uhhh kan je ook de parkeer sensors van voor en achter laten zien met de afstand ?

Thx!

Hey

Die extra functies aanzetten is kwestie van laptop eraan hangen en de functies aanzetten die je wilt hebben. Is zo gedaan.

Voor een kleine vergoeding wil ik die functies best een keer aanzetten voor je.

Dat van de parkeersensoren lukt mij helaas niet, dat had ik zelf ook wel mooi gevonden.

De functies die ik zelf handig vond en aangezet heb bij mijn eigen auto zijn: navigatie functie, instelbare km teller (gebruik ik om een x aantal km af te tellen) accuspanning en koelvloeistof temperatuur (de wijzer geeft pas aan vanaf 50 graden digitaal geeft al gelijk de temp)

De extra functies bedien je met de linker hendel aan je stuur, daarmee scrol je gewoon door de functies zoals je nu ook al doet alleen komen er dan wat functies bij.

Groeten Koen

@koenvb wrote:Hey

Die extra functies aanzetten is kwestie van laptop eraan hangen en de functies aanzetten die je wilt hebben. Is zo gedaan.

Voor een kleine vergoeding wil ik die functies best een keer aanzetten voor je.

Dat van de parkeersensoren lukt mij helaas niet, dat had ik zelf ook wel mooi gevonden.

De functies die ik zelf handig vond en aangezet heb bij mijn eigen auto zijn: navigatie functie, instelbare km teller (gebruik ik om een x aantal km af te tellen) accuspanning en koelvloeistof temperatuur (de wijzer geeft pas aan vanaf 50 graden digitaal geeft al gelijk de temp)

De extra functies bedien je met de linker hendel aan je stuur, daarmee scrol je gewoon door de functies zoals je nu ook al doet alleen komen er dan wat functies bij.

Groeten Koen

Koen, duidelijk!

Ik neem een keer contact met je op als ik in de buurt kom, thx!

Terug
Naar boven