• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Update Navi 950 IntelliLink Europa 2018

Hoi Allen,

Ik zie nu op de site van Here dat de prijs is aangepast naar € 99,00 (+ € 7,50 verzendkosten).

Navi 900NAVI 900 IntelliLink 2.5 Europa - 2018 Onderdeelnummer T1000-25860O

Productinformatie
Deze onlangs bijgewerkte HERE-kaart van Europa voor uw Opel NAVI 900 IntelliLink 2.5-navigatiesysteem omvat miljoenen vierkante kilometers en vele Points of Interest.

In deze nieuwe Opel kaartupdate zijn circa

1 911 066
kilometer aan wegen

289 969
eenrichtingsstraat

262 844
verboden te keren

2 522 889
straatnamen

toegevoegd of gewijzigd.

Behalve zeer nauwkeurige routes vindt u op deze duidelijke, gedetailleerde kaarten vele POI's: golfbanen, theaters, hotels, parkeerplaatsen en nog veel meer, waardoor deze meest recente editie van de digitale Opel GPS-kaart de perfecte gids is voor al uw autoritten in Europa.

Is hier nu sprake van een nieuwe versie?

Kan iemand daar misschien op reageren?

[quote quote=18356973]Hoi Allen, Ik zie nu op de site van Here dat de prijs is aangepast naar € 99,00 (+ € 7,50 verzendkosten). Navi 900NAVI 900 IntelliLink 2.5 Europa – 2018 Onderdeelnummer T1000-25860O Productinformatie Deze onlangs bijgewerkte HERE-kaart van Europa voor uw Opel NAVI 900 IntelliLink 2.5-navigatiesysteem omvat miljoenen vierkante kilometers en vele Points of Interest. In deze nieuwe Opel kaartupdate zijn circa 1 911 066 kilometer aan wegen 289 969 eenrichtingsstraat 262 844 verboden te keren 2 522 889 straatnamen toegevoegd of gewijzigd. Behalve zeer nauwkeurige routes vindt u op deze duidelijke, gedetailleerde kaarten vele POI’s: golfbanen, theaters, hotels, parkeerplaatsen en nog veel meer, waardoor deze meest recente editie van de digitale Opel GPS-kaart de perfecte gids is voor al uw autoritten in Europa. Is hier nu sprake van een nieuwe versie? Kan iemand daar misschien op reageren?[/quote]

De 900 is natuurlijk totaal anders dan de 950 nav( volgens mij is de 900 gekomen vanaf de mokka X terwijl we het hier nog over de gewone mokka hebben). De kaarten zijn helaas ook niet uitwisselbaar.

Heb zelf de Mokka X met de 900 en mag niet klagen over de werking.

Voor de snelheid ( en ook voor de andere voordelen ) heb ik een dashcam geplaatst,deze geeft de snelheid ( en flitspalen vrij nauwkeurig ) aan maar de snelheid verschilt +/- 5 a 6 km/u ,minder dan de snelheidsmeter !

Als extra voordeel ,had vorig jaar een aanrijding met vlucht misdrijf terwijl de wagen geparkeerd stond en ik niet in de wagen zat => werd door verzekering en door het politie parket aanvaard => schade is vergoed !.

Heb ook de ,, nieuwste up date,, en die is waardeloos, up date is niet van 2018 maar is vlg mij 2016 !!!!! dealer ingelicht en die zeggen : neem maar contact op met opel nederland !! belachelijk en een zeer slechte service voel me gewoon op gelicht

Ik heb hem gekocht via https://opel.navigation.com.

Echter het navigeren naar het eiland Krk in Kroatië lukt niet systeem loopt vast, de vorige versie deed het wel gewoon. Ik dacht bestel een nieuwe update echte jammer van het geld. Diverse contacten gehad via Here echter nog geen passende oplossing.

Zijn er mensen die hem ook hebben, zo ja zouden jullie dan een willen proberen te navigeren naar Glavotok 4, 51500, Krk, Kroatië, en dan graag de bevindingen melden. (het systeem loopt wel vast maar na het uitschakelen van de radio start hij weer op.

Bij voorbaat dank

Bert

In mijn Mokka X heb ik nu als Kaartversie: 84131960, kan iemand mij misschien aangeven of dit de meest recente versie is?

Alvast bedankt!

Halo Heer Putman,

Zou u voor mij eens willen proberen te navigeren naar een plaats op het eiland KRK in Kroatie.

Bij mij loopt ie vast

BVD

Bert

Ik heb 1 maand geleden de update Europa 2018-2019 geüpdatet in de mokka.

Ik had er al veel over gelezen en heb 5 jaar ermee gewacht om zeker te zijn dat de nieuwe wegen erop staan.

Dit laatste is dus helaas niet zo.

Ik woon in Maastricht en daar is de A2 ondergronds door de stad gelegd. Deze staat in de nieuwe update erop aan gegeven,

Maar de nieuwe wegen bovengronds die al Sinds begin 2018 zijn aangegeven staan er niet op.

Als ik dus naar mijn adres navigeer dan herkent hij niet de nieuwe wegen bovengronds.

Ik moet dus eerlijk toe geven dat ik niet begrijp waarom Opel met dit soort navigatie in zee is gegaan. Ik vindt het dus geen update en weg gegooid geld.

Uiteraard een reactie geplaatst bij de leverancier, maar helaas ook ik liep tegen een muur op.

Conclusie: bespaar je geld en navigeer via google maps

De update 2019 bevat de kaarten van het 3e kwartaal 2017. Ook ik voel me misleid door Opel.

Hier is gewoon sprake van dwaling door Opel.

Hallo Baron,

Je had volkomen gelijk, ik heb navigarde hierop aangeschreven en kreeg dit als antwoord:

Geachte heer,

We kunnen ons voorstellen dat dit moeilijk te begrijpen is, zeker omdat men hier zelfs het jaartal 2019 noemt, terwijl de kaartdata van 2017 is.Het is trouwens niet ongebruikelijk dat het jaartal van het product niet overeenkomt met die van de gebruikte kaartdata. Het op het product vermelde jaartal betreft in alle gevallen het jaar van uitgifte. Er zit een tijd van minimaal 3-6 maanden tussen het verzamelen van de data en het ontwikkelen van een nieuwe kaart. Daarnaast hebben autofabrikanten 9 tot 12 maanden nodig om de kaart op de markt te brengen.

Helaas kunnen wij als verkoper hier weinig aan doen, maar we zullen het in ieder geval aankaarten met de kaartproducent.

Met vriendelijke groet,

Ik heb inmiddels Opel hiervan op de hoogte gesteld, dat ik dit absurd vindt, maar nog geen antwoord terug hebt ontvangen.

Ik ben dan ook van mening dat deze praktijken niet kunnen maar schijnbaar in deze tijd normaal zijn.

Ik kan alleen nog tegen mensen zeggen die dit lezen, koop geen update want je loopt 1,5 jaar achter.

Hallo heer Garnier,

Het is een onzin reactie van Navigarde. Opel heeft een contract met kaartenleverancier Here. Zij beschikken over up to date kaarten. Echter Opel bepaald welke kaarten en/of updates zij afnemen. Here wil wel maar mag niet van Opel.

Waarom vermeldt Opel niet op de website dat het kaarten van q3 2017 betreft. Dan zijn ze tenminste open en transparant en krijg je deze discussies niet. Pure dwaling van Opel.

Goedendag,

Ik ben al langere tijd bezig met een fatsoenlijke update van mijn navigatiesysteem voor mijn Opel Astra. Helaas, de 2018 versie is in werkelijkheid het 3e kwartaal 2016, medewerkers van Opel weten van niets en Opel Nederland/Europa weet ook niet wanneer er een fatsoenlijke update uitgebracht gaat worden. Al met geeft dit je het gevoel van het bekende kastje naar de muur.

Ik kan niet anders zeggen dat ik tevreden ben met mijn auto maar wat betreft mijn navigatiesysteem is het bedroevend slecht! Het ergste in dezen is dat niemand je een afdoende kan antwoorden (of mag). Zelfs niet wanneer er een nieuwe update uitgebracht gaat worden.
De gebruikte software is van Here en ook daar krijg je geen gehoor en is er niemand thuis!

Het vreemde is dat de GRATIS app van Here (voor je mobiel) up to date is en Opel krijgt het niet voor elkaar! Vreemde zaak!

Sorry Opel, vreemd dat jullie dit je klanten aandoen! Voor mij onbegrijpelijk!

Groet,
Reza Steenkamp

Een mooie optie zou ook geweest zijn om het scherm van je smartphone met Android auto erop op het scherm in de Opel te laten zien maar dit wordt ook nog niet ondersteund door de NAVI 950 alhoewel dit toch mogelijk zou zijn.

Goedenmiddag,

Bericht van leverancier “HERE”, opel geeft zelf aan dat het contract met “HERE” is afgelopen sinds ze onder de PSA groep vallen en dus geen nieuwe kaartupdate via deze toeleverancier aanbieden.

Dear

Thank you for inquiring about HERE Technologies.

The 2018 version of the NAVI 950 Intellilink is the last released update for the this system. The updates for this system have been discontinued, there will be no further updates released.

Should you require additional information, please send us your feedback by replying to this e-mail.

With kind regards,

HERE Customer Service
PO Box 501
7300 AM APELDOORN
THE NETHERLANDS

Ik dacht dat je de Navi950 ook met je smartphone kon verbinden om dan Google auto te gebruiken.

Iemand daar van op de hoogte ?

Ja dat kan vrij simpel mits je Opel infotainment de juiste versie heeft. Mijn Astra K is van Dec 2016 (modeljaar 17) en heeft deze optie. Verder is het gewoon een kwestie van Android Auto via APKmirror te downloaden en te installeren. Telefoon inpluggen via de USB in de armsteun en gaan met die banaan

@ karine, ter info

Ik heb zelf een cascada van 2017 met navi 950 en daar kan geen android (google) auto op draaien.

Mijn opel corsa ook van 2017 heeft geen ingebouwde GPS en daar kan android auto wel op draaien.
Voor android auto dien je echter wel de APK uit nederlandse site te downloaden gezien (voor zover ik weet ) er geen belgische release beschikbaar is.

Ook is belangrijk dat je een usb-kabel van zeer hoge kwaliteit gebruikt om google auto te draaien.

Bepaalde goedkopere usb kabels werken niet om te connecteren op het multimediasysteem van mijn corsa.

Terug
Naar boven