• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

[update] Storing Astra G - P0100 (Opgelost)

derartz

Post vaak
Goedeavond,

Sinds een week heb ik storing op mn display staan. Zojuist uitgelezen.

P0100 - Mass Or Volume Air Flow Circuit Low Input

(02) - Present

Nou lees ik dat het ook een slecht contact tussen de massa en de sensor kan zijn. Om dit uit te sluiten heb ik de multimeter tussen de 12V+ van de accu gezet en pin 2 (geel) van de LMM sensor. Hierbij meet ik het zelfde aantal voltage als direct op de accu. Getest zonder de motor draaiende, maar massa probleem lijkt me niet aan de orde. Omdat er ook verhalen rond gaan dat imitatie sensoren ook weer storingsgevoelig zijn lijkt het mij slim om voor origineel te gaan, wat blijkt deze kost bij opel 224 euro ex BTW !!!. Wan dure grappenmakerij zeg.

Drie vragen:

1. Zou het probleem nog ergens anders in kunnen zitten of hoe weet ik nou dat de LMM echt kapot is?

2. Kent iemand een online webshop waar opel onderdelen besteld kunnen worden

3. Iemand al vaker zelf zijn LMM vervangen en waar besteld?

Alvast bedankt voor jullie support.

Terug
Naar boven