• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

updates aan de astra !!

f1 heeft w1111

en f2 w1102

mede komt door dat f1 13inc had standaard

en f2 14 inc.

Alle f1 wat ik kende hadden 13inc miniwielentjes met w1111 klokje.

inc. de afkorting van Incorperated

inch is maatvoering 1inch is 2,54 cm

en w=1102 of w=1111 heeft inderdaad met de bandomtrek te maken.

de F2 staat ten aller tijden op een maatje hoger

zo staat de F1 Gsi origineel op 205-50-15 en de F2 Gsi op 205-55-15

Willem

inc. de afkorting van Incorperated

inch is maatvoering 1inch is 2,54 cm

en w=1102 of w=1111 heeft inderdaad met de bandomtrek te maken.

de F2 staat ten aller tijden op een maatje hoger

zo staat de F1 Gsi origineel op 205-50-15 en de F2 Gsi op 205-55-15

Willem

ik heb de rooie gl gekocht met 13 inch staal er onder. (staat nu op 14 inch, maar nog geen 10 km afwijking zoals ik nu heb)

de paarse zitten sportvelgen 14 inch onder.

de rooie had (geloof ik) ook w1102

deze ook.

de bandenmaten weet ik verder niet.

k weet het niet hoor haha.

ik weet ff niet zo 123 meer hoe dat ding heet, zit achter de accu, zo dik stuk 4kant ijzer met een zwart rondachtig ding er in, daar zit wel een groen kabeltje aan, dat is normaal voor je toerenteller toch?

ik heb de rooie gl gekocht met 13 inch staal er onder. (staat nu op 14 inch, maar nog geen 10 km afwijking zoals ik nu heb)

de paarse zitten sportvelgen 14 inch onder.

de rooie had (geloof ik) ook w1102

deze ook.

de bandenmaten weet ik verder niet.

k weet het niet hoor haha.

ik weet ff niet zo 123 meer hoe dat ding heet, zit achter de accu, zo dik stuk 4kant ijzer met een zwart rondachtig ding er in, daar zit wel een groen kabeltje aan, dat is normaal voor je toerenteller toch?

bobiene ?? :hmmz

bobiene ?? :hmmz

bobine inderdaad.

Ik moest bij de Ascona ook effe een draadje vanaf de bobine naar de kabelboom leggen, was wel voorbereid bij de teller, alleen van de draadboom vanaf de motorruimte naar binnen moest even een draadje van 5cm tussen..

Kon deze zo instekkeren..

20-10201223.jpg

20-10201222.jpg

Willem

bobine inderdaad.

Ik moest bij de Ascona ook effe een draadje vanaf de bobine naar de kabelboom leggen, was wel voorbereid bij de teller, alleen van de draadboom vanaf de motorruimte naar binnen moest even een draadje van 5cm tussen..

Kon deze zo instekkeren..

20-10201223.jpg

20-10201222.jpg

Willem

ja bij mij zit er niet zo blokje tussen, maar dat zal jou 5 cm wel zijn denk ik.

ik denk dat ik van de week de klok er maar eens uithaal, krijg nu een vermoeden dat er aan de achterkant dan iets niet goed zit of zo.

mocht ik er dan nog niet uit komen maak ik wel een topic aan of verander de titel van deze een beetje aan, k wil geen tig topics maken eigenlijk, heb er al zat de laatste tijd haha

ja bij mij zit er niet zo blokje tussen, maar dat zal jou 5 cm wel zijn denk ik.

ik denk dat ik van de week de klok er maar eens uithaal, krijg nu een vermoeden dat er aan de achterkant dan iets niet goed zit of zo.

mocht ik er dan nog niet uit komen maak ik wel een topic aan of verander de titel van deze een beetje aan, k wil geen tig topics maken eigenlijk, heb er al zat de laatste tijd haha

Toerentellers gaan ook nog wel eens kapot he, blijft tenslotte maar een astra :jerry

Wel een geinig bakkie hoor...

ik heb hier ook wel vaker een C14NZ gehad met toerenteller 2x een GL, en een keer Young, en een Sportive.

Willem

Toerentellers gaan ook nog wel eens kapot he, blijft tenslotte maar een astra :jerry

Wel een geinig bakkie hoor...

ik heb hier ook wel vaker een C14NZ gehad met toerenteller 2x een GL, en een keer Young, en een Sportive.

Willem

tis zeker een "geinig bakkie"

zo met de "brede" wielen en de zwarte knipperlampjes vind ik het wel een rete vet geheel plaatje zo.

nu de neus nog een stuk naar beneden, en misschien de koplampen ook iets donkerder en denk dat het dan een hele mooie voorkant is ;)

morgen ga ik hem ff stofzuigen, en de armsteun er in, als ik tijd over heb zal ik eens kijken naar die teller.

maar ik weet nu al dat ik heel lang bezig ben met het interieur... uitgeleefd hok!

2 bussen textiel reiniger bij de action weg gehaald, denk dat ik eerder te kort heb dan te veel.

Terug
Naar boven