• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

updates van mijn astra (simons groep a uitlaat)

OscaR-16v

Post vaak
kheb ff een nieuwe topic geopend om het overzichtelijk te houden.

mijn astra zoals ik hem gekocht heb bij de dealer in leeuwarden:

nIRULVxvykJ73MxdoEQvqg.jpg

me eigen wielen gemonteerd

IMG-20111215-00151.jpg

IMG-20111218-00152.jpg

nog geen week later mijn muziek installatie ingebouwd.

Leek-20111218-00158.jpg

Leek-20111218-00159.jpg

Leek-20111218-00162.jpg

nog wat kleine dingetjes veranderd, zoals smoke knippers op zijschermen en opel bordje op de hoedenplank (zijn simpele dingen maar leuke details)

IMG-20111222-00164.jpg

sinds dit weekend xenon koplampen met 4300k xenon. gele stadslichten gaan er nog uit.

405488_172001359573461_100002907937059_272595_168669986_n.jpg

IMG-20120120-00183.jpg

IMG-20120120-00184.jpg

de ballasten van de xenon heb ik in mijn bumperbalk weggewerkt. wel op een dusdanige manier, zodat ik bij een defect aan de xenon, de boel simpel los kan halen zonder de voorbumper te demonteren

IMG-20120120-00187.jpg

IMG-20120120-00186.jpg

IMG-20120120-00185.jpg

IMG-20120120-00189.jpg

het eindresultaat

IMG-20120121-00191.jpg

IMG-20120121-00190.jpg

IMG-20120121-00192.jpg

mijn eerst volgende plannen,

led kenteken verlichting

led stadslichten

voorkant nog iets lager (lijkt alsof de astra op dit moment achter over hangt)

loop tegen een vreemd probleem aan.

na 5000km moest ik een liter olie bijvullen wat niet meteen een ramp is. nu na 2000km weer een liter olie :wtf begin me nu toch zorgen te maken.

het blok is kurk droog. auto rijd perfect, rookt niet blauw, ook niet als die een tijdje staat en je geeft een goede straal gas. einddemper is december vervangen, maar niet pikzwart van binnen. geen carterdruk. kan niks ontdekken.

het enige wat ik weet is dat de vorige eigenaar amper 7000km aan korte stukjes heeft gereden afgelopen jaar. Auto is dealer onderhouden, altijd 10w40 ingegaan. elke keer bijgevuld met olie van de dealer (10w40)

kan dit de oorzaak zijn door veel condens in het blok? door die korte stukjes? in het begin tikte de motor een beetje als ik de auto net had gestart. dit doet hij nu niet meer.

er wordt normaal in gereden. alleen als de auto door en door warm is trek ik hem wel eens ff goed door. met koude motor NOOIT. ben zeer zuinig op me assie :wub

die irmscher gasveren heeft een goede vriendin van mij ook op haar astra zitten met de orginele achterspoiler. zal eens ff kijken of ik die ergens op de kop kan tikken. vind 140 euro voor 2 nieuwe gasveren wel aardig aan de prijs :hmmz

mijn broer kwam met het idee om eens te vergelijken met de gasveren van een astra g station. deze schijnen sterker te zijn dan mijn gasveren.

of van bonrath kopen :angel

alleen oppassen als je de klep dichtgedaan heb, en je wilt hem open doen. klep komt letterlijk voor je kop.

doen wat wim zegt.

Je nieuwe achterklep met 2 spoilers ziet er top uit. En als je goede gasveren wilt hebben voor je kofferklep zou je waarschijnlijk die van Irmscher moeten zoeken. Ben ik zelf ook op zoek naar. Want nu valt me kofferplek te snel dicht. Best gevaarlijk als je kinderen hebt die helpen met boodschappen uitladen. :vertag

@astraTD wrote:Neem je genoeg tank geld mee? :jerry

haha opzich is me astra best wel zuinig. 1 op 14, 1 op 15 is haalbaar dus dan valt het bij de pomp nog wel mee :thumb

@wim-v6 wrote:Goed stuk rijden (2a 300 km lekker vlot rijden.

Olie verversen, en dan nog een keer een lang stuk rijden en daarna het olieverbruik Controleren..

Willem

bedankt voor je reactie. ik zal dat eens proberen. ben benieuwd.

Goed stuk rijden (2a 300 km lekker vlot rijden.

Olie verversen, en dan nog een keer een lang stuk rijden en daarna het olieverbruik Controleren..

Willem

nette astra man,

ook mooie velgjes,

vond je oude velgen ook erg mooi! heb je die nog?

en dat xenon staat ook geweldig.

die koplampen heb ik er sinds 2 weken ook in zitten. zien er super vet uit met xenon. jij hebt ze volgens mij ook besteld bij AD Tuning in duitsland of vergis ik me?

@thereaper: de oude velgen heb ik nog, heb ze nog nooit eerder gezien onder een astra. zijn wel orginele opel velgen. deze wil ik straks voor de winter gebruiken (een echte winter :jerry )

@deratz: ik heb de koplampen bij gm tuningparts gekocht. heb jij ook de smoke units aangeschaft? of de heldere? toevallig een foto??

ik heb net enkele foto's genomen, maar het is te licht buiten waardoor je bijna niets ziet. ik zal het vanavond nog wel eens proberen dan. ik heb die zwarte smoke lampen idd met losse stekker aansluitingen. ik heb er trouwens wel witte leds inzitten ipv die gele stadslampjes. dat ziet er wel mooier uit vind ik persoonlijk

Nette Astra met hele mooie update's tot zover !

Heb je de ballast trouwens los in de kokerbalk liggen of zag ik dat nu verkeerd ?

@Juffer1 wrote:Nette Astra met hele mooie update's tot zover !

Heb je de ballast trouwens los in de kokerbalk liggen of zag ik dat nu verkeerd ?

als je goed kijkt kun je nog een hoekje van de beugels zien. ik heb gaten door de balk heen geboord en vast gezet met 2 boutjes

@derartz wrote:ik heb net enkele foto's genomen, maar het is te licht buiten waardoor je bijna niets ziet. ik zal het vanavond nog wel eens proberen dan. ik heb die zwarte smoke lampen idd met losse stekker aansluitingen. ik heb er trouwens wel witte leds inzitten ipv die gele stadslampjes. dat ziet er wel mooier uit vind ik persoonlijk

oke ben erg benieuwd naar foto's, ik heb net tussen de buien door ook witte leds geplaatst en meteen ook mijn kentekenlampje in led.

inmiddels wat foto's gemaakt, wel lastig om er duidelijke foto's van de maken, maar hier gaat ie.

het laatste filmpje is van m'n follow me home wat ik eerder geinstalleerd heb. (zie de astra how to's)

P1040685.jpg

P1040691.jpg

P1040694.jpg

P1040700.jpg

filmpje... 1x open klikken auto, 1x dicht klikken auto

lol, mooie topic titel heb jij, dacht ff dat er iemand op die van mij had gereageerd :P

viewtopic.php?f=5&t=146856

Terug
Naar boven