• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

updates van mijn astra (simons groep a uitlaat)

Ik denk dat er moeheid in het materiaal is gekomen door het te zwaar beladen van de auto. De achteras kan maar een bepaald aantal kg aan, dit is waarschijnlijk te vaak en/of te lang overschreden, waardoor de veer ingezakt is. Als de veren aan beide kanten gebroken zijn op het laagste punt, zie je dit zelfs amper. En hoef je amper te voelen.

En maak je niet druk, een setje veren rondom van Weitec heb je rond de 130 euri. En is betere kwaliteit dan origineel.

hoe bevalt het geluid van je groep a?

kan zijn dat je veren niet zo best mee zijn. denk zelf eerder je dempers.

kan ook optisch zijn, je achterwielen staan verder onder je auto dan voor.

je zou 1cm of 2cm spoorverbreders acher kunnen plaatsen, ten eerste staat het beter, ten 2de ook nog eens veel dikker :wors

@BlueAstraG wrote:Ik denk dat er moeheid in het materiaal is gekomen door het te zwaar beladen van de auto. De achteras kan maar een bepaald aantal kg aan, dit is waarschijnlijk te vaak en/of te lang overschreden, waardoor de veer ingezakt is. Als de veren aan beide kanten gebroken zijn op het laagste punt, zie je dit zelfs amper. En hoef je amper te voelen.

En maak je niet druk, een setje veren rondom van Weitec heb je rond de 130 euri. En is betere kwaliteit dan origineel.

Ik heb nog een setje verlagingsveren liggen nieuw in de doos. ik zal deze morgenavond monteren zoals het nu lijkt.

@robert_corsa wrote:hoe bevalt het geluid van je groep a?

kan zijn dat je veren niet zo best mee zijn. denk zelf eerder je dempers.

kan ook optisch zijn, je achterwielen staan verder onder je auto dan voor.

je zou 1cm of 2cm spoorverbreders acher kunnen plaatsen, ten eerste staat het beter, ten 2de ook nog eens veel dikker :wors

gister verlagingsveren onder de astra gemonteerd(achter). dit leek nergens op, hij stond achter super laag vergeleken voor :wtf Ik heb de originele veren weer terug geplaatst.

Ik rij al een tijdje met spoorverbreders van een halve cm. Wat voor spoorverbreders had jij er tussen robert? meende dat jij daar ook mee reed.

Hier wat foto's van de uitlaat, geluid is trouwens super!! binnenkort ff filmpje maken :thumb :thumb

Leek-20120502-00291.jpg

Leek-20120502-00290.jpg

Leek-20120502-00289.jpg

Leek-20120502-00288.jpg

Wat apart van die veren Oscar :shock:

Maar die uitlaat staat er wel heel erg dik onder. Je hebt al een dikke ride maar dit is niet de minste update!

@BlueAstraG wrote:Wat apart van die veren Oscar :shock:

Maar die uitlaat staat er wel heel erg dik onder. Je hebt al een dikke ride maar dit is niet de minste update!

Ik kon mijn band aan de bovenkant nagenoeg niet meer zien. echt een raar gezicht.

thnx, die uitlaat maakt het totaal plaatje wel af. te danken aan Robert_corsa van het forum :thumb

wat mij opvalt, de auto hangt in zijn kont. net alsof die zwaar beladen is. echt geen gezicht. voor kun je niet eens meer zien dat hij verlaagd is :hmmz

de vorige eigenaar heeft veel met aanhanger gereden. zullen de achterveren versleten zijn?(zijn de orginele nog)

helaas nog geen foto's, die volgen nog[/quote]

Misschien zijn je spoilers te zwaar :jerry :jerry

Erg mooie Astra trouwens

@ahrend wrote:wat mij opvalt, de auto hangt in zijn kont. net alsof die zwaar beladen is. echt geen gezicht. voor kun je niet eens meer zien dat hij verlaagd is :hmmz

de vorige eigenaar heeft veel met aanhanger gereden. zullen de achterveren versleten zijn?(zijn de orginele nog)

helaas nog geen foto's, die volgen nog

Misschien zijn je spoilers te zwaar :jerry :jerry

haha die reactie had ik kunnen verwachten :jerry :jerry jou astra ziet er trouwens ook super uit!! de goede kleur, en de goede velgen :thumb :thumb

hier nog paar pics van de astra

IMG_0986.jpg

IMG_0985.jpg

irmscher grill krijg ik zoals het nu lijkt deze week :D

wel met de RVS rand toch?

nog een leuke tip: geef de ophangbeugels eens een paar klappen, hierdoor komt je uitlaat wat dichter bij de bumper te hangen, staat toch even wat beter, dan lijkt het net orgineel.

ff voorbeeld:

DSC_0290.jpg

had geen betere, had hem later hoger hangen,

heb trouwens nog een mooie irmscher bumperlip voor je, (zie foto) zou ook mooi staan op jou astra

Terug
Naar boven