• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

us module

ik koop het liever en laat het dan liever monteren, want als er iets mis gaat is hij verantwoordelijk en moet hij voor de schade opdraaien.

ik koop het liever en laat het dan liever monteren, want als er iets mis gaat is hij verantwoordelijk en moet hij voor de schade opdraaien.

[rquote=1884529&tid=143980&author=soepkiepe]

heb je er ook een how to van? zoals ik al aangaf, ik ben niet zo heel handig met electra, dus een how to of een duidelijke uitleg is wel ff makkelijk voor me ;)

dan druk ik er wel witte lampen in, heb ook witte richting glaasjes namelijk, dan zal het dus voor de apk ook goed zijn toch?[/rquote]

Een dubbele fitting werk d.m.v

1 x Massa

2 x +12V (Plus)

-De massa aan de massa

-De ene + aan de + van je stadslicht

-De andere + aan de + van je knipperlicht.

3 draadjes in totaal.

Je moet speciale oranje lampjes gebruiken met een 21 en 5 watt (net zoals in de meeste achterlichten zitten, remlicht en dimlicht gecombineerd) echter dan in oranje !

amber5wattxz8.jpg

Let wel op dat je beide plussen goed aansluit, standlicht moet 5 watt branden, en met knipperen 21 watt :)

Ook kun je als je geen andere fittingen wilt plaatsen, en je hebt net zoals ik weerstandjes genoeg :D deze schakeling toepassen ! dat werkt ook:

04.jpg

Succes !

Groetss,

Sjors

[rquote=1884529&tid=143980&author=soepkiepe]

heb je er ook een how to van? zoals ik al aangaf, ik ben niet zo heel handig met electra, dus een how to of een duidelijke uitleg is wel ff makkelijk voor me ;)

dan druk ik er wel witte lampen in, heb ook witte richting glaasjes namelijk, dan zal het dus voor de apk ook goed zijn toch?[/rquote]

Een dubbele fitting werk d.m.v

1 x Massa

2 x +12V (Plus)

-De massa aan de massa

-De ene + aan de + van je stadslicht

-De andere + aan de + van je knipperlicht.

3 draadjes in totaal.

Je moet speciale oranje lampjes gebruiken met een 21 en 5 watt (net zoals in de meeste achterlichten zitten, remlicht en dimlicht gecombineerd) echter dan in oranje !

amber5wattxz8.jpg

Let wel op dat je beide plussen goed aansluit, standlicht moet 5 watt branden, en met knipperen 21 watt :)

Ook kun je als je geen andere fittingen wilt plaatsen, en je hebt net zoals ik weerstandjes genoeg :D deze schakeling toepassen ! dat werkt ook:

04.jpg

Succes !

Groetss,

Sjors

ik zal eens even kijken al sik er uit kan komen, zal wel weer een project voor lange termijn zijn ben ik bang,

ik hoef bij mijn corsa achter toch verder niks te veranderen?

voor in een fitting voor dubbele werking, en een lampje met dubbele werking, en dan wat kabels veranderen toch?

ik zal eens even kijken al sik er uit kan komen, zal wel weer een project voor lange termijn zijn ben ik bang,

ik hoef bij mijn corsa achter toch verder niks te veranderen?

voor in een fitting voor dubbele werking, en een lampje met dubbele werking, en dan wat kabels veranderen toch?

ik wou witte lampen gebruiken, als goed is zijn die er ook, had in me volvo 440 ook lampen met dubbele werking en als ik me niet vergis waren dat gewoon witte lampen

ik wou witte lampen gebruiken, als goed is zijn die er ook, had in me volvo 440 ook lampen met dubbele werking en als ik me niet vergis waren dat gewoon witte lampen

nope, hooguit iets verzinnen op de originele stekker.

en Sjors (en soepkiepe), bij de corsa-A kan er gewoon een Wit lampje in het knipper, zit een oranje kapje in, evenals bij standaard corsa-B lampen.

Nij mij is het wit licht ivm de angel eyes, welke geen oranje kapjes erin hebben, ik ben er wel blij om, voor wit knipper voor, word je niet bekeurd omdat het toegestaan is.

en mijn stadslicht is niet te zien aan de zijkant zoals het op de APK gecontroleerd moet worden.

Geheel legaal dus.

Bij mijn Astra-F had ik dit ook, maar dan Amber Geel, en daar ben ik wel voor bekeurd. ivm amber geel stadslicht voeren.

Willem

nope, hooguit iets verzinnen op de originele stekker.

en Sjors (en soepkiepe), bij de corsa-A kan er gewoon een Wit lampje in het knipper, zit een oranje kapje in, evenals bij standaard corsa-B lampen.

Nij mij is het wit licht ivm de angel eyes, welke geen oranje kapjes erin hebben, ik ben er wel blij om, voor wit knipper voor, word je niet bekeurd omdat het toegestaan is.

en mijn stadslicht is niet te zien aan de zijkant zoals het op de APK gecontroleerd moet worden.

Geheel legaal dus.

Bij mijn Astra-F had ik dit ook, maar dan Amber Geel, en daar ben ik wel voor bekeurd. ivm amber geel stadslicht voeren.

Willem

maar zoals jij ze hebt, dat de verlichting zwakekr is dan de richting, dan is het wel goed voor de apk of ook niet?

hmm dus witte richting mag wel:P

dan trek ik die richting van me spatbord er sowieso af, anders brand die ook continu mee, en kijk ik als ik mijn richting wit kan laten branden

maar zoals jij ze hebt, dat de verlichting zwakekr is dan de richting, dan is het wel goed voor de apk of ook niet?

hmm dus witte richting mag wel:P

dan trek ik die richting van me spatbord er sowieso af, anders brand die ook continu mee, en kijk ik als ik mijn richting wit kan laten branden

Inderdaad, gewoon kastjes kopen op www.uslights.nl !

Ben je voor €40,- klaar, en hoef je alleen die kastjes even aan te sluiten!

Ik heb ze zelf ook, en ben nog nooit aangehouden...

Dit is het resultaat:

DSC_0973.jpg

Inderdaad, gewoon kastjes kopen op www.uslights.nl !

Ben je voor €40,- klaar, en hoef je alleen die kastjes even aan te sluiten!

Ik heb ze zelf ook, en ben nog nooit aangehouden...

Dit is het resultaat:

DSC_0973.jpg

Terug
Naar boven