• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

USB lader wurmt zich los en stoort / goede USB lader gezocht

Hoi,

in mijn Astra G hebben we regelmatig een USB lader in de sigarettenaansteker. Deze gebruiken we ook in onze andere auto, een Peugeot. In die auto geen probleem. In de Astra wurmt het ding zich in een paar minuten los en maakt dan geen contact meer. Als hij wel contact maakt stoort de radio behoorlijk. Wie kan mij een (liefst viervoudige, voor de vakantierit) USB lader aanraden die zich zeker niet los wurmt, en wellicht ook niet stoort op de radio? (Dat storen kan ook aan de radio liggen, niet direct aan de Opel).

Alvast bedankt,

Hugo

Ik heb dat storen bij het gebruik ook. De radio krijgt duidelijk minder sterk signaal. Ik vermoed dat de kabel van de sigarenaansteker langs de antenne kabel komt ergens achter het dashboard. Niet makkelijk iets aan te doen. Het loswurmen heb ik ook en heb nog geen goede oplossing. Wel heb ik een parrot carkit met USB. Die laadt ook op en stoort niet ;) (parrot asteroid mini)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

USB laders maken gebruik van een schakelende voeding, bij goedkopere exemplaren is er niet genoeg gefilterd (schakelpieken) waardoor deze storen.

Je zou eens een ander merk (duurder exemplaar kunnen lenen van iemand kijken of dat enig verschil uitmaakt.

Ik heb zelf, om exact hetzelfde issue te verhelpen, laatst een 12v > USB oplader in mn dashboard gebouwd:

Dual-font-b-USB-b-font-Charger-Blue-LED-font-b-Outlet-b-font-Socket-Built.jpg

Dank voor de reacties. Ik heb inmiddels een splitter met 2 USB poorten (van 1x 12V naar 2x 12V en 2x USB), met ongebouwde ontstoring. Dat ding werkt goed. Ook als ik de oude storende USB lader erin zet wordt die ontstoord door de splitter. Op en neer naar Frankrijk waren de kinderen stil achterin met hun tablets...

Groeten,

Hugo

Terug
Naar boven