• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

usbstick vectra b caravan 2.5 cdx

Bij ons afhankelijk van meerdere en meer logische verklaringen

Zo spelen merk en type zelf ook een rol.

Als er meer van een zelfde merk en type platgereden worden (denk dan aan GSi-tjes etc etc) word ie duurder.

Gebeurt er vrijwel niks met dat type auto dan is de verzekering veelal FLINK goedkoper, de Vectra-V6 is zo'n geval, deze is meestal zelfs GOED te verzekeren bij jonge mensen, voor redelijke prijzen.

Bij ons is het een Combinatie van Algemeen schadeverleden, Dag en nieuwwaarde.. Vermogen telt minder mee, eerder het type..

zal ze even naast elkaar zetten, de Astra en de Vectra in 2004 gewisseld van de Astra-F naar de Vectra-B1

Astra-F:

merk: Opel

Type: Astra-F1 Caravan

Motor: C20NE - E2

Bak: F16WR 3,55

uitvoering: CD (duurste, van dat moment in de Caravan op de GSi na)

extra's:

- Schuifkanteldak

- Stoelhoogte verstelling rechts

- Trekhaak

Kentekendatum: 18-02-1993

Nieuwprijs: Effe 19.000euro

Verzekering 2004 per maand: €33,-pm WA casco+

Vectra-B1:

merk: Opel:

Type: Vectra-B1 Sedan

Motor: X25XE

Bak: F25 4,05

Uitvoering: CDX (duurste)

Extra's:

- Trekhaak

kentekendatum: 19-01-1996

nieuwprijs: 29.745

verzekering 2004 €29,-pm WA casco+ Exact zelfde pakket als op de Astra-F (dit werd algauw nog een end minder

ik betaal nu voor de Groene 2.5 V6 CDX caravan (nieuwprijs €31.405,-) nog geen 23 euri pm

Vandaag met willem voor de gein de vectra laten keuren zodat we wisten wat de aandachts punten zijn.. Wordt het ding gewoon goed gekeurd haha..

En luxe kenteken platen erop gezet..

Arjan

vanmorgen een sprintje getrokken met een ferrari 308 gts... mja het ging van ongeveer 100 tot ongeveer 160 maar ik kreeg " DE VINGER " van m... slechte verliezer dus.. :thumbdown

Arjan's Lijstje tot nu toe:

Wins:

- Toyota MR2 (specs: 0-100 7,5 sec top 220km/u)

- Ferrari 308GTS

Waarvan we zeker weten te winnen

- Elke i500!!!

Willem

We moeten de 1e nog tegenkomen die m bij gaat houden...

die van arjan is 177pk op de wielen (zou volgens de tuner rond de 187 krukas pk's zijn) en 260Nm, dus erg raar is het niet.. (nog niet gecontroleerd of ie al gechipped is of wat.

Willem

-offtopic

kameraad van mij had vroeger een MR2 :) en ik de stad kon ik zelf met de Corsa b GSI hem eruit trekken...

tot 80 km en dan kwam hij dichterbij en haalde hij mij in :) + die dingen hebben hele positief gestemde tellers..

reed een keer naast hem met 200 km/u in een oude BMW e36 316i en hij reed 260 :P en de versnellingsbakken gaan 9 van de 10 keer kapot als je een sprintje trekt... hebben hem 3 keer een nieuwe eronder gezet wat een DRAMA

maar assen zwolle in 17 minuten was wel te doen

maar gigantisch veel lol gehad, rondje Duitsland beide vol gas :) volgende benzine pomp beide litertje olie erbij en weer terug en weer litertje olie :P

vond niet zo gek als ik me peilstok eruit deed spoot de olie eruit :P

veel carterdruk maar het reed wel door bij rustig rijden 1 op 1500km

-offtopic

zit er stiekem toch aan te denken om weer te schakelen... dan voel je meer zoon v6 volgens mij

Ahh zo!

Ben ook wel benieuwd of de mijne gechipt is! Jammer dat je dat niet effe met opcom kan zien.

Als ik klaar ben met mijn opleiding en ik wat meer 'vrije tijd' heb ga ik toch maar ook een 3liter inbouwen.

Mensen weet niet wat ze overkomt bij het stoplicht :D

En Arjan, ga je nog meer motorisch gezien dingen aanpassen voor je laat chippen?

Met de hoog compressie zal je meer vermogen krijgen, met de Laag compressie een trekkracht van hier tot tokio, de 1e meters zijn altijd voor Wim bij het stoplicht

MR2, 1e generatie (tot 1995) is niet bijster snel, de na 1995 is een stuk rapper..

Deze laatste halen hun opgegeven sprint naar 100 welke fabrieks opgegeven 7,5seconden is wel rond de 7,5 tellen.

heb zat met die MR2's mogen rijden, maar een bak kapot, nee nog niet gehad. (Kennis van me heeft er een 5jaar gehad, en was er niet heel lief voor, nooit de bak stuk gehad, 1x koppeling), olieverbruik 1liter op 7500km

Willem

Even voor de duidelijkheid, bij mij ligt er geen 3 liter in,en ik doe er niet echt voor onder alleen de eerste meters, wat hij in de top doe weet ik ook nog niet, de bedoeling is dat er 3liter nokkenassen in komen maar we weten de setup niet,hij is rete snel, nu al, misschien is er al wat aan gedaan..denk dat ik m eerst op de bank zet en dan maar eens zien wat ze kunnen..

Haha hoge compressie 3 liter erin hangen!

Misschien nog zuiniger ook.

Maar Arjan, er staan toevallig x30xe nokkenassen op marktplaats te koop voor schappelijk prijsje meen ik!

Wim moet het gewoon zo laten zoals het is, niks mis mee, dat ding trekt de klinkers uit de straat (jammer voor de gemeente)

Ik hang er pas een 3 liter in als deze het begeeft en daar ziet het er voorlopig niet naar uit, en ik rij dagelijk lekker met mn 1.6je dus dan blijft het elke keer weer leuk als ik de v6 pak..

Ik zie niks staan op marktplaats..

Terug
Naar boven