• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

usbstick vectra b caravan 2.5 cdx

Tenzij er injectie op zit, Ellende meuk, met EGR enzo...!!!

Voorlopig hebben die ouwe Carburateur motortjes meer Pktjes dan de Singlepointers haha...

Das beter zo inderdaad, een ECHTE KAR op de Fotow

(Binnenkort maar een AVATAR van de Tomos denk ik..)

Willem

ff wat foto's van de vorderingen..

img1531608616.jpeg

img1531608598.jpeg

img1531608593.jpeg

beetje vetvrij gemaakt..

img1531608622.jpeg

img1531608639.jpeg

img1531608629.jpeg

vette bagger..

img1531608588.jpeg

en weer schoon..

img1531608612.jpeg

kleppoendeksel voorzien van nieuw rubber..

img1531608624.jpeg

img1531608608.jpeg

inlaat er weer terug op nadat de thermostaat vervangen is..

img1531608647.jpeg

morgen maar weer verder met schoonmaken en de laatste dingetjes erop zetten en dan kan ie er weer terug in..

arjan

Zo zag het kleppendeksel er vanbinnen uit direct na demonteren, Knap schoon dus!!

20130306_200541.jpg

en zo de koppen ook bijzonder netjes:

20130306_200626.jpg

Krukaskeeringen bijde zijde worden vervangen uiteraard: (alleen foto van distrizijde):

20130306_213904.jpg

Motortje zelf een beetje schoon gemaakt:

20130306_214012.jpg

20130306_213956.jpg

Willem

Ziet er netjes uit! Gebruik je originele keerringen of gewoon van de onderdelenboer?

Ik had met me bak de krukaskeerring ook vervangen, maar die lekt, was geen originele. Wie weet niet ver genoeg erin geduwd?

zijn allemaal originele onderdelen op de thermostaat na, maar die keering, als je die niet goed monteerd aan de bakzijde,dan kan ie gaan lekken,het binnenste lipje van die keering moet de juiste kant op wijzen anders sluit ie niet goed af en aan de dis zijde moet je sleepring ook vervangen die loopt in je keering en die slijt in door het draaien,als je die niet mee vervangt dan heeft een nieuwe keering geen zin.

arjan

ja vandaag weer lekker bezig geweest, motor staat weer zo goed als in elkaar en kan weer terug de auto in...

arjan

Ja hij is nu naar een goed volgend baasje, rijd hier ook nog steeds in de buurt, alleen jammer dat ze dezelfde avond dat ik m verkocht de zijkant in mekaar reden...

Nee, iemand met een aanhanger achteruit over de volle lengte langs de auto afgereden alleen waren ze vergeten het kenteken te noteren, dus ze kunnen geen aanspraak maken ook..

Ja ik ook, we hadden net van te voren die plastic randen vervangen voor nieuwe.. Ook naar de klote natuurlijk, maar ja,het is mijn auto niet meer maar we lappen m wel weer op, en nu heb ik een andere zorg.. De v6, al komt dat ook wel weer goed..

Terug
Naar boven