• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

v6 motor is overleden ! wat ist beste ?

Wat is het beste???

lastige vraag!

Ligt ook aan je budget!

Word het een daily enzv enzv

ikzelf rij ook 3.0 bovengenoemde verbruiken zou ik blij mee zijn.

moet wel zeggen ben een stevige rijder.

heb 3.0 met 4,5 kilo vliegwiel f18wr bak.

een 2.5 was bij mij ook zuiniger als de 3.0.

verbruik bij de 2.5 was gemiddeld 1 op 10.

Nu zit ik gemiddeld dik aan de 1 op 8.

Wat betreft het verschil 3.0 en 2.5 hierover zijn meningen verdeeld.

Als je een GOEDE 2.5 hebt daar heeft een 3.0 echt werk aan om bij te houden!

Een 3.0 heeft inderdaad meer koppel,maar verkijk je niet erop dat een 3.0 211 pk heeft want die red je niet met een calibra inlaat en ecu!

ik had de 3.0 in mijn astra f cabrio met calibra aanbouwdelen en korte F18 bak,gewoon originele ecu verder niets speciaals.

Reed erachteraan met een calibra 2.5 automaat in de 4de gang was de calibra sneller!!

Een 3.0 is leuk en ook zeer snel te krijgen maar vereist ook nodige aanpassingen

Mijn eigen calibra is nu in handen van carloastra hij legt de 3.0 er opnieuw in met een heleboel aanpassingen.

Groep A friedrich spruitstukken met downpipe

Vectra B inlaatspruitstuk met ecu.

Zitten snelle nokkenassen in

vliegwiel 4,5 kilo

Uitlaatsysteem word op maat gemaakt dus geen pasklaar systeem van 63mm BUISDIAMETER!

want dat is geen groep a door de demper is die namelijk nog gewoon 50mm doorsnee!

Vandaar een op maat gemaakt systeem en geen supersport,friedrich motorsport,simmons systeem

Tevens komt er een racekat op.

Als alles klaar is en de auto word op de bank gezet en helemaal aangepast dan is de verwachting niet meer als 220 pk!

Als het haalbaar is!

Dus ja wat is het je allemaal waard?

Een GOEDE 2.5 rijd heerlijk doet echt niet onder tegen een 3.0!

Als ik jou was zou ik gewoon twee nieuwe kopjes derop zetten en weer vrolijk rijden!

de motor was goed zeg je dat is altijd maar weer afwachten met een nieuwe!

Succes in ieder geval

Onze boven vermeldde vebruiken zijn met Standaard V6en.

Met uitzondering van de eerste Astra-V6 (toen 2.5 V6 met F28 en 6.5kg?? vliegwiel van Jeroen.

Jeroen en ik zijn Vrij rustige rijders, maar rijden zeker niet truttig...

en we hebben ondervonden dat de 2.5 V6 3.0 V6 en 3.2 V6 niet veel verschillen qua verbruik.

Willem

als we het toch over verbruiken hebben over motoren in een calibra

Ik heb zelf een 3.2 v6 (getuned) uit een signum in mijn calibra liggen en deze rijd 1 op 13/14 grote weg

mijn andere calibra een 2.5 v6 rijd daarin tegen grote weg

1 op 10/11

Ik ben van mening dat dit per motor verschillend is ook al rij je met dezelfde motor.

Ik ben geen kenner op dit gebied maar vergelijk nu even mijn beide calibra's

De Calibra V6 (groene Hulk) noem k maar, is in middels terug uit Zwitzerland, (dank zij de ANWB) :thumbup in staat bij de Garage in mijn woonplaats ..

Vervolgens lopen denken .. wat slagvaardig zou zijn .. koprevisie .. ander blok .. van een autosloperij vandaan ..

Heb maare gekozen voor het volgende,

Heb een complete B Omega gekocht .. met een 3,0 motor met 160.000 km (goede motor) net nieuwe distrubutie gehad .. enz ...

Deze word uitgebouwd en vervolgens in de Calibra gehangen .. de Omega word aangeboden voor Onderdelen .. daarna gaat ie gestript naar de Hoogovens ...

Waarom Calibra maken .. ??? dit omdat k anders de transport kosten vanuit Zwitserland moet betalen .. indien de Calibra niet binnen drie maanden weer rijd ... dat lijkt me geen koopje .. (transportkosten) dit omdat de restwaarde te laag is, om deze kosten te maken .. volgens ANWB ..

Natuurlijk gaat daar meteen een nieuwe Krukas poellie op .. stel je eens voor ...... ahummm

Gr Anjo Tol

Ja dan kom je pas echt van een koude kermis thuis als die poellie het ook begeeft... :(

Stel me idd zo voor dat transportkosten ook niet goedkoop zullen zijn.

Anjo die Omega zit daar ook cruisecontrol op? Zo ja dan heb ik interesse in de richtingaanwijzer hendel met de bedieningsknoppen daarvoor.

Tjah !! Inject TheVenom het is een MV6 Ga er vanuit dat er Cruise Control opzit .. echter heb zelf ook plannen dat om te zetten helaas ..

Mocht het er niet van komen .. dan laat k je het weten

Gr de Tol

origineel gepost door InjectTheVenom

Anjo die Omega zit daar ook cruisecontrol op? Zo ja dan heb ik interesse in de richtingaanwijzer hendel met de bedieningsknoppen daarvoor.

u2u royke2000 eens meen dat hij er nog verschillende heeft liggen voor je.

Nog even over dat poelie verhaal.

Ik snap het nog niet echt hoe dat zit. Ik kan me niet herrineren dat ik een rubber tussen de poelie van die distributieriem en multieriem heb zitten. Hoe zit dat dan? Bij mij zit het gewoon 1 op 1 op elkaar en zo zat het ook voor dat ik de 3.0 in de astra bouwde en zo zat dat ook bij de 2.5 die ik uit elkaar heb gehaald.

Iemand die me dat beter uit kan leggen evt met foto's?

Alvast bedankt!

Alle V6en hebben een Silint Block in de multiriem krukaspoelie, daarom is ie ook zo zwaar.

dat is het rubberblok.

het lijkt 1 geheel als je m zien, maar is het niet.

Willem

aah nu snap ik hem! Meteen maar even in de schuur gekeken!

Even een fototje voor de duidelijkheid:

S50305583.jpg

Hmnn .. de rode pijl, mag nog een beetje naar buiten wijzen .. de buitenring is maare ongeveer 7 mm dik

Mooi die foto ter info ..

Hoe kun je foto 's oploaden hier ??

Klopt als een bus, als je m in je handen hebt zou je het niet zomaar zien, maar als je goed kijkt, dan zie je m.

Willem

Terug
Naar boven