Deactivated2
Post weleens wat
Wat is het beste???
lastige vraag!
Ligt ook aan je budget!
Word het een daily enzv enzv
ikzelf rij ook 3.0 bovengenoemde verbruiken zou ik blij mee zijn.
moet wel zeggen ben een stevige rijder.
heb 3.0 met 4,5 kilo vliegwiel f18wr bak.
een 2.5 was bij mij ook zuiniger als de 3.0.
verbruik bij de 2.5 was gemiddeld 1 op 10.
Nu zit ik gemiddeld dik aan de 1 op 8.
Wat betreft het verschil 3.0 en 2.5 hierover zijn meningen verdeeld.
Als je een GOEDE 2.5 hebt daar heeft een 3.0 echt werk aan om bij te houden!
Een 3.0 heeft inderdaad meer koppel,maar verkijk je niet erop dat een 3.0 211 pk heeft want die red je niet met een calibra inlaat en ecu!
ik had de 3.0 in mijn astra f cabrio met calibra aanbouwdelen en korte F18 bak,gewoon originele ecu verder niets speciaals.
Reed erachteraan met een calibra 2.5 automaat in de 4de gang was de calibra sneller!!
Een 3.0 is leuk en ook zeer snel te krijgen maar vereist ook nodige aanpassingen
Mijn eigen calibra is nu in handen van carloastra hij legt de 3.0 er opnieuw in met een heleboel aanpassingen.
Groep A friedrich spruitstukken met downpipe
Vectra B inlaatspruitstuk met ecu.
Zitten snelle nokkenassen in
vliegwiel 4,5 kilo
Uitlaatsysteem word op maat gemaakt dus geen pasklaar systeem van 63mm BUISDIAMETER!
want dat is geen groep a door de demper is die namelijk nog gewoon 50mm doorsnee!
Vandaar een op maat gemaakt systeem en geen supersport,friedrich motorsport,simmons systeem
Tevens komt er een racekat op.
Als alles klaar is en de auto word op de bank gezet en helemaal aangepast dan is de verwachting niet meer als 220 pk!
Als het haalbaar is!
Dus ja wat is het je allemaal waard?
Een GOEDE 2.5 rijd heerlijk doet echt niet onder tegen een 3.0!
Als ik jou was zou ik gewoon twee nieuwe kopjes derop zetten en weer vrolijk rijden!
de motor was goed zeg je dat is altijd maar weer afwachten met een nieuwe!
Succes in ieder geval
lastige vraag!
Ligt ook aan je budget!
Word het een daily enzv enzv
ikzelf rij ook 3.0 bovengenoemde verbruiken zou ik blij mee zijn.
moet wel zeggen ben een stevige rijder.
heb 3.0 met 4,5 kilo vliegwiel f18wr bak.
een 2.5 was bij mij ook zuiniger als de 3.0.
verbruik bij de 2.5 was gemiddeld 1 op 10.
Nu zit ik gemiddeld dik aan de 1 op 8.
Wat betreft het verschil 3.0 en 2.5 hierover zijn meningen verdeeld.
Als je een GOEDE 2.5 hebt daar heeft een 3.0 echt werk aan om bij te houden!
Een 3.0 heeft inderdaad meer koppel,maar verkijk je niet erop dat een 3.0 211 pk heeft want die red je niet met een calibra inlaat en ecu!
ik had de 3.0 in mijn astra f cabrio met calibra aanbouwdelen en korte F18 bak,gewoon originele ecu verder niets speciaals.
Reed erachteraan met een calibra 2.5 automaat in de 4de gang was de calibra sneller!!
Een 3.0 is leuk en ook zeer snel te krijgen maar vereist ook nodige aanpassingen
Mijn eigen calibra is nu in handen van carloastra hij legt de 3.0 er opnieuw in met een heleboel aanpassingen.
Groep A friedrich spruitstukken met downpipe
Vectra B inlaatspruitstuk met ecu.
Zitten snelle nokkenassen in
vliegwiel 4,5 kilo
Uitlaatsysteem word op maat gemaakt dus geen pasklaar systeem van 63mm BUISDIAMETER!
want dat is geen groep a door de demper is die namelijk nog gewoon 50mm doorsnee!
Vandaar een op maat gemaakt systeem en geen supersport,friedrich motorsport,simmons systeem
Tevens komt er een racekat op.
Als alles klaar is en de auto word op de bank gezet en helemaal aangepast dan is de verwachting niet meer als 220 pk!
Als het haalbaar is!
Dus ja wat is het je allemaal waard?
Een GOEDE 2.5 rijd heerlijk doet echt niet onder tegen een 3.0!
Als ik jou was zou ik gewoon twee nieuwe kopjes derop zetten en weer vrolijk rijden!
de motor was goed zeg je dat is altijd maar weer afwachten met een nieuwe!
Succes in ieder geval