2de ronde nieuwe ronde nieuwe kansen:
:jerry:jerry
De C30NE 156pk heeft een KOM in de zuigers in de vorm van een D ik heb dit zelf gevoelt en gezien door het bougie gat.
De C30LE 156pk heeft die schuin afgevlakte zuigers zoals je zelf ook in je blok hebt MR-Turbo,alleen jij verklaart ze als vlak....Want je had de zaak goed bekeken en opgemeten.

uke

uke
MR-Turbo lees eens fatsoenlijk dit topic ging over een 156pk C30NE naar 177pk te krijgen en die 156pk C30NE blokken hebben een D in zuigers zitten een kom,nu kom jij met een C30LE aan liggen te zeiken,die heeft weer andere zuigers...
De cil kop van een 30E en C30NE 156pk en C30LE 156pk zijn gelijk aan elkaar als ze kaal zijn,alleen heeft die van een C30LE ook kopcode C30LE en niks geen grotere verbrandingskamers zoals jij beweert en opgemeten hebt...
(Misschien dat een kanaal iets anders is gevormt bij een C30LE maar dat is bij een 30E ook al 3 of 4 veranderd)
Al bouw je 1000 motor uit oudijzer op,mag je nog niet leugens gaan vertellen.
Ik heb het niet altijd bij het juiste eind gehad maar ga nu nogmaals schrijven zoals het echt is:
C30NE 156pk:
D in de zuigers en kop gelijk aan 30E met kopcode P3E klep diameter 37/42mm
C30LE schuin afgevlakte zuigers en een kop gelijk aan de 30E maar dan met de code C30LE nokkenas is anders van een C30LE kop als de 30E nokkenassen.
Nu moet het toch wel duidelijk zijn.
En een C30LE heeft GEEN GROTERE verbrandingskamers zoals MR-Turbo beweert,en idd zoals ik eerder schreeft zit het compressie verschil in de zuigers ipv in de koppen zoals MR-Turbo zegt.
Is het nu duidelijk???