• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Van 16 naar 18

Als een band niet meebeweegt, dan ligt ie er in elke bocht naast,ik weet niet of je wel eens kijkt, en als je dan de close up's en slomo's bekijkt, dan zie je pas wat zo'n band doe, zo'n band kan zelfs torderen, plattere band op je "normale" auto is alleen voor de looks, ik heb zelf op mijn v6 heb 215/45/17 zitten en op mijn sport 205/55/16, ik kan veel harder door de bocht met mij sport dat met de v6, sterker nog, ik heb met mijn 1.6 sport een porsche 911 turbo eruit gestuurd op zijn platte bandjes, en daar waren 2 mensen van dit forum bij

Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk

Wat een gemekker over racen en formule1 enzo. Dat is toch totaal niet relevant? De openbare weg is toch geen racebaan? Zolang je geen uitersten gaat opzoeken en geen rondetijden hoeft te verbeteren merkt volgens mij niemand het verschil. Of misschien merk je wel verschil, maar kun je niet beredeneren of het positief of negatief is. Omdat je bij een verlaging ieder hobbeltje voelt, voelt dat misschien lekker sportief, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat de wegligging ook echt verbeterd is.

Nu is het wel stoer om te roepen dat je verschil merkt, want let's face it, die banden hebben veel geld gekost, dus dan mag je natuurlijk niet toegeven dat het alleen maar voor de looks is.

"Wow, met die paar centimeter dat de auto verlaagd is, is de wegligging echt verbeterd!!!!"

"Moet je die downforce eens voelen met die nieuwe spoiler!!!"

"Met dat open lucht filter trekt die echt als een beest!!"

"Hij loopt echt een stuk lekkerder sinds die sportuitlaat eronder zit!!"

En zelfs: "Damn, met die getinte ramen in het een stuk minder heet in de auto in de zomer!!"

Dat kun je misschien zo verkopen aan je vrouw, omdat je het anders niet mag, maar hier op het forum mag je best toegeven dat het eigenlijk voor de sier is hoor.

Ik heb altijd met 18" onder mijn astra gereden en met volle tevredenheid. In de winter lag er 17" onder en die voelde ik in de bochten altijd wat meer 'zwabberen' in lange doordraaiers op de snelweg. Bandenmaat was 225/45r18.

Terug
Naar boven