• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Van 2.0 8V naar 2.0 16V

Ik heb al een tijdje gezocht maar kan er nog niks over vinden op het forum, dus bij deze:

Als je de 8v moter wil vervangen door een 16v (c20xe), moet er dan veel aangepast worden qua kabelboom enzo?

Alvast bedankt!

Ok, maar als het goed is zit er toch een stekker waarmee je de kabelboom in 2en kan delen? Is het niet zo dat je alleen de kabelboom op de motor moet veranderen? Dat bedoelde ik eigenlijk:P

Ok, maar als het goed is zit er toch een stekker waarmee je de kabelboom in 2en kan delen? Is het niet zo dat je alleen de kabelboom op de motor moet veranderen? Dat bedoelde ik eigenlijk:P

bij je accu zit een ronde stekker die vanuit de auto naar je motor loopt.. Vanaf die stekker naar de motor zal er een andere ( 16V ) kabelboom in moeten. Verder hoeft er niks kwa kabels aangepast te worden.

bij je accu zit een ronde stekker die vanuit de auto naar je motor loopt.. Vanaf die stekker naar de motor zal er een andere ( 16V ) kabelboom in moeten. Verder hoeft er niks kwa kabels aangepast te worden.

[rquote=1885490&tid=144071&author=jeroen801]Ok dan, dat is zeker niet veel werk!

Dank je wel!

Voor de rest nog aanpassingen?[/rquote]

kan zo 1,2,3 niet ergens op komen.. uitlaat maybe.. dat weet ik verders niet.

[rquote=1885490&tid=144071&author=jeroen801]Ok dan, dat is zeker niet veel werk!

Dank je wel!

Voor de rest nog aanpassingen?[/rquote]

kan zo 1,2,3 niet ergens op komen.. uitlaat maybe.. dat weet ik verders niet.

De pin-out van die stekker komt niet altijd goed overeen, maar is op zich geen rocket science....

De pin-out van die stekker komt niet altijd goed overeen, maar is op zich geen rocket science....

bij die ronde stekker moet je idd gaan solderen

van 8v naar 16 v hoef je niet zo heel veel aan te passen dat valt wel mee

misschien kom je raar uit met de slang naar je radiateur

zelfs je bak kan je in principe houden

uitlaat spruitstuk zit uit me hoofd een andere koppeling vanaf de kat is het gelijk alleen diameter weet ik niet

bij die ronde stekker moet je idd gaan solderen

van 8v naar 16 v hoef je niet zo heel veel aan te passen dat valt wel mee

misschien kom je raar uit met de slang naar je radiateur

zelfs je bak kan je in principe houden

uitlaat spruitstuk zit uit me hoofd een andere koppeling vanaf de kat is het gelijk alleen diameter weet ik niet

Ok, maar zijn daar schema's voor van beide stekkers om te solderen..?

Die uitlaat en bak is geen probleem.. F20 F16 past beide.

Het verhaal is eigenlijk zo. Ik doe aan autocross met Kadett dus heb nog 2 16v blokken liggen.

Voor op de weg heb ik nog een kadett 8v, maar het lijkt me erg leuk om daar dus ook een 16v in te hangen van de zomer (of eerder indien tijd natuurlijk:P).

Ok, maar zijn daar schema's voor van beide stekkers om te solderen..?

Die uitlaat en bak is geen probleem.. F20 F16 past beide.

Het verhaal is eigenlijk zo. Ik doe aan autocross met Kadett dus heb nog 2 16v blokken liggen.

Voor op de weg heb ik nog een kadett 8v, maar het lijkt me erg leuk om daar dus ook een 16v in te hangen van de zomer (of eerder indien tijd natuurlijk:P).

Terug
Naar boven