• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Van 5 gaats naar 4 gaats

the aviator

Post weinig
hallo,

Ik had een vraag:

Ik heb een setje uber brede, 4-gaats, velgen liggen die ik graag wil houden. Maar de calibra (4-gaats) die ik nu heb is helaas te ver heen en ga alles overbouwen naar een calibra turbo chassis. deze heeft 5-gaats veerpoten.

bestaat er iets waarmee je alsnog een 4 gaats velg aan een 5 gaats veerpoot kan vastmaken? een adaptor wordt dat geloof ik wel eens genoemd?

vriendelijke groeten,

steve

Je kan steekadapters gaan plaatsen maar deze zijn vaak zon 15mm dik waardoor automatisch je velgen nog 15mm verder naar buiten komen te staan.

Aangezien je zegt dat die velgen al uber breed zijn, zul je de wielkasten aan moeten passen. Heb je geen breedte en ET waarde van de velgen? En :kewlpics, want daar geilen we hier op op het forum:jerry

ja, geloof dat de spoorbreedte daar wel anders van wordt. moet k alleen nog even nagaan of dat nie erg is voor het 4x4 systeem. de bandenmaten zijn:

voor: 235/40zr/17

achter: 255/40zr/17

et waarden weet ik nie. wil best een foto plaatsen maar weet nie meer hoe da moet haha

Adapters zijn altijd te maken:vertag

Denk dat de sporing geen invloed heeft op 4x4 systeem maar voor de zekerheid kan je het nagaan

Zit je dan niet met de steekassen voor en achter?

Zijn die velgen die je hebt niet in 5x110 te krijgen:P:jerry

origineel gepost door CorsaKris

Zijn die velgen die je hebt niet in 5x110 te krijgen:P:jerry

als ik ze kan vinden in 5 gaats, dan schaf ik ze aan idd..das makkelijker..het gaat om de volgende velgen:

227fab81bae8ae54fce6e0cc5c3dfc1a.jpg

cb9764166af4792d2cc0774b1edb29e9.jpg

echt dikke velgen :D moet ze alleen nog schoonmaken..maarja, hier gaat t dus om..wil ze graag meenemen naar de volgende calibra.

Terug
Naar boven