• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

van mid naar cid door middel van een NCDR 1100

vandaag toch nog even moed verzameld en gekeken maar hou echt draden over.

bij de 26 iso hou ik de draden 17, 20, 21, 23, 24, 25, 26, over

en bij de 36 iso hou ik de draden 21, 23, 34, 35, 36, over.

het lijkt er op dat ik zonder deze opgenoemde draden toch alles werk behalve mijn hendel reageert niet moet dat misschien nog geactiveerd worden ?

stuurbediening werkt overigens wel alleen de hendel niet dus kan alleen via de radio in het menu komen en het verbruik en andere info zien.

IMG_0062.jpg

IMG_0060.jpg

IMG_0061.jpg

het lijkt er op dat ik zonder deze opgenoemde draden toch alles werk behalve mijn hendel reageert niet moet dat misschien nog geactiveerd worden ?

stuurbediening werkt overigens wel alleen de hendel niet dus kan alleen via de radio in het menu komen en het verbruik en andere info zien.

IMG_0062.jpg

IMG_0060.jpg

IMG_0061.jpg

Ik kan bij mij alleen via de stuurwielbediening alles bedienen en niet via de hendel. Dus volgens mij klopt het dat je hendel het niet doet dan.

Ik kan bij mij alleen via de stuurwielbediening alles bedienen en niet via de hendel. Dus volgens mij klopt het dat je hendel het niet doet dan.

Klopt gaat alleen via de radio, mijn astra is origineel geleverd met ncdr1100 en heeft geen eens knoppen op de ruitenwisser hendel.

Klopt gaat alleen via de radio, mijn astra is origineel geleverd met ncdr1100 en heeft geen eens knoppen op de ruitenwisser hendel.

@Bakker wrote:Dus dat zal betekenen dat ik het. Nu kan inbouwen Zonder de overige draden aan te sluiten ?

Klopt want de overige draden zijn voor CD wisselaar en is dus niet nodig

Mooi gedaan :thumb

@Bakker wrote:Dus dat zal betekenen dat ik het. Nu kan inbouwen Zonder de overige draden aan te sluiten ?

oke

heb nog klein probleempje,

heb net alles ingebouwd maar nu blijft er dus continue stroom op de radio te staan en de stuurbediening, en nu weet ik dat je normaal rood en geel om wisselt maar de gele is helemaal niet aangesloten en de rode ja wel rode moet ik dan hebben ? de dikke rode of de dunne rode ?

@gwriemersma wrote:@Bakker wrote:Dus dat zal betekenen dat ik het. Nu kan inbouwen Zonder de overige draden aan te sluiten ?

oke

heb nog klein probleempje,

heb net alles ingebouwd maar nu blijft er dus continue stroom op de radio te staan en de stuurbediening, en nu weet ik dat je normaal rood en geel om wisselt maar de gele is helemaal niet aangesloten en de rode ja wel rode moet ik dan hebben ? de dikke rode of de dunne rode ?

@gwriemersma wrote:@Bakker wrote:Dus dat zal betekenen dat ik het. Nu kan inbouwen Zonder de overige draden aan te sluiten ?

heb nu geel op pin 8 en rood op pin 2 en nu werkt het wel via contact maar nu houdt die de geheugen niet vast. :shock:

en had dus net rood op pin 8 en geel niet aangesloten maar dan blijft die ook zonder auto op contact aan en blijft ook de stuurbediening verlichting branden dus dat klopt niet

wat doe/heb ik nog verkeerd ?

heb nu geel op pin 8 en rood op pin 2 en nu werkt het wel via contact maar nu houdt die de geheugen niet vast. :shock:

en had dus net rood op pin 8 en geel niet aangesloten maar dan blijft die ook zonder auto op contact aan en blijft ook de stuurbediening verlichting branden dus dat klopt niet

wat doe/heb ik nog verkeerd ?

Ja maar draai ik 2 en 8 om dat onthoud die zijn geheugen wel maar dan kan die ook aan als die op contact staat en blijft de stuurbediening branden..

Heb ook niets om het door te meten.

@gwriemersma wrote:test even waar continu plus en waar geschakelde pus op staat

Pin 2 moet geschakeld zijn en 8 continu

Terug
Naar boven