• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Van Navi 600 Navi 900 maken

Is er nog een actuele link naar de bestanden om de navi600 om te zetten in een navi900?

Wil dit ook graag uitvoeren.

Ik krijg het echt met geen mogelijkheid voor elkaar bij mijn Zafira Tourer uit 2012... :-(

Ik dacht eerst dat het er aan lag dat mijn SD kaart te oud was (2011/2012). Heb nu een 2019 kaart, maar ook nu werkt het niet.

Als ik de tweede keer de USB er in die, zegt hij op een gegeven moment hetzelfde: CRC fail. Ik MOET dan wwer het proces met de CD door. En daarna heb ik weer gewoon de Navi600.

Overigens is het wel zo dat als ik de USB er in die, hij dezelfde versie wil laden als die er (inmiddels) al op staat.

Heel vreemd allemaal, dat het de rest van jullie wel lukt.

Hallo, ik heb sinds kort een zafira tourer uit 2012 met een navi 600 systeem, Benelux uitvoering, nooit geactualiseerd. Ik wil deze graag upgraden naar navi 900. Kan iemand mij helpen aan de nodige instructies en bestanden.?

Alvast bedankt. Met vriendelijke groet Wim Daniëls

Hallo allen,

Zojuist een prachtige Mokka gekocht, maar nu willen we heel graag het navigatiesysteem updaten. Helaas lopen we met de bestanden die hier eerder gegeven zijn (link in het bericht van Ton Machielsen van 6 januari 2019) helemaal vast... We krijgen steeds de melding "5. Batch file not found - Please insert a correct download medium".

Tot overmaat van ramp wil het systeem nu ook niet meer uitschakelen - althans, uitschakelen gebeurt als we op de Eject-knop drukken na 10 seconden, maar daarna start hij automatisch weer op na ongeveer een minuut, ook als we de auto inmiddels op slot hebben gezet.

Is er iemand die ons kan helpen? Of zijn we nu gewoon enorm de sjaak? :help:

Alvast dank!

Uiteindelijk is het Pandora en mij gelukt om de conversie naar navi 900 voor elkaar te krijgen. Het probleem zat hem in het branden van de CD die van hoge kwaliteit moet zijn. Het heeft ons 4 cd's gekost om een werkend exemplaar te krijgen.

Het lastige hierin was dat de usb stick het prima deed, maar erna het hele infotainment niet meer werkte. Erger nog, hij bleef inschakelen zodat ik de accu moest loskoppelen zodat deze niet zou leeglopen.

Enfin, de software werkt nog steeds. Zorg wel voor een hoogwaardige CD brand kwaliteit. Liefst lagere snelheid, maar het is ons gelukt met 10x speed.

Hallo,

Kan iemand mij helpen met uit te leggen wat ik met de dnl folder meot doen?
Moet ik die folder op de usb stick zetten of moet ik de g_eeu10 en de g_mpeu10 eerst uitpakken en al de losse files op de usb stick zetten?

Dit deel is voor mij helaas niet duidelijk

En werkt dit ook als ik al een nieuwe SD card met Europa 2020-2021 heb geinstalleerd?

Alvast bedankt voor de hulp

Terug
Naar boven