• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Van Vectra naar Astra een paar vragen

voor alle duidelijkheid , et- waarde van je astra = 37 !! steek maat van opel 5 gaats is allemaal 100.

dat mag 1 uitwijken naar boven of beneden , maar zeker niet meer .

als dit teveel verschilt zit je met je remtrommels en mocht het wel passen met je trommels dan klopt je uitlijning niet meer , als dit teveel scheelt , dit zul je merken is het rijgedrag , bij bijvoorbeeld bij inhalen is het net of het glad is , wagen reageerd heel vreemd dan .

houd er ook rekening mee dat je wat hoogte en dus omloop verschil hebt , lijkt niet zoveel maar je teller wijkt wel wat af , niet dat je denkt dat je verbruik in 1 keer zoveel anders is !

dakdragers met het type pennetjes heb je nodig , je hebt zelf gaatjes in je rails , dit systeem loopt dacht ik vanaf model 2008.[ zo gezegt astra H type 2]

jij hebt achter electrische ramen de meeste andere [ niet cosmo] modellen hebben dat niet , volgens mij krijg je zonder breek werk die leren delen niet van de zij platen af , lijkt volgens mij wel dat het wil maar zijn er op vast gezet [ achterkant afgesmolten ].

hopelijk kun je hier mee uit de voeten .

We ruilen onze Opel Vectra B 1.8 stationcar BJ2000 in en hebben ons een Opel Astra H Cosmo 1.6 85KW Stationcar BJ 2010 met LPG G3 af fabriek gekocht. Wel nog 10 werkdagen wachten op aflevering, maar wil nu een en ander al voorbereiden.

Nu heb ik een aantal vragen:

1. Passen mijn Aluminium velgen met winterbanden nog? Volgens de website steekmaat wel, anderen zeggen van niet?

Op de Vectra heb ik de volgende winterbanden: Bandenmaat:195/65R15 91T

Op de Astra liggen nu zomerbanden: 205/55R16 81H

We willen toch graag op winterbanden de winter in.

2. De binnendeur panelen van de achter portieren zijn beschadigd en zou ik graag repareren. Dit zijn door de Cosmo uitvoering geen standaard panelen maar hebben er ook gedeeltelijk leer op zitten. Het leer is niet beschadigd. Kan ik bij de sloop zoeken naar 2 standaard panelen en het lederen gedeelte omzetten?

Wil wel een foto plaatsen als ik weet hoe dat moet...?

3. Er zit een CD70 infotainment systeem in. Kan dat ook samenwerken met de telefoon (bluetooth)?

4. Verder zoek ik nog een paar dakdragers. Iemand nog een paar liggen? Of tips waar ik er kan krijgen voor een leuke prijs?[/quote]

Hoi, als ik nog even mag doorgaan op dit oude draadje. De Astra rijd perfect, nog niets kapot gehad tot nu toe...knock on wood....

Wat ik nog steeds niet aan het werken heb is via de aux van de CD70 (zit een fijn plugje voor bij de handrem)de iPhone 4(s) muziek af te laten spelen. Heb een mooi kabeltje gekocht, zet de Radio op Aux, maar geen muziek....

Ik heb hier gezocht maar kan niet het precieze antwoord op mijn vraag vinden.

Moet de software van de CD70 geupgraded worden? Hoe zie ik welke versie er nu in zit? Wat kan het anders zijn?

@groothuis27 wrote:voor alle duidelijkheid , et- waarde van je astra = 37 !! steek maat van opel 5 gaats is allemaal 100

Joh, en ik al die tijd maar denken dat het 5x110 of 4x100 was...

En die ET die jij noemt is voor lichtmetaal, standaard velgen (met doppen) van een H is ET35.

Terug
Naar boven