• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Van vol synthetisch naar half synthetisch of andersom

@Dr.Insane wrote:Nou dan is dat toch duidelijk! :D

5W40 is vol syntheet. ;)

En daar zou ik ook weer voor gaan als je gaat verversen. (aanbevolen olie voor de Astra G als ik me niet vergis)

T maakt trouwens niet uit of je van vol naar half gaat of andersom als je gaat verversen hoor.

Alleen bijvullen van half terwijl er al vol in zit en andersom,gaat niet werken met elkaar.

http://www.xjrownersnederland.nl/olieuitleg/olieuitleg.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Lees dit maar even waarom je voor vol syntheet zou gaan. ;)

Ik heb dit ook even gelezen. Staan intressante dingen tussen !

Bedankt.

Groet, Rik

@koenelsenaar wrote:@opel-mark wrote:standaard is 5W30, maar bij de oudere opels doen ze er vaak 5w40 of 10w40 in, en nee 5w40 hoeft niet perse een volsyntheet te zijn, die zijn er ook in half syntheet, persoonlijk zou ik voor een goede kwaliteit (vol)syntheet 5W40 van kroon gaan voor de astra G en altijd bijvullen met exact hetzelfde type van dezelfde fabrikant.

Mark

Goede olie en Kroon, gaat dat samen in een zin? Heb vaak gehoord dat het niet zulke geweldige olie is..

Tuurlijk gaat dat samen, Kroon is een op en top Nederlands merk geen goedkope shitzooi, vroeger hadden ze zelfs hun eigen raceteam.

Mark

www.astratuningclub.nl

Nou dan is dat toch duidelijk! :D

5W40 is vol syntheet. ;)

En daar zou ik ook weer voor gaan als je gaat verversen. (aanbevolen olie voor de Astra G als ik me niet vergis)

T maakt trouwens niet uit of je van vol naar half gaat of andersom als je gaat verversen hoor.

Alleen bijvullen van half terwijl er al vol in zit en andersom,gaat niet werken met elkaar.

http://www.xjrownersnederland.nl/olieuitleg/olieuitleg.html" onclick="window.open(this.href);return false;

@Dr.Insane wrote:Nou dan is dat toch duidelijk! :D

5W40 is vol syntheet. ;)

Ik heb dit ook even gelezen. Staan intressante dingen tussen !

Bedankt.

Groet, Rik

wat een slap gelul allemaal over olie,

ik gebruik al jaren lang de goedkoopste troep wat er is en gaat prima,

nou maakt het wel wat meer uit bij moderne motoren maar dan nog.

ik ben wel weer van plan op goede kwaliteit olie te gaan rijden, maar het moment lekt het als een malle en dan doe ik er geen duure olie in..

ik zou me er pas druk om maken als je een c20let pfase 3 oid rijdt..

het grootste verchil tussen dure en cheapy olie zijn de dopes!

google daar maar eens op.

kroon lijkt mij prima olie,

als ik goede olie gebruik, gebruik ik kroon of gm olie.

castrol lijkt mij ook prima maar heb het nog nooit gebruikt.

groeten

Nou dan is dat toch duidelijk! :D

5W40 is vol syntheet. ;)

wat een slap gelul allemaal over olie,

ik gebruik al jaren lang de goedkoopste troep wat er is en gaat prima,

nou maakt het wel wat meer uit bij moderne motoren maar dan nog.

ik ben wel weer van plan op goede kwaliteit olie te gaan rijden, maar het moment lekt het als een malle en dan doe ik er geen duure olie in..

ik zou me er pas druk om maken als je een c20let pfase 3 oid rijdt..

het grootste verchil tussen dure en cheapy olie zijn de dopes!

google daar maar eens op.

kroon lijkt mij prima olie,

als ik goede olie gebruik, gebruik ik kroon of gm olie.

castrol lijkt mij ook prima maar heb het nog nooit gebruikt.

groeten

Haha, ik sprak laatst met mijn vader over koppakking lek, en hij reed van '96 tot '07 in een vectra B x16xel. Hij vond het vreemd toen ik zei dat je de pakking niet kunt vervangen bij deze motor zonder kromtrekken van het onderblok. Zolangtie het goed blijft doen lekker laten zitten de handel....

NIET!!!

Loopt goed op 4 cilinders, en gaat als een kogel, zolang er maar voldoende olie in zit, bij een te laag peil gaat ie een beetje op 3,5 cilinder draaien ivm te weinig compressie op cilinder 3.

Bougies onderlaatst gewisseld omdat ik wel wou weten of dat ging helpen, en de bougies van cilinder 1-2 en 4 netjes licht grijs, en die van cilinder 3 had een dikke witte stevig uitgeharde kluit aan de massa electroden hangen.

Willem

Haha, ik sprak laatst met mijn vader over koppakking lek, en hij reed van '96 tot '07 in een vectra B x16xel. Hij vond het vreemd toen ik zei dat je de pakking niet kunt vervangen bij deze motor zonder kromtrekken van het onderblok. Zolangtie het goed blijft doen lekker laten zitten de handel....

Hij was dealer onderhouden, maar de laatste 30k niet meer.

Bij aankoop is er dus 5W40 in gegooid, maar kennelijk is dat nog niet per definitie volsynthetische olie geweest.

ik denk dat ik dan nu maar voor de 5W40 vol ga...

NIET!!!

Loopt goed op 4 cilinders, en gaat als een kogel, zolang er maar voldoende olie in zit, bij een te laag peil gaat ie een beetje op 3,5 cilinder draaien ivm te weinig compressie op cilinder 3.

Bougies onderlaatst gewisseld omdat ik wel wou weten of dat ging helpen, en de bougies van cilinder 1-2 en 4 netjes licht grijs, en die van cilinder 3 had een dikke witte stevig uitgeharde kluit aan de massa electroden hangen.

Willem

Hij was dealer onderhouden, maar de laatste 30k niet meer.

Bij aankoop is er dus 5W40 in gegooid, maar kennelijk is dat nog niet per definitie volsynthetische olie geweest.

ik denk dat ik dan nu maar voor de 5W40 vol ga...

Terug
Naar boven