• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vanaf morgen echt alles grondig aanpakken dan maar.

hey hallo

ik had start problemen met me manta maar vanaf morgen ga ik me motorblok er uit halen

en de motorruimte alvast grondig aanpakken me zoontje gaat alle plekjes lassen inde motor ruimte want er zitten een paar plekjes in die door gerot zijn daarna plaats ik er een andere blok in. wel een 2 liter maar die is voor tijdelijk

me andere blok ga ik uitelkaar halen en reviseren en alles netjes aanpakken en aanpassen.

ik ga er gesmede zuigers in laten zetten en gesmede krukkassen en erkomen 2 turbos op de manta word zelf na de werk van me zoontje gebracht om de auto te schuren en uit te rollen en hij word op nieuw gespoten weet alleen nog niet welke kleur... maar dat zien we dan wel.. als hij af is.

als de auto geschuurd is en opnieuw gespoten is gaan me zoon en ik en m2 buurjongens van me de binnekant van me auto netjes weer inrichten en allekabels vervangen ook wil ik de accu achterin de auto plaatsen inplaats van voor in en een net intrieurtje komt er in.

de auto is nu al zeer verlaagt dus daar word niks meer aan gedaan anders kom ik nog moeilijker de drempel op.

er word ook nog een custom uitlaat gemaakt voor de auto en een spagehetti uitlaat

het word een grondige aanpak maar het is toch de moeite waard om weer een mooie auto terug te krijgen waar ik nog vele jaren plezier van heb en nog vele meetings langs kan gaan.

hier een foto van hoe die er nu uit ziet fotos van hoe die er uit komt en hoe alls gedaan word kome er ook aan

2rcl5jd.jpg

Deze komt uit Coevorden toch? Heeft bij mij wel eens onderdelen gehaald.

Veel succes met het weer opmaken van de Manta!! :thumb

Nope deze komt niet uit coevorden

Die uit coevorden heeft 6 lampen

En die komt uit almelo

Deze komt uit de polder

Heeft ook even in almelo gelopen

Ken ze beide wel

Sucses met wederopbouw

Ik zou aan deze manta vooral niet teveel dingen veranderen want als je naar de RDW moet, denk ik dat je echt een groot probleem krijgt. Dit is duidelijk een GSI en die waren er nog niet in 1976.

@louwe 16 klepper wrote:wat voor motor komt er dan in ??

een 6 cilinder???

zie nog even niet zo snel 2 turbo,s op n 4 cilinder zitten :shock:

leuk project :thumb

zou er eerst een 6 cilinder in bouwen van een pontiac maar ga me oude blok weer in orde maken en samen met me 2 buurjongens tot zoverre als het lukt en wil 2 turbos opplaats hoop van zegen haha

@manta1977 wrote:Ik zou aan deze manta vooral niet teveel dingen veranderen want als je naar de RDW moet, denk ik dat je echt een groot probleem krijgt. Dit is duidelijk een GSI en die waren er nog niet in 1976.

de auto zelf komt uit 76 en is omgebouwd na een gsi zoverre ik weet

Die wat in coevorden loopt met 6 koplampen is van mij geweest

Deze heeft nooit in coevorden gelopen

Kwam uit braband dacht ik

Heb hem hier wel eens zien rijden

Die uit Coevorden heeft een maand of wat terug een jamex voorbumper

bij mij gehaald of deze nou 4 of 6 koplampen had weet ik niet meer.

Terug
Naar boven