• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vandaag een astra f uit 96 1.6 gekocht

Maurice89

Woont hier bijna
Vandaag een astra f uit 96 1.6 gekocht. Omdat me calibra nu kapot is en in de winter wel eens gemaakt gaat worden.

Niks is elektrisch en geen dakraam oftewel lekker handig.

Alleen dat display klokje was beetje kapot. Ik kon de graden + tijd zien maar geen datum.

En de auto liep redelijk tot goed, leek soms beetje niet 100% te lopen maar was moeilijk te zien of te horen. Soort van af en toe een pruttel ofzo, maar een kamaraad van me heeft bij zijn astra f 1.6 soort van geweer in de uitlaat ff dom gezegt. Bij hem hoor je soort van knalle eruit komen als die stationair loopt.

Zaterdag plaats ik wel ff paar foto's.

Had je ook al terug gePMd, maar minder dat het nog niet opgelost is.

Ik heb zelf een keer een vaag probleem gehad met een C20xe. Moeilijk starten en rot lopen(3 cilinder achtig). Dat bleek na even zoeken een slechte massakabel te zijn.

Ik weet niet meer of dat de kabel bijna door was of dat het moertje waar de kabel mee aan het chassis vast zit los was getrild.

Maar die kan je in iedergeval wel even nalopen.

Had je ook al terug gePMd, maar minder dat het nog niet opgelost is.

Ik heb zelf een keer een vaag probleem gehad met een C20xe. Moeilijk starten en rot lopen(3 cilinder achtig). Dat bleek na even zoeken een slechte massakabel te zijn.

Ik weet niet meer of dat de kabel bijna door was of dat het moertje waar de kabel mee aan het chassis vast zit los was getrild.

Maar die kan je in iedergeval wel even nalopen.

Die 11 heeft niks te maken met die cilinder die niet mee doet.

Vandaag keken we nog ff na het blok en de pakking van de inlaat is bij die cilinder gewoon soort van weg/loopt er half na buiten of hoe je het ook beschrijft. Dus er komt valse lucht bij(hopelijk) Dus morge nieuwe pakking bestellen en vervangen.

Die 11 heeft niks te maken met die cilinder die niet mee doet.

Vandaag keken we nog ff na het blok en de pakking van de inlaat is bij die cilinder gewoon soort van weg/loopt er half na buiten of hoe je het ook beschrijft. Dus er komt valse lucht bij(hopelijk) Dus morge nieuwe pakking bestellen en vervangen.

@wim-v6 wrote:dan denk ik toch een probleem met de ontsteking als het echt enkel die cilinder is die problemen geeft.

Willem

Waarom zeg je dat eigenlijk als die compressie niet klopt? 11 is best laag vergeleken de anderen toch?

@wim-v6 wrote:dan denk ik toch een probleem met de ontsteking als het echt enkel die cilinder is die problemen geeft.

Willem

Waarom zeg je dat eigenlijk als die compressie niet klopt? 11 is best laag vergeleken de anderen toch?

back fire :P:P

schijnt met de kleppen te maken te hebben ;)

die van je maat dan he

benw el nieuwschirig naar een paar fotos

back fire :P:P

schijnt met de kleppen te maken te hebben ;)

die van je maat dan he

benw el nieuwschirig naar een paar fotos

En die cdspeler in de mijne.

Dat je display kapot is kan zijn dat er lampjes achter dat display kapot zijn.

Er gaan dezelfde in als achter je instrumentenpaneel.

Leuke wagen verder voor de winter.

Ik wou dat ik een "pekelbak" kon kopen. Dan bleven mn E en F mooi staan !

Rik ;)

En die cdspeler in de mijne.

Dat je display kapot is kan zijn dat er lampjes achter dat display kapot zijn.

Er gaan dezelfde in als achter je instrumentenpaneel.

Leuke wagen verder voor de winter.

Ik wou dat ik een "pekelbak" kon kopen. Dan bleven mn E en F mooi staan !

Rik ;)

Vandaag de astra opgehaald, alleen kwam er al snel genoeg achter dat de auto tog niet 100% liep.

Trok 1 bougie kabel los en het moterblok bleeft best wat schokken. Dus even bougies omgedraait om te testen maar maakt niks uit.

[youtube:aj5qf6cj]

En hier de foto's niet moeders mooiste maar dat maakt niks uit.

Vandaag de astra opgehaald, alleen kwam er al snel genoeg achter dat de auto tog niet 100% liep.

Trok 1 bougie kabel los en het moterblok bleeft best wat schokken. Dus even bougies omgedraait om te testen maar maakt niks uit.

[youtube:aj5qf6cj]

En hier de foto's niet moeders mooiste maar dat maakt niks uit.

Niemand een idee?

En btw Rik, die standaart radio is best een goeie jammer dat je er niks op kunt zien maar of er zitte redelijke boxen in of standaart zijn ze redelijk goed want er komt goed geluid uit de mensen draaie er voor om terwijl ik geen woofer niks heb :jerry

Terug
Naar boven