• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vandaag een astra f uit 96 1.6 gekocht

Hmmm, wel vreemd maar inderdaad, bekijk de achterkant maar.

Het is net zoals Wim-V6 zegt: men knipt wel eens een draadje door en stoppen er dan een niet Opel radio erin.

wat heb jij ? DIS ontsteking of verdelerkap ?

daarin zou ook nog een storing kunnen zitten.

Rik :)

Om even op de display van de radio terug te komen.

Mocht er achter de radio geen draad los zijn dan is het een kwestie van even bij de dealer

langs gaan, dan hangen ze hem even aan de computer en dan kunne ze deze instelling weer activeren.

Ikzelf heb een Corsa B gehad van 1998 waar ze een andere radio in hadden gezet, nu hadden ze in de computer

veranderd dat als ik de radio aan had staan dat dan altijd de datum zichtbaar bleef.

Ik heb er toen naderhand een orginele VDO CDR500 radio cd speler in gezet, even langs de dealer om hem aan de

computer te hangen, instelling veranderen en klaar de zenders mooi leesbaar op het display. :thumb

Succes ermee

Groeten Ralf

Om even op de display van de radio terug te komen.

Mocht er achter de radio geen draad los zijn dan is het een kwestie van even bij de dealer

langs gaan, dan hangen ze hem even aan de computer en dan kunne ze deze instelling weer activeren.

Ikzelf heb een Corsa B gehad van 1998 waar ze een andere radio in hadden gezet, nu hadden ze in de computer

veranderd dat als ik de radio aan had staan dat dan altijd de datum zichtbaar bleef.

Ik heb er toen naderhand een orginele VDO CDR500 radio cd speler in gezet, even langs de dealer om hem aan de

computer te hangen, instelling veranderen en klaar de zenders mooi leesbaar op het display. :thumb

Succes ermee

Groeten Ralf

Thx, ik zag tot zover nog geen draad los maar heb niet 100% gekeken. Als ik de radio uitzet staat de datum er wel gewoon.

En vandaag compressie gemeten van links na rechts:

14.5 14.5 15 en 11

En de 2de als je die er uit trekt loopt die niet slechter of beter-.- ook auto gestart en bougie eruit gedraait je rook wel bezine.

Dus nu maar bougies nieuw bestellen en verder kijken. Hij vonkt ook gewoon netjes.

Iemand een idee?

Thx, ik zag tot zover nog geen draad los maar heb niet 100% gekeken. Als ik de radio uitzet staat de datum er wel gewoon.

En vandaag compressie gemeten van links na rechts:

14.5 14.5 15 en 11

En de 2de als je die er uit trekt loopt die niet slechter of beter-.- ook auto gestart en bougie eruit gedraait je rook wel bezine.

Dus nu maar bougies nieuw bestellen en verder kijken. Hij vonkt ook gewoon netjes.

Iemand een idee?

voor de display moet je niet achter de radio zijn

maar achter de display

voor je display zit een rubber matje, wip die er uit

dan zie je twee schroefjes, haal deze er uit

nu kun je het display er uit halen en kijken of er een draadje is losgeknipt

Gr Mario

voor de display moet je niet achter de radio zijn

maar achter de display

voor je display zit een rubber matje, wip die er uit

dan zie je twee schroefjes, haal deze er uit

nu kun je het display er uit halen en kijken of er een draadje is losgeknipt

Gr Mario

@Maurice89 wrote:Vandaag ff nieuwe bougies ophalen

zou er gelijk nieuwe kabels opzetten zien er ook niet al te fris meer uit

misschien heb je last dat de vonk overspringt

@Maurice89 wrote:Vandaag ff nieuwe bougies ophalen

zou er gelijk nieuwe kabels opzetten zien er ook niet al te fris meer uit

misschien heb je last dat de vonk overspringt

ff starten, dan ff een spuit flacon met water pakken en dat er ff over spuiten, als er dan een kabel gebroken is of zo hoor je het gauw genoeg.

ff starten, dan ff een spuit flacon met water pakken en dat er ff over spuiten, als er dan een kabel gebroken is of zo hoor je het gauw genoeg.

Had 1 nieuwe kabel er aan gehangen op de cilinder maar bleef zo lopen. Moet de verzekert nu schoonmaken is even kijken wat dat doet

Had 1 nieuwe kabel er aan gehangen op de cilinder maar bleef zo lopen. Moet de verzekert nu schoonmaken is even kijken wat dat doet

Vandaag andere bobine opgezet maar doet nog steeds het zelfde.

Als ik de kabel eraf trek en bijv gas geef vonkt die goed, stationair vonkt die zo van lala en met die andere bobine doet die precies het zelfde.

Vandaag andere bobine opgezet maar doet nog steeds het zelfde.

Als ik de kabel eraf trek en bijv gas geef vonkt die goed, stationair vonkt die zo van lala en met die andere bobine doet die precies het zelfde.

Terug
Naar boven