• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vandaag geprobeerd de...

origineel gepost door giuliettaevo

Waarschijnlijk deed je da vroegah zelf ook....:hmmz

Nope ik had een traag kloote autowtje waarmee ik niet eens voor de dag durfte te komen.

En met de gsi tjah daar jaagde ik niet achter impreza's aan omdak wist dat het zo kansloos was.

als je 220 rijd waar je 80 mag.. dan zijn ze echt niet aant inhouden imo.

maargoed, dit blijft altyd een 'gingen ze wel volgas?!?!' verhaal.

Nouw kleine verotte zou ik niet zeggen.

Meestal zijn juist die corsa's die het beste in elkaar zitten.

En met dat drachten verhaal ik pak geen impreza met optrekken dat red ik niet maar als je al 120km rijdt op de snelweg en je gaat dan volgas dan zie je wel verschil. Maar moet je ook geen impreza tegen komen met 380 pk:P dat redden die ZLET

niet.

Maar jah tis altijd wel leuk om te sporten.

En idd je merk het wel als iemand vol gas geeft vooral aan de houding ben ook met regelmaat Bmw 328 tegen gekomen maar das een oneerlijk strijd bmw heeft maar 192 pk en bij de coupe's denken ze al heel snel daar heb je weer zoon 1.8 totdat je ver voor hem weg knalt.

Met een goeie getunede let kan je zeker op de tussenacceleratie een Impreza voorblijven..

Die 4x4 is alleen handig voor het optrekken vanaf stilstand, daarna is het alleen maar een opstakel dat energie vreet.

dan hoef je met je let nog niet eens de 350pk te halen..

pak een standaard impreza 1 en 2 op de tussen acceleratie met een 170(185)pk Vectra-V6 op de snelweg of autobahn, ook op topred een impreza dat niet, terwijl deze toch over de 200pk heeft en een ruim 50Nm meer heeft als mijn voorwielaandrijver.

op de stadssprint red de VEC het alleen niet..

Willem

stock impreza's zijn ook gewoon zwaar overhyped . beetje corsa16v kan zo'n ding makkelijk bij houden .

@baasj, ik weet bijna wel zeker dat jij het moeilijk gaat hebben als jij een corsa a 16v naast je hebt staan bij de stoplichten!

ik heb zelf ook al wat leuke karren zoek gereden met mijn ex corsa 16v. meeste verwachten zoiets niet dus de start bij hun is dan meestal ook niet geweldig.. ook met mijn huidige astra c20let kom ik wel is wat leuks tegen, e46m3 (2 auto lengtes voor bij een snelweg sprintje), op de bumper blijven hangen bij een cls 55amg , maar dan ook weer dik verloren van een impreza en een rs6 op de snelweg.. voor mij weer een reden om over te gaan van fase 2, naar fase 3.

ow, een astra g z20let blijf je ook gemakkelijk voor met een astra f c20let :p maar zo blijf je toch altijd baas boven baas houden

Meh! Tijd voor stage 3 dan maar !

Ik denk dat t grootste nadeel het gewicht van de Astra G is, das vrij zwaar zoals al werd genoemd in verhouding met corsa a en astra f.

gewicht is indd het grootste nadeel.

je hebt leuk vermogen in je astra, maar je moet wel die 1300 kilo meesleuren.

ik heb met een maatje afgesproken van de week, mijn corsa a c20xe tegen zijn twin turbo supra mk4..

dat is ook een kwestie van gewicht, hij zit op iets van 1500 kilo, en 239 wiel pk's, ik op 750 kilo, met 148 wielpk's..

top verlies ik, maar sprintje wil ik best proberen:angel

Nou tot de 100 zal een a corsa met c20xe misschien enigzins bijblijven.

Ik heb een tigra met c20xe gehad en dat was dus echt helemaal nix tegen mijn coupe turbo wat ik nu heb.

Een astra g is misschien wel wat zwaarder, maar er word ook weer veel goed gemaakt door het hoge koppel van een getunede z20let.

Mijn oom heeft een caterham met c20xe, die overigens nog een stuk lichter is als een a corsa en die dacht mij ook wel bij te houden.

Daar kwam die toch zwaar op terug.

Mijn auto heeft trouwens 250 pk en 400 nm koppel.

origineel gepost door Pieter Slingerland

ik wilde net zeggen, ik kan subaru gewoon bij houden hoor:cool: en ik heb let met 280 pk

Jah impreza 3 wrx sti 265:P tis ook logies dat je die pak maar zoals ik ook al zei met optrekken red je het niet.. maar eenmaal op gang dan wel:D LETS rulezz!!!:D

origineel gepost door Baas J.

Ik kan me ook bijna niet voorstellen dat een non turbo een turbo eruit rijdt..

Ohw jahwel hoor bmw m3 ofzo 420 pk ongeblaze... redde ik net niet wel het oudere model met veel minder vermogen:P

origineel gepost door mayhem

ik heb met een maatje afgesproken van de week, mijn corsa a c20xe tegen zijn twin turbo supra mk4..

dat is ook een kwestie van gewicht, hij zit op iets van 1500 kilo, en 239 wiel pk's, ik op 750 kilo, met 148 wielpk's..

Spannend:D

Maar vergheet niet dat het een jap is:P

Doe maar:

Honda integra type R

Astra coupe turbo

opel heeft meer koppel maar redt het tog niet honda is ongeblazen dus pas op met jappen:D

Maar ben wel beniewd hoe gaat tussen een supra en een corsa:D

Tuurlijk wel

Als de atmosferische auto maar een betere pk-kg verhouding

heeft

Je heb pk's nodig om snel te sprinten niet persee koppel

(Denk Honda S2000 1320KG 241PK 208NM 0-100 6.1 240KM/H)

Alleen met tussensprints in hogere versnellingen heb je wat

aan het koppel

Originally posted by Baas J.

dan ben je nog niet de juiste auto tegen gekomen.

Eljan reed met zijn corsa a de 11 seconden in op de 1/4mile..

Dat redden de meeste 20let motoren in een corsa al niet...

Die mogen al blij zijn met een 13 sec..

beetje getunded komen ze langzaam de 12 in..

en fase3 in een corsa vaak richting de 11... dus een atmo motor kan erg snel zijn...

Meh! Tijd voor stage 3 dan maar !

Ik denk dat t grootste nadeel het gewicht van de Astra G is, das vrij zwaar zoals al werd genoemd in verhouding met corsa a en astra f.

Hopla die stereo met bitumen rotzooi er uit en je gaat weer een stuk sneller (geintje!)

als je flink audio erin hebt enzo kan het zeker veel schelen..

Mijn corsa ging ook een sneller na uitbouwen van audio en binnenbekleding.. op 2 voorstoelen na

mijn buurjngen zijn civic is ook lekker uit de veren gekomen het eruit halen van ALLES wat bekleding en isolatie heet, en dat is goed merkbaar met de trage 1400 die daar in ligt.

Willem

origineel gepost door zetos

origineel gepost door mayhem

Spannend:D

Maar vergheet niet dat het een jap is:P

Doe maar:

Honda integra type R

Astra coupe turbo

opel heeft meer koppel maar redt het tog niet honda is ongeblazen dus pas op met jappen:D

Maar ben wel beniewd hoe gaat tussen een supra en een corsa:D

het bewijs lever je zelf voor de rest van de coupe turbo rijders...

integra type R, ik neem aan dat je daarmee de B18B serie motoren mee bedoeld.

Een maat van me heeft een civic (1999) met b18b motor, en wat aanpassingen, 210pk.

vorige week achter hem aangegaan, rollend vanuit 1 op t gas. zelfs incl mijn misschakeling van 2 naar 3 zit ik constant op zijn achterbumper, en moet gas lossen toen we boven de 200 kwamen omdat ik zo dicht inliep.

Terug
Naar boven