• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vandaag geprobeerd de...

tjah daar zeg je het zelf al rollend maar vuinuit stilstand...

Ik heb het horen van, aangezien ik mijn coupe al met stage 2 gekocht had heb ik nooit het standaart vermogen gevoelt.

jah maar krijg niet echt gevoel dat ie standaart is maar meer dat ie vlink geknepen wordt, de let heeft tussen de 1950 en 5600 toeren 250nm die van mij begint nu pas bij 3500 te trekken dus niet zoals bij een standaart let.

Ik heb ook een powerknoppie en als ik hem uitzet dan lijkt het

toch sterk op hoe hij origineel was (heb hem ook origineel gekocht)

Het verschil tussen chippie en origineel is echt gigantisch

ahhahahaa ik heb een impreza gehad.. en heb ook de corsa c20xe er naast gehad..

1.. 3x sneller weg (stoplicht) sub wint.. te ver om weer in te halen..

2.. vanaf 40kmph ging redelijk gelijk op..tot 200..en tot de 1e bocht.bijna 90gr

sub plankgas .corsa word toch gevaarlijk.. ..(vochtig weer)

3... regen.. meer zeg ik niet..

4.. top veel hoger bij sub..en weegt 1200kilo

maar al met al.. heb de sub verkocht omdat de corsa veel leuker rijden is..

verrassings effect is VEEL beter.. van een sub weet je dat ie snel is en gaan ze achter je staan bij stoplicht.. damn

ps ga is met 3 man in die honda zitten en in de opel.. dan kijken wie er sneller is..

origineel gepost door mattemaker

ahhahahaa ik heb een impreza gehad.. en heb ook de corsa c20xe er naast gehad..

1.. 3x sneller weg (stoplicht) sub wint.. te ver om weer in te halen..

2.. vanaf 40kmph ging redelijk gelijk op..tot 200..en tot de 1e bocht.bijna 90gr

sub plankgas .corsa word toch gevaarlijk.. ..(vochtig weer)

3... regen.. meer zeg ik niet..

4.. top veel hoger bij sub..en weegt 1200kilo

maar al met al.. heb de sub verkocht omdat de corsa veel leuker rijden is..

verrassings effect is VEEL beter.. van een sub weet je dat ie snel is en gaan ze achter je staan bij stoplicht.. damn

ps ga is met 3 man in die honda zitten en in de opel.. dan kijken wie er sneller is..

als ik zo is op je msn space kijk, dan zie ik een corsa b c20xe? dat is toch echt een stukje zwaarder/trager dan een corsa a . de top van een corsa ligt natuurlijk aan de versnellingsbak. ik had er een f18cr achterhangen. ding liep niet harder als 210 op de teller. hang er een f20 achter en hij loopt 250.. zoveel harder zal een sub dan niet lopen

Zo'n subaru gt turbo loopt niet veel harder als 230... is maar goed ook want zo'n ding heeft waardeloze remmen en alles begint te trillen en doen als je boven de 180 komt.:( Latere WRX is veel beter in elkaar gezet maar helaas ook een stuk zwaarder.:( En alles is duur aan zo'n hok ( en gaat ook kapot).

Doe mij dan maar een a corsa met c20xe, veel leuker.:) Vriend van mij heeft er eentje gehad en dat ding liep ook op top echt hard, helaas nooit met gps gekeken hoe hard.

Eerlijk gezegd ben ik nog niet echt veel spannends tegengekomen op de weg afgelopen anderhalf jaar.:(

1x Subaru Impreza met 330PK van een kennis, rollende start kon deze mij totaal niet bijhouden.

1x Porsche 996 Carrera coupé met 300PK, liep ik mee te spelen tot einde 5 omdat deze niet naar rechts kon op de snelweg.

2x Kadett GSI Turbo met 280PK van mijn broer, rollende start vanuit de 3 en 4. Deze is sneller dan ik had verwacht, maar komt nog wel wat pk'tjes tekort. Vanaf stilstand blijft deze natuurlijk nergens.:P

Dan de laatste die jullie toch niet geloven, Yamaha R6 reed achter mij. Model 2001. Iets van 3x een sprintje getrokken van ongeveer 120 tot 252 op mijn digitale teller, dan gaat hij in zijn begrenzer. Ging natuurlijk wel eerder op het gas, vanwege mijn turbogat. Maar zodra die erin kwam, kwam hij mij zeker niet voorbij. Liep ook niet bij hem weg. Was op de weg tussen Drachten en Groningen. Ik had mijn broer in de auto, helaas geen camera. Heb in Leeuwarden met de man gesproken, de motor was niet begrensd en hij ging voluit en had 120pk standaard.

Specs van auto:

Lege A Corsa, met c20let, EDS-phase 2 en 165 bandjes op 15inch Calibra velgen.

Jupz de mannen met het meeste geld winnen en je moet altijd onthouden dat er altijd mensen zullen zijn die sneller is dan jij ben.

Maar als je bedenkt dat je ze redelijk bij kan houden voor veel minder geld is het tog wel wat om trots op te zijn vind ik! En het leuke is nog dat mensen dan denken van shit het was nog een opel ook :D Het blijft natuurlijk een baas boven baas verhaal...

origineel gepost door 16VCalibra

Maar als je bedenkt dat je ze redelijk bij kan houden voor veel minder geld is het tog wel wat om trots op te zijn vind ik! En het leuke is nog dat mensen dan denken van shit het was nog een opel ook :D Het blijft natuurlijk een baas boven baas verhaal...

Jah dats het leuks vind het tog zeer jammer dat je de coupe niet met een 6 bak geleverd is je komt te kort bijv tegen over een leon 20vt.

Maar met je let achter op de bumper van een porsche zitten blijft leuk..

origineel gepost door giuliettaevo

Zo'n subaru gt turbo loopt niet veel harder als 230... is maar goed ook want zo'n ding heeft waardeloze remmen en alles begint te trillen en doen als je boven de 180 komt.:( Latere WRX is veel beter in elkaar gezet maar helaas ook een stuk zwaarder.:( En alles is duur aan zo'n hok ( en gaat ook kapot).

Doe mij dan maar een a corsa met c20xe, veel leuker.:) Vriend van mij heeft er eentje gehad en dat ding liep ook op top echt hard, helaas nooit met gps gekeken hoe hard.

hahaha heb je nog nooit in een echte gtt subaru (bedoel ik niet die 555 modellen mee)gereden. heb ook niet gezegt dat mijn ex sub orgineel was.. reed met een td05 18g op 1,4 bar ..

230 reed zat ik net in z`n 5.. bmw m5 uit 2000 reed plankgas 265 op zijn teller,mijn wees al niks meer aan max 260 .. ging ik toch nog met een redelijke gang voorbij.. 15 a 20 kmph .. maar eerlijk is eerlijk.. hij zat relaxed een peuk te roken en ik had kramp in mijn handen het is wel hard in een sub ..is ie niet voor gemaakt..

ben ook wel nieuwsgierig wat een corsa c20xe (echt top loopt).. ook te hard ..

Ik mis de corsa af en toe ook nog wel erg... De mercedes is wel snel maar pas vanaf hogere snelheid.

Bij stoplicht naar de honderd kost meer dan 7sec. (1590 kilo en origineel 279 Pk en 400NM) dus beetje auto kan me makkelijk bijhouden.

De vectra gts3.2 van mn broertje kan net niet aanhaken maar scheelt neit veel ik rij er niet van weg, maar vanaf de 180 is het verschil erg groot.

vandaag trek ik beetje vlot op bij stoplicht hoor ik ineens een boel kabaal, ik maar gas ingedrukt houden want wordt 1 baans zat een golf vr6 me op te drukken en dacht hij dat ie me bij kon houden.... als ik de kickdown had ingedrukt was ie helemaal weggeweest. Maar nu is die jongen ook blij en kan hij grote verhalen ophangen haha, dat hij me bij kon houden van 40 naar de 120 terwijl ik in de 3 reed. Blijft leuk de vr6 eigenaars die denken echt snel te zijn... met de corsa kon je met ze spelen.

maar met de corsa veel leuke auto;s gepakt bij stoplicht mis ik wel haha de mb is daar geen auto voor. Leukste was een A5 3.0 tdi, snelle diesel maar pakte een autolengte bij stoplicht. Ook kon ik een R32 op topsnelheid bijhouden (toen ik achter in zijn slipstream zat) toen liep de corsa 240+ bij 7100 toeren in de 5 was niet fijn. zonder auto voor me hield het bij 230 echt wel op, maar een a corsa is wel stuk sneller, kwam ik achter toen ik met freek destijds wat sprintjes ging trekken. en alles verassen een vtec rijder kijkt raar als je bij 7400 pas schakelt tegelijk met hem haha

Mijn volgende auto wordt denk ik wel een turbo, je moet alles een keer geprobeerd hebben

De gt turbo Subaru's zijn allemaal de classics, daarna kreeg je de WRX modellen. De 555 is altijd een classic oftewel een gt turbo.:hmmz

Weet niet welk type jij had maar met die turbo is de max zo tegen de 350 pk. Als je een 5 bak had is dit al op het randje van wat hij kan hebben voor hij tandwielen gaat spugen...

kennis van mij had een 2001 WRX STI met 380 pk, TD05-20G, 650cc injctoren etc. en die was lang niet zo snel als onze c kadett caravan met c20let erin.:cool: Regelmatig die subaru mogen uitlaten maar vond er niet zoveel aan. wegligging van zo'n ding is trouwens ook bagger, moet echt geld aan uitgegeven worden om hem hard een bocht om te kunnen laten gaan. Op onverhard is het wel gaaf!;)

is wel waar wat giuliettaevo zegt qua wegligging van een subje... vriend van me heeft er ook 1 een wrx sti alleen die hebben wij dan weer flink aangepakt.. geld speelde geen rol bij hem alleen persoonlijk heb ik nix met die boxer motors heb ik liever een evo maar dan wel de evo 4 old skool.... vind ik veel nicer hehe tevens ook plannen voor de toekomst voor volgend jaar en dan door sparen voor een skyline

Terug
Naar boven