• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vandaag geprobeerd de...

Lekker handig zo'n auto met het stuur aan de verkeerde kant(evo4/skyline)

Elke keer als je moet schakelen doe je de deur open

Kaartje trekken bij slagboom werkt ook altijd goed met zo'n auto

achteruit door de McDrive is wel grappig...:D

Skyline vind ik helemaal niks, overgewaardeerd ding. Zwaar, lomp ding en duur in onderdelen en onderhoud. Tunen kan wel goed door de hoeveelheid leverbare onderdelen maar is absoluut niet goedkoop. :(

Haha inhalen op provienciale wegen is ook leuk. Vooral als je achter vrachtwagen/bus zit.:D

Maatje van me had een rover 220 turbo ook recht gestuurd blijft wel grappig...

Gesport met de 20-KZL-2... kreeg een duimpje van m op de A58.

Golf viel op doordat hij vrij rap voorbij kwam...kon m goed bijhouden en niemand liep van elkaar weg, toen de bestuurder t in de gaten kreeg even wat "gespeeld" en gesprint op korte stukjes.

Zonet even opgezocht... dat dacht ik al, dat was geen normale golf. 199kW...toch 270pk. Alleen zijn auto woog 100kg zwaarder. wellicht dat dat het minieme vermogensverschil gelijk trok.

origineel gepost door Basgsi

Ik mis de corsa af en toe ook nog wel erg... De mercedes is wel snel maar pas vanaf hogere snelheid.

Bij stoplicht naar de honderd kost meer dan 7sec. (1590 kilo en origineel 279 Pk en 400NM) dus beetje auto kan me makkelijk bijhouden.

De vectra gts3.2 van mn broertje kan net niet aanhaken maar scheelt neit veel ik rij er niet van weg, maar vanaf de 180 is het verschil erg groot.

vandaag trek ik beetje vlot op bij stoplicht hoor ik ineens een boel kabaal, ik maar gas ingedrukt houden want wordt 1 baans zat een golf vr6 me op te drukken en dacht hij dat ie me bij kon houden.... als ik de kickdown had ingedrukt was ie helemaal weggeweest. Maar nu is die jongen ook blij en kan hij grote verhalen ophangen haha, dat hij me bij kon houden van 40 naar de 120 terwijl ik in de 3 reed. Blijft leuk de vr6 eigenaars die denken echt snel te zijn... met de corsa kon je met ze spelen.

maar met de corsa veel leuke auto;s gepakt bij stoplicht mis ik wel haha de mb is daar geen auto voor. Leukste was een A5 3.0 tdi, snelle diesel maar pakte een autolengte bij stoplicht. Ook kon ik een R32 op topsnelheid bijhouden (toen ik achter in zijn slipstream zat) toen liep de corsa 240+ bij 7100 toeren in de 5 was niet fijn. zonder auto voor me hield het bij 230 echt wel op, maar een a corsa is wel stuk sneller, kwam ik achter toen ik met freek destijds wat sprintjes ging trekken. en alles verassen een vtec rijder kijkt raar als je bij 7400 pas schakelt tegelijk met hem haha

Mijn volgende auto wordt denk ik wel een turbo, je moet alles een keer geprobeerd hebben

Dat was echt mooi, toen ik de witte corsa zo leeg had, met die motor erin :D

Atmo rijden heeft ook wel wat, maar het maakt zo'n herrie :jerry

origineel gepost door Baas J.

Gesport met de 20-KZL-2... kreeg een duimpje van m op de A58.

Golf viel op doordat hij vrij rap voorbij kwam...kon m goed bijhouden en niemand liep van elkaar weg, toen de bestuurder t in de gaten kreeg even wat "gespeeld" en gesprint op korte stukjes.

Zonet even opgezocht... dat dacht ik al, dat was geen normale golf. 199kW...toch 270pk. Alleen zijn auto woog 100kg zwaarder. wellicht dat dat het minieme vermogensverschil gelijk trok.

Een nieuwe Golf R ,nou dan hoef je niet op de dyno om

te kijken of je vermogen wel klopt(want dat klopt dan wel)

Kan niet wachten tot ik er een in mijn vizier krijg

jah idd wel 270 pk maar jah 4x4 he xD achterwielen pakken altijd 20% mee dus vermogen verlies. 4x4 is rap van 0-100 maar boven de 100 tjah dan kan je met je FWD behoorlijk mee komen en/of sneller zijn.

meschien te vaak eruit gereden???heb mijn zafira opc op het autoweek-forum staan,maar wat je daar allemaal om je oren geslingerd krijgt!!nu heb ik daar gelukkig een HELE HOGE HOOP SCH**T AAN wat "andere merken rijders" zeggen,want de meeste hebben nergens verstand van (een opc is een gewone zafira met spoilersetje zegt er 1) en als er 1 begint te zeiken over slOPEL durven ze ineens allemaal lekker anoniem te zeuren.hele topic over mijn wagen staat vol met het nut van een zafira met veel pk's,terwijl er op een touran TSI of een ford s-max niks aangemerkt wordt.dus ben-limo-16v wen er maar aan,we hebben gewoon een stempel :jerry

ja ken het kom ook vaak bij iemand ze garage staan veel apparte auto,s

ook altijd ja moet je maar geen slopel kopen dit dat :fy1

vraag ik waarom ze een hekel hebben aan opel hebben ze er geen antwoord op:hmmz

laatst nog ff gesport met een volvo v70 die dacht ken wel ff links naast hem staan om verderop intevoegen :agent

en een crx vtec was trouwens in ze 3 bleef kort achter hem hij liep niet uit

net de zaf even uitgelaten op de A67.bij venlo gesport met de 63-zh-zj....opel GT met ouwere man erin.eerst gekeken op de oprit hoe snel hij optrok(rookte en stonk wel aardig),tot de 100 was hij iets sneller,op de autoweg ik linker en hij rechterbaan....allebei gassen!!hij heeft het 3x verloren.(elke keer als inhalende vrachtwagen opzij ging 80 in de 3 en planken!) bij 180 was hij nog maar een stipje in de achteruitkijkspiegel.ik ging de volgende afrit er weer af maar hij keek me bij het inhalen niet meer aan...... :D

merkte wel op de weg terug dat de zaf flink inhield...

wordt echt tijd voor de fmic...

is mooi man die bmw rijders somege denken echt te kunnen winnen bij een sprint bij het stopligt ik heb een kadett c coupe 950 kg en 220 pk is niet te zien van buiten trekt als een kanon terwijl die bmws meestal al 1300kg wegen en met hun normale 6 cil zo rondt de 220 tot 250 pk zeer in het nadeel zijn .

untitled.jpg

35202_144748722208732_100000208151243_440189_7063381_n.jpg

intercooler is niet te zien als ik ze achterlaat in hun droom dat ze een snelle bmw hebben

34959_140246589325612_100000208151243_407443_4049103_s.jpg

Jah wel dik en ik weet dat ik het zelf ook aflegt tegen zoon kanon:D

Maar die pikken op dat sub forum zeggen wel dat hun zo snel zijn.

1x ree ik op de a1 richting amsterdam kom ik een impreza wrx sti tegen vrij jong model.

ik daagde hem uit maar eerst reageerde hij niet totdat we bij de splitsing a1 a10 kwamen dus hop hij het gas erop en ik ook allebij vol gas maar ik ree best met een aardig verschil langs hem 1-0 voor de opel:D

Hier had mijn auto 253pk en 424 nm

Een weekje later ree ik vanuit purmerend richting de a7 ik hoorde iets sissen en het was niet mijn blow off dus ik tjeck me spiegel jah hoor een impreza iets oudere model met die ronde koplampjes dus ik pak de rotonde 3 kwart de a7 op en hij ook eerste stukje is 2 baans, dus ik gas erop en hij ook maar ik liep weg bij hem hopla 2-0 voor de opel:D

Hier had mijn auto 260 pk en 322 nm

al dat gedoe met die turbo's van jullie, das pure gewichtscompensatie.:P

impreza pak je al met een A corsa c20xe.

nou die turbos zal idd niet veel uitmaken dan een 2l 16v zonder turbo maar in de 3, 4, 5 versnelling gaan ze wel een stukje sneller ik heb in mijn kadett c coupe c20let met een korte bak maar 1ste is kort 2 is best aardig de 3 en 4 trekken als 1 rund 5 weet ik nog niet echt want zit in me 4 al op de 200 maar ik den 5de versnelling tot 240 250 zal trekken met gemak mijn bak is eigenlijk te kort maar snel zat

Idd een stilstaande start denk ik dat een A corsa C20xe sneller is, met goede banden is onder de 5,5sec naar de honderd makkelijk te halen.

een astra Z20let doet er standaard 7,5 sec over? dus moet ie door tuning 2sec eraf halen. Dat is nog best veel....

Maar rollend vanaf de 150 is het wel duidelijk dat een gekietelde Z20let met 350NM+ koppel die 1200kilo gemakkelijk naar de 220+ km/h door trekt.

Terug
Naar boven