• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vandaag geprobeerd de...

Een corsa A met gekietelde C20XE is tot de 160 km/h wel sneller dan een astra Z20LET.

Ik wil het ook wel zien op de strip :thumbup

@Basgsi

Die 2sec gaat er makkelijk af let op deze fabrieksopgave's

Astra H 2.0 turbo 200pk 262nm 1285kg

0-100 7.9 232km/h

Astra H OPC 240pk 320nm 1293kg

0-100 6.4 244km/h

Dus als er met 40pk en 58nm al zo veel te halen valt

wat denk je dat een z20let doet als die van een goede tuner komt met 260/280pk en 400/450nm

Ben ik wel met je eens

Het enige wat ik duidelijk wil maken is om een auto van 7.5 naar zeg pak hem beet 6 sec naar de 100

te krijgen is niet zoveel voor nodig(zeker niet als je een turbomotor heb)

Wil je nog sneller dan wordt het vaak veel lastiger

(Ik ga niet beweren dat ik sneller ben want dat ben ik niet maar haal wel 0-100<6sec easy met m'n station)

Altijd grappig om te lezen dat die corsa c20xe gastjes zich steeds weer moeten bewijzen hoe snel ze zijn.

Voor mijn part zijn ze 88 keer zo snel als mijn z20let.

Ik heb een tigra gehad met c20xe en ik heb nu een coupe met 251 pk en 400 nm, nou dat is dus echt totaal niet te vergelijken.

Een a corsa is dan misschien wat sneller als een tigra met c20xe, maar boven de 100 red je het never nooit niet.

Toen ik nog in de tigra rondree dacht ik ook dat ik super snel was... totdat ik op de autobaan een megane rs tegenkwam.. ook een 2.0 turbo in een vrij zware auto. Nou dat was jammer dan met mijn tigratje, ik hield hem niet eens een klein beetje bij.

origineel gepost door arjo v d beemt

zit ik even goed met mijn corsa a met een z20let motor erin:D

alleen nog even draaiend maken

Een Corsa A met z20let is op dit moment de heilige graal geloof ik king:

origineel gepost door Barrythefirst

origineel gepost door arjo v d beemt

zit ik even goed met mijn corsa a met een z20let motor erin:D

alleen nog even draaiend maken

Een Corsa A met z20let is op dit moment de heilige graal geloof ik king:

hahaha,of het heilig is weet ik niet

maar ik heb respect voor een ieder die zijn auto verbouwt ongeacht merk, type

en ik weet een ding zeker er is er altijd een sneller:P

origineel gepost door gsi-maffia

Moet je gewoon doen.. weer een sterk verhaal over corsa`s met een c20xe die de wereld wegrijden..

en als jullie over 10 jaar genoeg centjes hebben komt er een c20let in en dan is dat natuurlijk weer""de shit"

Lol jij hebt ook wel praatjes of niet? Eerder ook al je reactie over mijn post.:hmmz

Bedoel Freek rijdt al Corsa Turbo, Sjoerd-Willem rijdt ook Corsa Turbo en ik rijd ook een Corsa Turbo. Dus wat bazel je nou met je over 10 jaar? Daarnaast denken we niet dat we de hele wereld aan kunnen? Daarnaast zijn wel nog allen jong en student, dus snap het even niet..?

Ik had er ook niet op gereageerd, diegene die commetaar krijgen die ervaren hebben hoe snel een corsa is rijden nu allemaal zelf turbo's haha.

Maarja ze zijn gewoon beide snel laten we het daar op houden.....

Uhm... ik snap niet waarom de mensen met a corsa c20let zich nu aangevoelen vallen, daar ging het toch helemaal niet om.

Tuurlijk is een let corsa veel sneller als een astra z20let, daar ga ik nieteens een discussie over beginnen.

Het ging even om reacties als: ik pak een impreza wrx wel met mijn c20xe.

En dan gaat het niet alleen over dit topic, overal hier op dit forum zie je zulke nutteloze reacties.

En het is precies zoals gsi-maffia zegt, tunen doe je voor je eigen plezier en niet om overal te bewijzen dat je sneller als iedereen bent.

ahum

laatste keer dat ik keek werd er popiejopie gedaan dat ze met hun z20let die en die schijt reden etc etc.

zo heet zelf de fucking topic titel:vertag

en als je dan verhalen krijgt van'ik had moeite met die impreza, maar pakte m wel' dan moet ik wel ff reageren.

heel populair pk's en nm's in onderschriften, en moeite hebben met een auto waar een c20xe ook omheen draait...

dan lach ik me rot, corsa c20xe bouwen kost nog niet de helft van wat een coupe turbo kost..

En dan dacht ik dat ik hier op een forum kwam, waar iedereen dezelfde hobby heeft en iedereen respect voor elkaar heeft ongeacht welke opel ze rijden.

En trouwens mayhem jouw allereerste reactie in dit topic was:

ja, maar jij rijd met een corsa van 750kg, en geen astra van 1400 kilo.

met een c20xe corsa A blijf je baas B nog bij.

En dat was een reactie op iemand die een aston martin wel bijhield.

Jammer hoor zo'n reacties en dan kan ik het niet laten om erop te reageren.

origineel gepost door gsi-maffia

Niks dan respect voor jullie als je zo een auto`s kunt/laat bouwen..

Zeker als je student bent.. maar al die dikke verhalen over wie-wie wegrijd en verslaat..

Word je daar zelf dan niet moe van?? zo een auto bouw je toch voor je eigen plezier en niet om de hele dag

iedereen te vertellen hoe snel ie wel niet is.. althans dat is mijn mening.. maar mijn commentaar gaat niet

over mensen met sprint auto`s.. maar over de jongens die de hele dag de idioot uithangen in t verkeer..

:thumbup

Ik heb er net 1 uit m'n MSN lijst verwijderd :puke

origineel gepost door patman

En dan dacht ik dat ik hier op een forum kwam, waar iedereen dezelfde hobby heeft en iedereen respect voor elkaar heeft ongeacht welke opel ze rijden.

Juist

Zit er op het c20xe gedeelte geen topic waar je kan schrijven

hoe snel je bent met je Corsa A en dat je een hekel heb aan

mensen met een z20let die ook snel zijn(want daar begint het op te lijken)

Dan kunnen de mensen die dit topic wel leuk vinden gewoon

hun verhalen opschrijven zonder dat ze meteen moeten

lezen dat een Corsa A c20xe dit ook kan(en sneller is en goedkoper en blablabla)

Alvast bedankt jongens

(beetje respect voor elkaar vind ik wel gepast als Opelliefhebbers op een Opelforum)

Als ik het netjes uitdruk rijdt ik liever in een astra coupe turbo 2003 dan een corsa A uit 1990.. [lullige modus aan] 'T grappige is ook dat dat almachtige c20xe blok meteen het duurste aan de hele auto is hehe

whahaha zou bijna vw gaan rijden, hahaha neehoor.

word zelf ook zo vaak zoek gereden met me bmw, vind altijd wel leuk als je scheit word gereden door een standaard uit ziende auto.

niets meer dan respect.

ben zelfs eens met de motor bijna sheit gereden door een skoda octavia.

hij kwam me voorbij zetten terwijl ik al 140 reed op me gemakkie dus ik dacht die knal ik ff voorbij...

nou t duurde dus veeeeeeeeeel langer dan gedacht , ik kroop hem pas bij 280 op me teller voorbij.

vervolgens na de afrit en bij t stoplicht ff op ze raampje getikt: WTF heb jij met die skoda gedaan??????

hahaha was echt een leuk ding, alles zwart en een onwijs dik blok erin.

al die pk en nm verhalen die hier staan "zou" mogelijk kunnen zijn maar geeft de fabrikant vaak niet die waardes op bij een motor die helemaal goed is en bij ideale omstandigheden?

idd meten is weten en anders ff sprintje trekken.

maar laten we t gezellig houden op t forum , idd wat DEEF zegt ALS ER MAAR OPEL OP STAAT!!!

nou ga ik ff me schuurtje in om me agila met 8L W16 quad turbo op te starten, heb een donor veyron gedemonteerd, alleen de 14 inch past niet over me schijven heen van 40cm :P

Terug
Naar boven