• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vandaag geprobeerd de...

maar zou een evenment te organiseren zijn op drachten.

anders zou iemand het eens op zich moeten nemen om een opel sprint evenment te organiseren.

Kan het eventueel voorstellen bij de vereniging die

ik vertegenwoordig = eXplosion.

Organiseerd 3 evenementen per jaar (meer verguningen krijgen we helaas niet)

Maar zijn er wel met alles erop en eraan.

Dus voldoen aan alle veiligheidseisen ; KNAF&KNMV.

Baan wordt gerubbert en diverse Xn gesprayd met VP trackbite voor de extra grip.

Je krijgt 60 ft 330 ft 1/8 m t+s 1000 ft en 1/4 m t+s.

Dan heb je dus veel info om te tunen.

okee

wat zouden de kosten zijn,of hoeveel rijders heb je nodig.en zijn dat weekenden of een dag

of kan je tijdens een van de drie evenmenten een bij progama regelen voor de opel rijders

Ik ben medewerker in het startvak (starter) geen bestuurslid , echter wil

ik mij best inzetten voor een mogelijkheid om voor de racers en mogelijk ook

andere liefhebbers die eens een sprintje op een goeie strip willen trekken.

Dit heeft wat tijd nodig (kijken wat de mogelijkheden hierin zijn) en zal tzt de

uitkomst laten weten.

Er zijn momenteel nog geen data bekend voor het seizoen 2011 en dan

moet er gekeken worden in welk evenement zoiets ingepast kan worden.

Je kunt het ook rechtstreeks doen en lid worden (heb laatst alweer een bekende

opelrijder mogen verwelkomen!)

Klopt sw16v DHRA is een stuk goedkoper dan wat wij eventueel kunnen

aanbieden maar dat komt omdat er meer zaken op en aan de lokatie

wordt gedaan (tribunes , vangrails hekwerk , rubbertrekker , trackbite etc.

Die moeten wel betaald worden.

Wat we wel voor hebben op de DHRA is dat onze "on the track" materiaal

veiliger en mooier is en we meer tijd/snelheid informatie aan kunnen bieden.

Ken de mensen uiteraard v/d de DHRA (heb laatst nog in Beigië met ze samen gewerkt:thumbup

En op Zandvoort ben ik ook bij diverse drags geweest , en net als Assen zijn

dergelijke lokaties qua asfalt voor de klasses die wij voeren werkelijk een drama.

Klachten v/d rijders krijg je dan al vanaf de straat klasse.

Zero grip , burn-out op de track minimaal of niet toegestaan , is dus totaal niet

vergelijkbaar met de situatie op DR88.

En aangezien die mensen normaal alleen op straat rijden zijn tijden neergezet op normaal straatasfalt een stuk realistischer als tijden op speciaal al dan niet geprepareerd asfalt...:hmmz

Het zijn straatauto's en die moeten prestaties op straat neerzetten tenslotte.:jerry

persoonlijk vind ik er niet zo veel aan als er geen bochten inzitten, ik heb liever een time-attack achtig evenement waarbij de auto als een geheel snel moet zijn. Die Engelsen hebben ook een geweldig evenement, Ten Of The Best, waarbij de overall winnaar degene is die op de drie onderdelen in totaal het beste scoort. de onderdelen zijn een handlingparcours, de dragstrip en een topspeedrun over een bepaalde afstand. De beste Allrounders komen meestal het verste hierbij.

Kwam laats ford focus rs 500 tegen met 350 pk.

Ree mij helemaal zoek en maar maar trappen met me MB 350 paardjes maar die gingen het niet redden: Vrachtwagen:P:P:P:P:P

Zo vorige week zondag ging ik naar huis van werk. Wat kom ik tege de r35GTR en een golf2 met 400pk 4x4. Kende de beste man met de golf toevallig want kwam em is een keer tege op werk. Nou ik was zoek gereden en niet zo een beetje ook hahaha kijkend naar me drukmeter die volle boost gaf leek het alsof ik stil stond. Die golf was sneller als de gtr :o. Wel een tof ding die golf ;)

@DEEF wrote:net op de autoweg A73 een paar sprintjes gedaan tegen de 1-VLL-82.

wist niet wat ik zag :shock:

een TOYOTA TUNDRA!!na het invoegen 2x doorgetrokken tot 200 (sorry :roll: ) en het gekke ding

kon me tot 160 redelijk bijhouden.wist niet wat ik zag!!

daarna werd ie kleiner,en gaf ie op..thuis meteen opgezocht en dat gekke ding had 386 pk :shock:

ik denk dat hij net zo raar gekeken heeft als ik...

Ik had laatst het zelfde met een of andere Jeep Cherokee

Tot de 100 retesnel maar daarna verloor hij het

@baas ,je moet wel je auto's kunnen voordat je iemands verhaal voor

"broodje aap" uitmaakt want een Toyota Tundra er uit rijden met

een OPC (met +267pk) is geen gek verhaal

nogmaals gewicht delen door vermogen zegt een hoop

Tundra

2400 delen door 387 =6.2 kg per pk

OPC DEEF

1560 delen door 267 =5.84 kg per pk

als je naar de pk gewicht verhouding kijkt heeft de zaf alsnog minder kilo's per pk.... jammer dat meneer Baas altijd en overal van dit soort reacties heeft....

zo en wie van de heren hier mag ik dit jaar allemaal op drachten verwelkomen....

dan kun je daarna je tijden en alles hier neer zetten en vergelijken....:D:D:D:D

Terug
Naar boven