[rquote=1868464&tid=129973&author=pipo][rquote=1868457&tid=129973&author=GlennGSI][rquote=1868385&tid=129973&author=pipo]eu nou ik ben eigenlijk als automonteur begonnen na 2 jaar in een garage te hebben gewerkt en door omstandigheden ben ik in een schadebedrijf begonnen als uitdeuker spuiter.daar heb ik 9.5 jaar gewerkt en daarna ben ik in een autoverhuurbedrijf begonnen als manusje van alles :angel
maar schade s hebben me altijd geinterreseert en het repareren van een zware schade bij een oudere auto natuurlijk zie ik weer als een uitdaging maar heb ik me zelf aangeleerd
.
bij de nieuwe auto s is zoiets al bijna niet meer te doen zonder een hoop speciaal gereedschap enz.is dan ook niet meer zo leuk:swear[/rquote]
speciaal gereedschap bij nieuwe auto's valt wel mee hoor
met een puntlasboor en een las apparaat kom je een heel eind.[/rquote]
ja maar bij zo,n schade net als de coupe is er meestal wel meer kapot en zitten er zo veel meer verstevigingen airbags en andere zooi in en dan zijn de verstevigingen ook nog eens van hss staal wat je officeel niet door mag zagen maar kompleet moet vervangen en sommige moeten met seciale lasapparatuur gelast worden of is van aluminium enz enz. komt dan voor een thuis hobbyist wel meer bij kijken
[/rquote]
Een maat van me doet het thuis als hobbyist en Maakt auto's als nieuw klaar
Maar je hebt wel gelijk kwa airbags en dergelijke.. kost gauw een paar duizend aan delen. HSS staal valt wel met een gewoon apparaat te lassen. puntlasapparaat had er wel moeite mee. Tis in iedergeval niet ondenkbaar
Maargoed beter een C kadett op de weg houden dan een Golf 5/6 oid daar zijn er nog genoeg van !!
maar schade s hebben me altijd geinterreseert en het repareren van een zware schade bij een oudere auto natuurlijk zie ik weer als een uitdaging maar heb ik me zelf aangeleerd
bij de nieuwe auto s is zoiets al bijna niet meer te doen zonder een hoop speciaal gereedschap enz.is dan ook niet meer zo leuk:swear[/rquote]
speciaal gereedschap bij nieuwe auto's valt wel mee hoor
ja maar bij zo,n schade net als de coupe is er meestal wel meer kapot en zitten er zo veel meer verstevigingen airbags en andere zooi in en dan zijn de verstevigingen ook nog eens van hss staal wat je officeel niet door mag zagen maar kompleet moet vervangen en sommige moeten met seciale lasapparatuur gelast worden of is van aluminium enz enz. komt dan voor een thuis hobbyist wel meer bij kijken
[/rquote]
Een maat van me doet het thuis als hobbyist en Maakt auto's als nieuw klaar