• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vanmorgen met de Tigra aan de kant van de weg =(

@Erwin1987 wrote:@wim-v6 wrote:Toerental sensor kapot..

Willem

dit al geprobeerd?

Erwin

Nee de garage heeft de vorige keer niks gevonden en ze dachten aan de brandstofpomp. Maar nu hij voor de tweede uit is gevallen wisten ze het ook niet meer.

Wat is de gedachte erachter dat het de toerentalsensor is dan?

Net gebeld met de garage, de EGR klep is gereinigd en de krukassensor moet vervangen worden. Nu heb ik nog garantie maar hij dit valt volgens de garage niet onder garantie. Zo maar even babbelen dan.

@Willem; je had gelijk :wors

Net gebeld met de garage, de EGR klep is gereinigd en de krukassensor moet vervangen worden. Nu heb ik nog garantie maar hij dit valt volgens de garage niet onder garantie. Zo maar even babbelen dan.

@Willem; je had gelijk :wors

Met de tigra kan je als 1 van de 2 toerental sensor kapot is normaal nog door rijden.

erger is als 1 van de 2 een verkeerd signaal gaat geven, dan is de Computer vaak ineens de weg kwijt, daar sta je dan..

Willem

Met de tigra kan je als 1 van de 2 toerental sensor kapot is normaal nog door rijden.

erger is als 1 van de 2 een verkeerd signaal gaat geven, dan is de Computer vaak ineens de weg kwijt, daar sta je dan..

Willem

Gisteren met de tigra aan het rijden... begint hij weer zo te bokken en leek het of hij weer uit ging vallen.. Kan toch niet alweer de toerentalsensor zijn? :shock:

Gisteren met de tigra aan het rijden... begint hij weer zo te bokken en leek het of hij weer uit ging vallen.. Kan toch niet alweer de toerentalsensor zijn? :shock:

@wim-v6 wrote:Met de tigra kan je als 1 van de 2 toerental sensor kapot is normaal nog door rijden.

Willem

indien het de nokkenas sensor kan dit inderdaad,bij sensoren kunnen elkaars taak in beperkte mate overnemen.

echter de tigra gebruikt de krukas sensor ook wel bdp-gever om te bepalen waar welke zuiger zich bevind voor het inspuiten van brandstof en ontsteken van het mengsel.

indien de kruk-as sensor defect is spuit de motor willekeurig brandstof in, en probeerd dit vervolgens te onsteken,het kost dan ook aanzienlijk veel moeite om te starten en de motor aan de draai te houden.

bij een defecte nokken-as sensor speelt dit niet zo erg, deze regelt alleen de fijnafstelling ,de motor zal hoogstens iets onregelmatiger lopen.

@wim-v6 wrote:Met de tigra kan je als 1 van de 2 toerental sensor kapot is normaal nog door rijden.

Willem

indien het de nokkenas sensor kan dit inderdaad,bij sensoren kunnen elkaars taak in beperkte mate overnemen.

echter de tigra gebruikt de krukas sensor ook wel bdp-gever om te bepalen waar welke zuiger zich bevind voor het inspuiten van brandstof en ontsteken van het mengsel.

indien de kruk-as sensor defect is spuit de motor willekeurig brandstof in, en probeerd dit vervolgens te onsteken,het kost dan ook aanzienlijk veel moeite om te starten en de motor aan de draai te houden.

bij een defecte nokken-as sensor speelt dit niet zo erg, deze regelt alleen de fijnafstelling ,de motor zal hoogstens iets onregelmatiger lopen.

bij het reinigen van de egr, hebben ze inlaat treaject dan ook gelijk meegenomen met reinigen??????????? :hmmz :hmmz

..................................

.. denk het niet,dus maar ff wer terug je hebt nu wel garantie

bij het reinigen van de egr, hebben ze inlaat treaject dan ook gelijk meegenomen met reinigen??????????? :hmmz :hmmz

.. denk het niet,dus maar ff wer terug je hebt nu wel garantie

Ff een update:

vrijdag terug geweest naar de garage, ongeveer 20 km samen met monteur gereden en wat denk je: helemaal niks aan het handje! Dus monteur zag geen reden om onderdelen te vervangen. Wat wel logisch is.

Ik de auto weer meegenomen. Ga ik vanmorgen naar mijn werk... auto begint weer te bokken en te stoten! Daarop ben ik maar weer naar de garage gegaan en gaan ze hem voor me nakijken.

Het vertrouwen in deze auto is echt volledig weg bij mij. Hij rijdt echt super maar hij is gewoon niet betrouwbaar. Iemand nog ideeën wat het kan zijn?

Ff een update:

vrijdag terug geweest naar de garage, ongeveer 20 km samen met monteur gereden en wat denk je: helemaal niks aan het handje! Dus monteur zag geen reden om onderdelen te vervangen. Wat wel logisch is.

Ik de auto weer meegenomen. Ga ik vanmorgen naar mijn werk... auto begint weer te bokken en te stoten! Daarop ben ik maar weer naar de garage gegaan en gaan ze hem voor me nakijken.

Het vertrouwen in deze auto is echt volledig weg bij mij. Hij rijdt echt super maar hij is gewoon niet betrouwbaar. Iemand nog ideeën wat het kan zijn?

Net met garage gebeld, Katalysator kapot en brandstoffilter moest vervangen worden... Als dit gerepareert is verhelpt dit dan mijn mankement?

Net met garage gebeld, Katalysator kapot en brandstoffilter moest vervangen worden... Als dit gerepareert is verhelpt dit dan mijn mankement?

Het lijkt mij dat als je katalysator of brandstoffilter verstopt zit, de auto continu slecht moet rijden of zelfs niet start. Niet de ene keer wel en de andere keer niet.

Terug
Naar boven