• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

VDB Works in Kuinre

Nog niet!

De map file die is afkomstig van een z20let met LEH turbo en FMIC, Deze heeft de vermogen die ik op gegeven heb.

Aangezien mijn auto hetzelfde is verwacht ik niet veel te afwijken ;).

Snap niet waarom er zoveel zijn onder jullie die zo zitten te zeiken over EDS en M-TECH ?!

Deze twee werken met de zelfde onderdelen alleen is M-TECH iet wat duurder en EDS iet wat verder.

Dus van mijn kant gezien zal ik toch bij M-TECH de EDS phase 2 laten plaatsen op mijn z20let.

Waarom naar duitland rijden ????

origineel gepost door MyzterOpel

Ik ga maandag ook naar jeroen voor een test run!!

Daarna waarschijnlijk ook custom map!! Kan niet wachten!

En hoe was het??? Wat wijzer geworden?

Ik kan zelf geen mening geven over EDS want ik ben daar nog nooit geweest. Echter bij M-tech moet je niet zijn voor een goede afstelling van je blok. Ben daar zelf 1,5 jaar geleden geweest voor phase 1 Z20LET. Lijkt goed te rijden als je niet beter weet. Totdat ik een jaar later op de dyno ging. Bleek dat het blok pingelde en heel aggresief was afgesteld met een flinke dip. Tjah dat heb je met een kant-en-klare chip was de reactie. Later bleek dat alleen het koppel was verhoogd door Mtech waardoor het leek dat de auto sneller was.

Ben uiteindelijk naar JS-Autosport te Vriezenveen gegaan (bekende tuner voor DHZ Twente). Goed en duidelijk bedrijf dat niet om de feiten heendraaid. Jurgen Schmidt, de eigenaar is een open persoon en gaf duidelijk aan wat in zijn ogen de grens was voor mijn motorblok. Uiteindelijk een prachtig resultaat, het blok loopt veel mooier en voelt krachtiger. Dat er nog meer uit te halen valt is bekend, maar dat was niet mijn doelstelling.

M-tech chip : 221 pk en 401 nm

Origine software: 221 pk en 295 nm

Chip op maat: 240 pk en 385 nm

Blok: Z20LET, helemaal origineel behalve verkort luchtfilter en volledige Milltek Uitlaat met pre-cat en sportcat. Turbo is nog in goede conditie.

Zit er aan te denken om ook es naar Kuinre te gaan... al was t alleen maar om te kijken of de banken van VMAX en VDB een beetje consistent zijn.

Ik heb ook fase 1 van bij eds en mijn coupe rijd als een gek.

Als ik in zijn 2 van een rotonde afkom, grijpt gewoon de traction control in, zelfs met droog weer.

Ik ben dus wel tevreden over hun fase 1, maar misschien dat ik hem eens op een andere testbank moet zetten en kijken wat daar uitkomt.

leuk dat he topeens over mtech gaat..

EDS is toch ff van een VEEEEEEL hoger niveau als die k*t mtech

origineel gepost door mayhem

M-Tech en Tunex gebruiken map files van EDS.

Hey MytzerOpel.

Dus het was de moeite waard om daar heen te gaan.

Dat ze er verstand van hebben daar was ik ook al achter toen ik daar met astragcoupeturbo was.

origineel gepost door XpLoD

origineel gepost door mayhem

M-Tech en Tunex gebruiken map files van EDS.

die vind jij ook als je ff googled ;)

men neme een cd.. en kopieerd die 6x.. dan is je kwaliteit ook slechter..

ik snap ook niet waarom mensen EDS nu afzeiken, en vervolgens de vdweetikveel opeens super vinden, want hij schrijft een custom map voor je...

dat had je van begin af aan al moeten doen.

SNAP ER NIKS MEER VAN !!!!!

M-Tech , Tunex , EDS Gebruiken allen de zelfde maps !!!

Maar toch is de eds van M_Tech K*T !?

De éné is blij van eds de andere niet maar iedereen zeikt over M-Tech .

HET IS ALLEMAAL 1 POT NAT !!

Ik ga morgen in ieder geval naar EDS. Heb hele goede berichten gehoord en mindere van sommige.

Bij de OPC-Power club zijn de meeste er in ieder geval heel tevreden over.

En ze bestaan toch al heel wat jaartjes, dus ervaring hebben ze in ieder geval.

Kan er morgen zelf over oordelen hoe het bevalt.

Als je voor fase 1 gaat bij eds zit je toch meestal wel goed.

Wat ik hier zo kan lezen doen ze zich wel veel moeite bij odb of hoe ze ook heten.

Ook vmax lijkt me een goede zaak, maarjah er zijn altijd mensen met klachen, wat voor perfecte zaak je ook hebt.

Vaak komen er ook mensen bij eds of vmaxx die zelf een hoop eraan hebben liggen kutten en dan verwachten ze dat met fase 1 erop alle problemen verholpen zijn.

Bijna elke bekende tuner gebruikt dus EDS.

Zoals ik uit de reacties uitmaak behoord EDS tosh tot de beste .

Ik ga dan ook fase 2 op mijn z20let laten plaatsen en ik zie wel wat dit heeft.

origineel gepost door Baas J.

Als je een standaard map wil kan je rustig naar EDS :)

Mee eens:)

Terug
Naar boven