• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vec B => Bekerhouder demonteren

Smithy

Post weleens wat
Ik ben dus bezig met mn bekerhouder + asbak te demonteren, met de bedoeling om het in een ander kleurtje te zetten.

De asbak had ik op zo een 2min wel uit elkaar, het plaatje van de bekerhouders zelf is er ook al af..

maar nu zit ik met het probleem... hoe krijg ik in godsnaam het plastic rond dit alles er af?

aan de bovenzijde zitten er 4 clips, die krijg ik los, maar aan de zijkant zit het op 4 punten precies aan elkaar gelijmd/gesmolten.

Iemand enig idee hoe ik dit los krijg?

Update : heb eindelijk nog wat tijd gevonden, en heb het frontje eraf gekregen !

Met een klein (aardappel)mesje onder de gesmolten rond gegaan, en zo het pinnetje "doorgesneden"

is mooi losgekomen, zonder beschadigingen, en kan gwn weer geplakt worden :thumb

das helemaal correct .... u gaat door voor de wasmachine :jerry

DAF2010_096.jpg

DAF2010_100.jpg

dat wordt breken

die puntjes eerst in elkaar geschoven en daarna worden ze vast gesmolten met een verwarmde (soldeer)bout of iets dergelijks.

ik zou iets voor 20 euro op ebay bestellen en daarop "oefenen"

lukt het niet, dan heb je in ieder geval geen gat in je auto :angel

@sw_reijnders wrote:dat wordt breken

die puntjes eerst in elkaar geschoven en daarna worden ze vast gesmolten met een verwarmde (soldeer)bout of iets dergelijks.

ik zou iets voor 20 euro op ebay bestellen en daarop "oefenen"

lukt het niet, dan heb je in ieder geval geen gat in je auto :angel

hehe, goed idee, had ik al gedaan :thumb

de originele zit nog in de auto, deze is een extra exemplaar...

Ben nu nog aan het twijfelen tussen afbreken, proberen "lossmelten" of zo goed mogelijk proberen afplakken ? :hmmz

je kunt ze met een dikke scherpe boor ook los boren.

uiteraard geen gat er doorheen boren :angel

als je het spulletje gespoten hebt, kun je het boeltje weer vast plakken met een goede epoxy lijm.

ik heb mijn mio (nav) daar in gebouwt, kunstof plaatje op maat gemaakt mat zwart gespoten en mio geplaatst, staat leuk en werkt goed

groeten

@corsaforever wrote:ik heb mijn mio (nav) daar in gebouwt, kunstof plaatje op maat gemaakt mat zwart gespoten en mio geplaatst, staat leuk en werkt goed

groeten

ik heb in mijn asbak de Parrot ingebouwd.

ideaal, asbak dicht . . . schermpie weg :)

maar voor een navi vind ik het wel te laag zitten hoor.

je volgt dan niet meer de weg als je naar je navi kijkt.

als je een tomtom hebt kun je zo een staander voor op je dash aanschaffen, handig en veel mooier dan een zuignap op je ruit !

maaar : afplakken of losbreken is de vraag :jerry

@Smithy wrote:als je een tomtom hebt kun je zo een staander voor op je dash aanschaffen, handig en veel mooier dan een zuignap op je ruit !

maaar : afplakken of losbreken is de vraag :jerry

ja maar dan heb je nog steeds een kabel voor het laden, ik heb geen kabels of dingen in mijn lucht roosters hangen, het is aan doen en rijden!

net als een popnagel door boren

en dan later alles terug lijmen

ik heb het iets anders gedaan want bij mij kwamen de houders neit weer terug

DSCN0292.jpg

DSCN0294.jpg

Wat ga je met die meters meten?

@sjouke wrote:net als een popnagel door boren

en dan later alles terug lijmen

ik heb het iets anders gedaan want bij mij kwamen de houders neit weer terug

DSCN0292.jpg

DSCN0294.jpg

Terug