• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vec c 1.8 ja of nee.

Gts32v6

Post vaak
Zijn van plan om een vec c sedan 1.8 aan te schaffen.Wat zijn met dit type de ervaringen? En nee de Gts V6 blijft.

Gr. Gts32v6

Ik heb zelf ook een 1.8.

Je kunt zeer zeker goed meekomen maar het is geen snelheidsmonster.

Ik heb het idee dat voor het mooie de 1.8 te licht is voor de auto :hmmz

de 1.8 is aan de lichte kant, maar kan wel heel zuinig rijden als je er een beetje voorzichting mee bent.

De Z18XE is vrij probleemloos, de Z18XER kent wel wat kleine puntjes.

Willem

Ik heb zelf ook een 1.8.

Je kunt zeer zeker goed meekomen maar het is geen snelheidsmonster.

Ik heb het idee dat voor het mooie de 1.8 te licht is voor de auto :hmmz

de 1.8 is aan de lichte kant, maar kan wel heel zuinig rijden als je er een beetje voorzichting mee bent.

Willem

De Z18XE is redelijk te doen, verwacht geen wonder prestaties, onderin is het een lui blok en duurt het wat langer om vooruit te komen.

Maar het is zeker niet verkeerd, je kan bij een rustige rijstijl zuinig rijden en je hebt toch comfort.

Ik zelf had persoonlijk voor een 2.2 gekozen, maar dat is persoonlijke smaak want ik zelf houd van net wat meer vermogen.

En al helemaal met een auto die 1300+ kg weegt.

De Z18XE is redelijk te doen, verwacht geen wonder prestaties, onderin is het een lui blok en duurt het wat langer om vooruit te komen.

Maar het is zeker niet verkeerd, je kan bij een rustige rijstijl zuinig rijden en je hebt toch comfort.

Ik zelf had persoonlijk voor een 2.2 gekozen, maar dat is persoonlijke smaak want ik zelf houd van net wat meer vermogen.

En al helemaal met een auto die 1300+ kg weegt.

@D3nnis_ wrote:Ik zelf had persoonlijk voor een 2.2 gekozen, maar dat is persoonlijke smaak want ik zelf houd van net wat meer vermogen.

Volgens mij heb jij persoonlijk voor een 1.8 gekozen... :D

@D3nnis_ wrote:Ik zelf had persoonlijk voor een 2.2 gekozen, maar dat is persoonlijke smaak want ik zelf houd van net wat meer vermogen.

@Edvries wrote:@D3nnis_ wrote:Ik zelf had persoonlijk voor een 2.2 gekozen, maar dat is persoonlijke smaak want ik zelf houd van net wat meer vermogen.

Hahaha correct, het moest dan ook zijn:

Ik zou op dit moment voor een 2.2 kiezen en niet voor de 1.8, maar dat wist ik niet met aanschaf van de Vectra.

Verder is het een puik blok waar bijna geen problemen mee zijn.

@Edvries wrote:@D3nnis_ wrote:Ik zelf had persoonlijk voor een 2.2 gekozen, maar dat is persoonlijke smaak want ik zelf houd van net wat meer vermogen.

Ik zou op dit moment voor een 2.2 kiezen en niet voor de 1.8, maar dat wist ik niet met aanschaf van de Vectra.

@D3nnis_ wrote:@Edvries wrote:@D3nnis_ wrote:Ik zelf had persoonlijk voor een 2.2 gekozen, maar dat is persoonlijke smaak want ik zelf houd van net wat meer vermogen.

;)

@D3nnis_ wrote:@Edvries wrote:@D3nnis_ wrote:Ik zelf had persoonlijk voor een 2.2 gekozen, maar dat is persoonlijke smaak want ik zelf houd van net wat meer vermogen.

;)

@wim-v6 wrote:de 1.8 is aan de lichte kant, maar kan wel heel zuinig rijden als je er een beetje voorzichting mee bent.

Willem

wat is er met de Z1.8XER dan? nog nooit iets aan gezien of mee gehad (tenzij LPG)

de Z1.8XE gaat prima in de Vectra maar verwacht er niet teveel van.

Z1.8XER heb ik nu ook valt me niks tegen als je m goed los rijdt heb je er best een snelle motor aan

de mijne lijkt wel steeds sneller te worden :D

@wim-v6 wrote:de 1.8 is aan de lichte kant, maar kan wel heel zuinig rijden als je er een beetje voorzichting mee bent.

Willem

wat is er met de Z1.8XER dan? nog nooit iets aan gezien of mee gehad (tenzij LPG)

de Z1.8XE gaat prima in de Vectra maar verwacht er niet teveel van.

Z1.8XER heb ik nu ook valt me niks tegen als je m goed los rijdt heb je er best een snelle motor aan

de mijne lijkt wel steeds sneller te worden :D

Nokkenasverstelling wil zowiezo wel eens problemen geven, en de waterpomp wil wel lekken gaan..

Willem

Nokkenasverstelling wil zowiezo wel eens problemen geven, en de waterpomp wil wel lekken gaan..

Willem

meestal geven de nokkenassen problemen als ze een keer los geweest zijn.

afstelling is heel belangrijk bij deze motoren

en waterpomp gaat bij alle andere Opel blokken net zo hard lekken

heb nu een zafira 1.8xe staan met lekke pomp en het aardige van de XER is weer dat de pomp

buiten de distributie zit

meestal geven de nokkenassen problemen als ze een keer los geweest zijn.

afstelling is heel belangrijk bij deze motoren

en waterpomp gaat bij alle andere Opel blokken net zo hard lekken

heb nu een zafira 1.8xe staan met lekke pomp en het aardige van de XER is weer dat de pomp

buiten de distributie zit

jup, alleen is het bij een andere motor altijd te wijten aan niet wetendheid of verkeerde bezuiniging, en is het bij de Z18XER gewoon slijtage

Bij de oudere motoren is het bekend dat deze mee vervangen moet worden met de distributie, bij de Z18XER is deze niet meer door de distributie aangedsreven maat door de multiriem.

Willem

Terug
Naar boven