• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vec C: binnen dik 1 jaar tijd; 3x linkerdimlicht kapot. -&gt

McLambo

Woont hier bijna
ja de titel zegt het eigenlijk al. Sinds de grote beurt vorig jaar augustus is nu voor de 3e keer mijn linker dimlicht kapot gegaan.

Telkens is de gloeidraaid gewoon weg voor een bepaald stuk.

Kwaaltje van de C? Of moet ik het ergens anders zoeken (trilling, overspanning, etc)?

In november 2007 Vec C aangeschaft in februari 2008 Xenon er in gedaan, in die tussentijd 2 maal linker dimlicht(bestuurderskant) kapot:hmmz Nu nog steeds dezelfde xenon lampen en branders:thumbup

H7 Sucks en is duur! Motto, overstappen op xenon.:afro

Safe driving Jurgen

In november 2007 Vec C aangeschaft in februari 2008 Xenon er in gedaan, in die tussentijd 2 maal linker dimlicht(bestuurderskant) kapot:hmmz Nu nog steeds dezelfde xenon lampen en branders:thumbup

H7 Sucks en is duur! Motto, overstappen op xenon.:afro

Safe driving Jurgen

Bij de vorige GTS heb ik in twee jaar tijd ook meerdere malen de voorste lampen ( H7 ) moeten vervangen. Wat btw een hele lekkere klus is, ik draaide altijd even de voorbumper aan één kant los en haalde de hele koplamp unit eruit..

Bij de GTS C2 die ik nu heb zit Xenon in, en uiteraard geen last van kapotte lampen gehad. Wel een richtinglampje links en dat was ook weer zo'n heerlijke klus. Ook maar de bumper,grille en koplamp unit eruit gehaald. Als je onderweg een lamp kapot hebt en de polotie gaan vervelend doen vraag ik gelijk om een bekeuring want vervangen ter plekke is bijkans onmogelijk..

Bij de vorige GTS heb ik in twee jaar tijd ook meerdere malen de voorste lampen ( H7 ) moeten vervangen. Wat btw een hele lekkere klus is, ik draaide altijd even de voorbumper aan één kant los en haalde de hele koplamp unit eruit..

Bij de GTS C2 die ik nu heb zit Xenon in, en uiteraard geen last van kapotte lampen gehad. Wel een richtinglampje links en dat was ook weer zo'n heerlijke klus. Ook maar de bumper,grille en koplamp unit eruit gehaald. Als je onderweg een lamp kapot hebt en de polotie gaan vervelend doen vraag ik gelijk om een bekeuring want vervangen ter plekke is bijkans onmogelijk..

h7 is echt slecht ja, hoor het vaker.. hadden ze vroeger voor de astra geen modificatie met een weerstand ertussen..

staat me wel iets van bij....

en inderdaad led stadslichten en xenon bied een oplossing

h7 is echt slecht ja, hoor het vaker.. hadden ze vroeger voor de astra geen modificatie met een weerstand ertussen..

staat me wel iets van bij....

en inderdaad led stadslichten en xenon bied een oplossing

hmm, meer mensen dus last. Ik heb een C1, en daarbij valt het allemaal nog mee om het te vervangen.

Ik had eerst vrij dure philips lampen erin, met een zeer goede lichtopbrengts, ondertussen ben ik naar osram afgezakt, maar als dit zo door gaat, haal ik mijn lampjes voortaan bij de Action :mad:

Het gekke is: groot licht is ook H7, en die zitten er al 2.5 jaar in zonder problemen. En dan ben ik zelfs nog zo attent dat als ik dimlicht H7 vervang ik de lampjes na het plaatsen even met een doekje met en paar druppies alcohol afneem :angel

Xenon is overigens een duur grapje, anders had ik dat al lang gedaan. Net bij de brezan even gevraagd, maar is 478 euro per kant :X

hmm, meer mensen dus last. Ik heb een C1, en daarbij valt het allemaal nog mee om het te vervangen.

Ik had eerst vrij dure philips lampen erin, met een zeer goede lichtopbrengts, ondertussen ben ik naar osram afgezakt, maar als dit zo door gaat, haal ik mijn lampjes voortaan bij de Action :mad:

Het gekke is: groot licht is ook H7, en die zitten er al 2.5 jaar in zonder problemen. En dan ben ik zelfs nog zo attent dat als ik dimlicht H7 vervang ik de lampjes na het plaatsen even met een doekje met en paar druppies alcohol afneem :angel

Xenon is overigens een duur grapje, anders had ik dat al lang gedaan. Net bij de brezan even gevraagd, maar is 478 euro per kant :X

origineel gepost door McLambo

met een aftermarket setje ben je voor 100/150 euro klaar:thumbup

origineel gepost door McLambo

met een aftermarket setje ben je voor 100/150 euro klaar:thumbup

Let er bij het kopen van een Xenon set wel even op dat je niet té blauwe kleur lampen neemt. Ik zou niet hoger gaan dan 8000K, zelf zit er bij mij 6000K in. Als je 10000K neemt of hoger kun je problemen krijgen met de APK, de kleur wijkt dan te ver af van grootlicht namelijk.

6000K geeft al een bak licht hoor..

Let er bij het kopen van een Xenon set wel even op dat je niet té blauwe kleur lampen neemt. Ik zou niet hoger gaan dan 8000K, zelf zit er bij mij 6000K in. Als je 10000K neemt of hoger kun je problemen krijgen met de APK, de kleur wijkt dan te ver af van grootlicht namelijk.

6000K geeft al een bak licht hoor..

Terug
Naar boven