• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vec C: binnen dik 1 jaar tijd; 3x linkerdimlicht kapot. -&gt

origineel gepost door McLambo

Nou, ik ben al weer een hoop wijzer!

Ik heb dat linkje bekeken van dat setje van Carnamics, en daarna een search gedaan van Carnamics over het hele Vectra topic, maar blijkt dat er verder niet over gesproken wordt.

Dus ik vraag me af welke merken aftermarket Xenon kits er zoal gebruikt worden, en wat de ervaringen zijn.

Het setje van carnamics is mooi geprijsd, maar het boeit me niet om een paar tientjes meer uit te geven als er een setje is dat beter blijkt te zijn.

Als ik het dan toch doe, dan in 1 x goed.

Ook kwam ik in OPCOM een optie tegen om te kiezen voor Xenon verlichting. Moet dat dan ook worden aangepast? Of hoeft dat niet als ik CANBUS adapters erbij koop (en vise versa)

Iemand die dit weet?

origineel gepost door McLambo

Nou, ik ben al weer een hoop wijzer!

Ik heb dat linkje bekeken van dat setje van Carnamics, en daarna een search gedaan van Carnamics over het hele Vectra topic, maar blijkt dat er verder niet over gesproken wordt.

Dus ik vraag me af welke merken aftermarket Xenon kits er zoal gebruikt worden, en wat de ervaringen zijn.

Het setje van carnamics is mooi geprijsd, maar het boeit me niet om een paar tientjes meer uit te geven als er een setje is dat beter blijkt te zijn.

Als ik het dan toch doe, dan in 1 x goed.

Ook kwam ik in OPCOM een optie tegen om te kiezen voor Xenon verlichting. Moet dat dan ook worden aangepast? Of hoeft dat niet als ik CANBUS adapters erbij koop (en vise versa)

Iemand die dit weet?

Ik heb eens wat meer op internet zitten speuren, en je komt al setjes ombouw-xenon tegen voor heel weinig.

Echter ben ik erachter gekomen dat er tussen de hele goedkope en wat betere setjes verschil kan zitten in de fitting (plastic vs metaal), de elektrode base (keramischischie scheiding vs lijm), en de bekabeling (plastic vs silicone)

Dat carnamics setje is een voorbeeld van alles op de goedkope wijze.

Vraag me af of iemand bekend is met een betaalbaar setje dat qua kwaliteit goed is, en bovenstaande componenten gebruikt van de betere orde....

Ik heb eens wat meer op internet zitten speuren, en je komt al setjes ombouw-xenon tegen voor heel weinig.

Echter ben ik erachter gekomen dat er tussen de hele goedkope en wat betere setjes verschil kan zitten in de fitting (plastic vs metaal), de elektrode base (keramischischie scheiding vs lijm), en de bekabeling (plastic vs silicone)

Dat carnamics setje is een voorbeeld van alles op de goedkope wijze.

Vraag me af of iemand bekend is met een betaalbaar setje dat qua kwaliteit goed is, en bovenstaande componenten gebruikt van de betere orde....

Ik heb geen idee welk merk ik erin heb zitten, staat alleen op dat het gemaakt is voor Philips Xenon lampen..

Edit: Ik heb even op markplaats gekeken maar je hebt sets van 25 tot weet ik hoe duur. Ik zou dus gewoon een mooie setje kopen voor een midden prijs. Je valt je er in ieder geval geen bult aan..

Mijn maat heeft zo'n setje in zijn Bora zitten endat werk prima, hij heeft alleen de fout gemaakt door 15000K te nemen. Als je hem aan ziet komen is het net een politie auto hahahaha

Ik heb geen idee welk merk ik erin heb zitten, staat alleen op dat het gemaakt is voor Philips Xenon lampen..

Edit: Ik heb even op markplaats gekeken maar je hebt sets van 25 tot weet ik hoe duur. Ik zou dus gewoon een mooie setje kopen voor een midden prijs. Je valt je er in ieder geval geen bult aan..

Mijn maat heeft zo'n setje in zijn Bora zitten endat werk prima, hij heeft alleen de fout gemaakt door 15000K te nemen. Als je hem aan ziet komen is het net een politie auto hahahaha

Tot hij een echte politiewagen tegenkomt.....

Trouwens, 15000K, dan zie je toch bijna niks meer, zeker niet meer dan met halo's.

Tot hij een echte politiewagen tegenkomt.....

Trouwens, 15000K, dan zie je toch bijna niks meer, zeker niet meer dan met halo's.

Ik heb het volgende setje gevonden op eBay. Aandachtig bestudeerd, en het lijkt mij een zeer degelijke set voor een goede prijs:

Misschien dat de 'ervaringsdeskundigen' hun mening hier over kunnen uitspreken?

Het enige nadeel dat ik zie is dat er losse canbus kastjes bij zitten. Sommige H.I.D. setjes hebben die logica al in de ballast geimplementeerd.

Betekend dat overigens dat als een xenon lamp kapot gaat, dat dit niet meer wordt doorgegeven aan CANBUS?

Ik heb het volgende setje gevonden op eBay. Aandachtig bestudeerd, en het lijkt mij een zeer degelijke set voor een goede prijs:

Misschien dat de 'ervaringsdeskundigen' hun mening hier over kunnen uitspreken?

Het enige nadeel dat ik zie is dat er losse canbus kastjes bij zitten. Sommige H.I.D. setjes hebben die logica al in de ballast geimplementeerd.

Betekend dat overigens dat als een xenon lamp kapot gaat, dat dit niet meer wordt doorgegeven aan CANBUS?

Poosje stil geweest...

Ondertussen xenon setje binnen gekregen, en vanmorgen geinstalleerd.

Dat ging eigenlijk kinderlijk simpel, en ik heb alles redelijk netjes weg weten te werken.

Nu heb ik net een stukje in het donker gereden, en ik moet zeggen; het valt me erg tegen! :cry

De lichtopbrengst is zeker niet meer dan bij mijn (a-kwaliteit) halogeen lampen. Het licht is welliswaar puur wit (4300k), maar niet echt feller o.i.d.

Wat me wel opvalt is dat als ik de xenon's inschakel, ze voor 0.5 seconden mooi fel branden, om vervolgens naar een veel lagere lichtopbrengst te dimmen.

Ik heb ze netjes (volgens de instructies) 15 minuten laten inbranden, met de OPCOM aangegeven dat er xenons inzetten.

Doe ik iets fout?

Poosje stil geweest...

Dat ging eigenlijk kinderlijk simpel, en ik heb alles redelijk netjes weg weten te werken.

Nu heb ik net een stukje in het donker gereden, en ik moet zeggen; het valt me erg tegen! :cry

De lichtopbrengst is zeker niet meer dan bij mijn (a-kwaliteit) halogeen lampen. Het licht is welliswaar puur wit (4300k), maar niet echt feller o.i.d.

Wat me wel opvalt is dat als ik de xenon's inschakel, ze voor 0.5 seconden mooi fel branden, om vervolgens naar een veel lagere lichtopbrengst te dimmen.

Ik heb ze netjes (volgens de instructies) 15 minuten laten inbranden, met de OPCOM aangegeven dat er xenons inzetten.

Doe ik iets fout?

Dan weet ik niet wat voor Xenon set jij hebt, maar bij mij is het altijd een wereld van verschil geweest.

Willem

Dan weet ik niet wat voor Xenon set jij hebt, maar bij mij is het altijd een wereld van verschil geweest.

Willem

[rquote=1825300&tid=136925&author=McLambo]Poosje stil geweest...

Doe ik iets fout?[/rquote]

bij mij was het een wereld van verschil:vertag

het klopt dat de lampen effe fel zijn en dan zwak branden,maar na zo'n 5 a 10 sec zijn ze op de volle sterkte.

dit is mijn lichtbeeld op de weg:

(6000K)

CIMG2810.jpg

CIMG2813.jpg

CIMG2812.jpg

CIMG2806.jpg

[rquote=1825300&tid=136925&author=McLambo]Poosje stil geweest...

Doe ik iets fout?[/rquote]

bij mij was het een wereld van verschil:vertag

het klopt dat de lampen effe fel zijn en dan zwak branden,maar na zo'n 5 a 10 sec zijn ze op de volle sterkte.

dit is mijn lichtbeeld op de weg:

(6000K)

CIMG2810.jpg

CIMG2813.jpg

CIMG2812.jpg

CIMG2806.jpg

ik haal m'n setjes van ebay.de. Zijn goede setjes voor niet al te veel. Ik bouw ze ook in.

Gister een Peug Partner. Morgen een BMW 325 en een Vectra GTS uit 2003. En als er tijd over is dan bouw ik de mijne er EINDELIJK ook eens in !!

Terug
Naar boven