• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vec C: binnen dik 1 jaar tijd; 3x linkerdimlicht kapot. -&gt

ik haal m'n setjes van ebay.de. Zijn goede setjes voor niet al te veel. Ik bouw ze ook in.

Gister een Peug Partner. Morgen een BMW 325 en een Vectra GTS uit 2003. En als er tijd over is dan bouw ik de mijne er EINDELIJK ook eens in !!

Hier wat plaatjes van de installatie:

IMG_0789.jpg

IMG_0785.jpg

IMG_0784.jpg

IMG_0782.jpg

IMG_0779.jpg

IMG_0778.jpg

IMG_0775.jpg

IMG_0774.jpg

IMG_0772.jpg

IMG_0771.jpg

35 euro! :o

Dat is geen geld? En hoe is de kwaliteit van deze setjes? Is het lichtbeeld ook mooi en rustig?

35 euro! :o

Dat is geen geld? En hoe is de kwaliteit van deze setjes? Is het lichtbeeld ook mooi en rustig?

Prima setje. Wel met kunststof basis/voetje , maar dat zijn de meeste onder de 100 euro !

Goed beeld, geen trilling tijdens stationair draaien, eigenlijk perfect. Ik gebruik voor de auto's met BC ook gewoon warning/error-killers en ook dit werkt prima ! ( en is goedkoper dan een ritje naar een dealer om om te schakelen. !! Kastjes voor 10 euro - dealer +/- 30 euro !

Prima setje. Wel met kunststof basis/voetje , maar dat zijn de meeste onder de 100 euro !

Goed beeld, geen trilling tijdens stationair draaien, eigenlijk perfect. Ik gebruik voor de auto's met BC ook gewoon warning/error-killers en ook dit werkt prima ! ( en is goedkoper dan een ritje naar een dealer om om te schakelen. !! Kastjes voor 10 euro - dealer +/- 30 euro !

Had in mijn vorige C1 een duurder Target setje zitten. 4 jaar mee gereden zonder problemen te hebben. Wel middels de VOD en tech 2 laten omzetten naar xenon ipv halogeen. De computer schakelde iedere keer het dimlicht uit na zo'n 10 seconde, na het aanzetten van de lamp. Nu in mijn C2 een setje pilot pro-line 8000 K in zitten. De ballasten en warnkillers mooi onder de koplampunit vastgelijmd, zodat al1 de orginele stekker los genomen hoeft te worden bij het verwijderen van de koplamp. Jammer genoeg merkte ik dat bij het aanzetten van de lichten rechts begon te knipperen na verloop van tijd. En helaas is de ballast vorige week overleden, maar dit valt onder de garantie gelukkig. Het verschil is duidelijk merkbaar tov halogeen verlichting. Mooi lichtbeeld op de weg met een blauwe gloed zonder al teveel strooilicht. Heb mij laten vertellen dat met name de goedkopere setjes erg veel last hebben van strooilicht, wat zeer hinderlijk is voor tegemoet komend verkeer

Gr Fastrogeke

Had in mijn vorige C1 een duurder Target setje zitten. 4 jaar mee gereden zonder problemen te hebben. Wel middels de VOD en tech 2 laten omzetten naar xenon ipv halogeen. De computer schakelde iedere keer het dimlicht uit na zo'n 10 seconde, na het aanzetten van de lamp. Nu in mijn C2 een setje pilot pro-line 8000 K in zitten. De ballasten en warnkillers mooi onder de koplampunit vastgelijmd, zodat al1 de orginele stekker los genomen hoeft te worden bij het verwijderen van de koplamp. Jammer genoeg merkte ik dat bij het aanzetten van de lichten rechts begon te knipperen na verloop van tijd. En helaas is de ballast vorige week overleden, maar dit valt onder de garantie gelukkig. Het verschil is duidelijk merkbaar tov halogeen verlichting. Mooi lichtbeeld op de weg met een blauwe gloed zonder al teveel strooilicht. Heb mij laten vertellen dat met name de goedkopere setjes erg veel last hebben van strooilicht, wat zeer hinderlijk is voor tegemoet komend verkeer

Gr Fastrogeke

Dat uitzetten van dimlicht deed de computer bij mij ook zonder warning cancellers. Toen had ik de boorcomputer nog niet op Xenon staan.

Strooilicht heeft meer te maken met het type koplamp waar je de xenon inbouwt. Bij bijna alle koplampen met een lens erin is dit geen probleem.

Ik heb gisteren wat foto's gemaakt van de lichtval. Zal ze wel even uploaden straks.

Dat uitzetten van dimlicht deed de computer bij mij ook zonder warning cancellers. Toen had ik de boorcomputer nog niet op Xenon staan.

Strooilicht heeft meer te maken met het type koplamp waar je de xenon inbouwt. Bij bijna alle koplampen met een lens erin is dit geen probleem.

Ik heb gisteren wat foto's gemaakt van de lichtval. Zal ze wel even uploaden straks.

Hier nog wat meer foto'tjes. Xenon brand hier zo'n 15 minuten.

Wat vinden jullie van het lichtbeeld en de kleur? Komt het in de buurt van 4300k? Ik vind het nog steeds aardig kil licht..

IMG_0797.jpg

IMG_0796.jpg

IMG_0795.jpg

video'tje volgt, is nu aan het uploaden...

Hier nog wat meer foto'tjes. Xenon brand hier zo'n 15 minuten.

Wat vinden jullie van het lichtbeeld en de kleur? Komt het in de buurt van 4300k? Ik vind het nog steeds aardig kil licht..

IMG_0797.jpg

IMG_0796.jpg

IMG_0795.jpg

video'tje volgt, is nu aan het uploaden...

[rquote=1825881&tid=136925&author=McLambo]

[/rquote]

Niet helemaal, een koplamp lampje heeft een bepaalde manier van licht stralen, en als dit niet helemaal klopt (vaak bij goedkope meuk), kan het zelfs strooilicht in een prima lenslamp veroorzaken.

ik heb al auto's gehad die afgekeurd werden met goedkope Xenon sets in Lens lampen, omdat simpelweg het beeld ruk was.

na tijdelijke plaatsing van reserve Xenon lampen (Camco) die ik hier heb liggen van mijn oude sets, in de koplampen wel goedgekeurd op lichtbeeld.

Willem

[rquote=1825881&tid=136925&author=McLambo]

[/rquote]

Niet helemaal, een koplamp lampje heeft een bepaalde manier van licht stralen, en als dit niet helemaal klopt (vaak bij goedkope meuk), kan het zelfs strooilicht in een prima lenslamp veroorzaken.

ik heb al auto's gehad die afgekeurd werden met goedkope Xenon sets in Lens lampen, omdat simpelweg het beeld ruk was.

na tijdelijke plaatsing van reserve Xenon lampen (Camco) die ik hier heb liggen van mijn oude sets, in de koplampen wel goedgekeurd op lichtbeeld.

Willem

Hmm, ik hoop maar dat het bij mij goed gaat dan; de Xenon bulbs van mijn setje zitten aan de kabels vast volgens mij. Kan ze niet los vervangen dacht ik..

Anyway; hier is de video:

Auto staat nu ergens achtergelaten omdat waarschijnlijk de accu kapot is, en de ANWB (waar ik hem van gekocht heb) hem niet wil komen vervangen... geen woonplaatservices...grrr

Terug
Naar boven