• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vec C: binnen dik 1 jaar tijd; 3x linkerdimlicht kapot. -&gt

Zit er dan gewoon een stelschroef op de koplamp unit? Beide lampen staan ook niet even hoog, dus ik moet het zowiezo even bijstellen.

Kan het dimlicht overigens onafhankelijk van het grootlicht worden gesteld?

op dit moment zit dimlicht te laag, en grootlicht schijnt de bomen in !

Waar zou ik instructies kunnen vinden? Deze geef ik even mee aan mijn onafhankelijke garagebedrijf, zodat ze niet de boel slopen :-)

[rquote=1836252&tid=136925&author=McLambo]Rijd ik nu meer dan een week rond met Xenon erin, en het valt me op dat mijn lichten een stuk lager schijnen als met halogeen

Waar ik met halogeen nog in de binnenspiegel van de voorgang kon schijnen door aan het 'hoogte' knopje te draaien, kom ik nu net boven de nummerplaat uit....

Met name in het bos zet ik hem altijd iets hoger... Kan dit komen doordat er nu xenon inzit, en kan dit worden afgesteld?[/rquote]

Ja dit kan afgesteld worden. Beun manier is de auto dicht bij een garagedeur zetten en dan omhoog stellen. Maar dit raad ik af met xenon verlichting. omdat je zo te snel mensen verblind.

En andere manier is om dat bij de garage te laten doen.

Zit er dan gewoon een stelschroef op de koplamp unit? Beide lampen staan ook niet even hoog, dus ik moet het zowiezo even bijstellen.

Waar zou ik instructies kunnen vinden? Deze geef ik even mee aan mijn onafhankelijke garagebedrijf, zodat ze niet de boel slopen :-)

Vandaag de stadslicht LEDjes ontvangen van Ebay.

Gelijk in de luchpauze geprobeerd, en het licht is echt fel en spierwit. Helemaal goed dus!

Alleen: als ik de wagen van contact afzet, dan blijven de stadslichten knipperen! Alsof ik een of andere verborgen flitsauto ben :(

Help!?

Als dit niet verholpen kan worden, dan gaan de ledjes weer retour namelijk. Ik ben er vrij zeker van dat dit me een lelijke bekeuring gaat opleveren sooner or later.

Vandaag de stadslicht LEDjes ontvangen van Ebay.

Gelijk in de luchpauze geprobeerd, en het licht is echt fel en spierwit. Helemaal goed dus!

Alleen: als ik de wagen van contact afzet, dan blijven de stadslichten knipperen! Alsof ik een of andere verborgen flitsauto ben :(

Help!?

Als dit niet verholpen kan worden, dan gaan de ledjes weer retour namelijk. Ik ben er vrij zeker van dat dit me een lelijke bekeuring gaat opleveren sooner or later.

Ik denk dat ik ze toch ga terugsturen...

de kleur is niet helemaal gelijk met het xenon, wat ik graag wilde (ledjes zijn iets te blauw), en het geknipper.. sja, ik denk dat ik op zoek ga naar fel witte lampjes o.i.d.

8ed6c771.jpg

cf165b94.jpg

f19cdc8a.jpg

9ab2e65a.jpg

filmpje van de drive-in-disco

Ik denk dat ik ze toch ga terugsturen...

de kleur is niet helemaal gelijk met het xenon, wat ik graag wilde (ledjes zijn iets te blauw), en het geknipper.. sja, ik denk dat ik op zoek ga naar fel witte lampjes o.i.d.

8ed6c771.jpg

cf165b94.jpg

f19cdc8a.jpg

9ab2e65a.jpg

filmpje van de drive-in-disco

[rquote=1836703&tid=136925&author=McLambo]Zit er dan gewoon een stelschroef op de koplamp unit? Beide lampen staan ook niet even hoog, dus ik moet het zowiezo even bijstellen.

Waar zou ik instructies kunnen vinden? Deze geef ik even mee aan mijn onafhankelijke garagebedrijf, zodat ze niet de boel slopen :-)[/rquote]

Er zitten idd 2 stelschroeven per koplamp unit.

1 is voor hoogte de andere is voor middel punt stellen.

Die voor hoogte stellen zit vaak aan het stel motortje vast.

[rquote=1836703&tid=136925&author=McLambo]Zit er dan gewoon een stelschroef op de koplamp unit? Beide lampen staan ook niet even hoog, dus ik moet het zowiezo even bijstellen.

Waar zou ik instructies kunnen vinden? Deze geef ik even mee aan mijn onafhankelijke garagebedrijf, zodat ze niet de boel slopen :-)[/rquote]

Er zitten idd 2 stelschroeven per koplamp unit.

1 is voor hoogte de andere is voor middel punt stellen.

Die voor hoogte stellen zit vaak aan het stel motortje vast.

[rquote=1838701&tid=136925&author=McLambo]Ok, ai, dat is dus moeilijk bereikbaar denk ik.

Ik heb al 1 schroef gevonden, boven op de koplamp unit[/rquote]

Is zeer makkelijk bij te komen.

Meestal met imbus 6.

[rquote=1838701&tid=136925&author=McLambo]Ok, ai, dat is dus moeilijk bereikbaar denk ik.

Ik heb al 1 schroef gevonden, boven op de koplamp unit[/rquote]

Is zeer makkelijk bij te komen.

Meestal met imbus 6.

ok, dus je hoeft niet op de stelmotor zelf te gaan zitten sleutelen? Die zit erg diep weggestopt zeg maar....

[rquote=1838776&tid=136925&author=McLambo]ok, dus je hoeft niet op de stelmotor zelf te gaan zitten sleutelen? Die zit erg diep weggestopt zeg maar....[/rquote]

Oke, ja ken de koplamp van de vec c niet goed.

Heb zelf een vec b dus foto maken is ff lastig. :P

ok, dus je hoeft niet op de stelmotor zelf te gaan zitten sleutelen? Die zit erg diep weggestopt zeg maar....

[rquote=1838776&tid=136925&author=McLambo]ok, dus je hoeft niet op de stelmotor zelf te gaan zitten sleutelen? Die zit erg diep weggestopt zeg maar....[/rquote]

Oke, ja ken de koplamp van de vec c niet goed.

Heb zelf een vec b dus foto maken is ff lastig. :P

Mclambo:

Ik heb vandaag ook een paar led stadslichten gemonteerd,

en bij mij is het ook net zo'n disco.

typisch he?

vind het wel lollig

Gr Dave

Mclambo:

typisch he?

vind het wel lollig

Gr Dave

[rquote=1841378&tid=136925&author=davegieling]Mclambo:

typisch he?

vind het wel lollig

Gr Dave[/rquote]

Ik vind dat echt vreemd.. het filtsen ken ik wel van de kentekenplaatverlichting bij het sluiten, maar niet van de stadslichten. Geen problemen hier met led stadslichten.

Terug
Naar boven