Nou heren, het werd maar kouder buiten en ik zag het toch niet zo zitten om het zelf te doen ivm de aanwezige ruimte, die slangen enz.
Deel 1:
Dus ik naar een garage vlakbij me werk. Ik zeg tegen ze: "Op de bijrijders stoel ligt een nieuwe thermostaat, kun je die vanmiddag even verwisselen met de bestaande? Moet een eitje zijn, eruit en erin". Ik had alvast een nieuwe zelf gekocht om kosten te besparen.
Kom ik 's middags terug: "Nou meneer het was niet zo makkelijk als u dacht". We zijn bijna 3 uur bezig geweest. Omdat er een hele RVS buis in de weg/voor/eraan vast zat van de EGR klep moest die ook helemaal los gehaald worden.
Of ik ff € 226,- af wilde rekenen. Schrok me de helemaal wezenloos. Ik dacht die gasten doen dat ff in 30 min ofzo, want hier zeiden jullie dat het een makkie was.
Zou dit komen doordat er toch verschil zit tussen het 1.9DT en 1.9DTH motorblok?
Deel 2:
Ik helemaal teleurgesteld naar me auto lopen. Stap in, rij weg.... he hij trekt voor geen meter. Me turbo lijkt helemaal niet mee te gaan en optrekken tot boven de 2000 rpm gaat maar net. Ook direct storing op me dashboard. Ik had geen zin om terug te gaan naar die garage dus gewoon naar huis gereden met een slakkengang.
Eenmaal thuis motorkap open gedaan, cover eraf en ff gekeken of me EGR wel weer was aangesloten... check, zat goed. Tot ik opeens een metalen uiteinde spotte waar zo te zien een slangetje op hoorde.
Slangetje vast gemaakt, codes met mijn OPCOM gewist, rijden en voila... meteen de beuk erin en blazen dat die weer deed! Ik helemaal weer blij. Mijn temperatuur loopt nu snel richting 85 graden en blijft daar netjes en hij trekt weer als een beer.
ps het kleine omcirkelde deel van het slangetje zag er niet echt helemaal goed meer uit, volgensmij gaat die over een tijdje openscheuren.
Waar dient dit slangetje voor?