• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vec stinkt van binnen naar uitlaatgassen.....

jraaf

Post veel
Hallo allemaal,

Graag hulp met volgende verschijnsel: Vec C1 Z1.9DTH KM stand 235.000

Als ik lang stil sta met draaiende motor of als ik een klein stukje achteruit heb gereden dan heb ik best wel een behoorlijke uitlaatgas achtige walm in de auto hangen.

Iemand een idee waar dat vandaan kan komen?

Safe driving Jurgen

@edje73 wrote:hoi

kijk eens even naar je verstuivers,misschien lekken de vlamplaatjes en ligt er prut en rotzooi op je blok bij de verstuivers.heb ik ook gehad.

gr edje

Heb nu ook een zicht controle op lekken van de verstuivers gedaan. Ze zijn kurkdroog, geen smurrie aan de buitenkant of op het blok.

Ik heb er wel last van sinds mijn uitlaatspruitstuk en turbo zijn vervangen

Safe driving Jurgen

C1 Z1.9DTH/SW/Elegance/EDS phase I

Ed, dank voor je reactie maar daar had ik al aan gedacht.

Safe driving Jurgen

@edje73 wrote:hoi

kijk eens even naar je verstuivers,misschien lekken de vlamplaatjes en ligt er prut en rotzooi op je blok bij de verstuivers.heb ik ook gehad.

gr edje

Heb nu ook een zicht controle op lekken van de verstuivers gedaan. Ze zijn kurkdroog, geen smurrie aan de buitenkant of op het blok.

Ik heb er wel last van sinds mijn uitlaatspruitstuk en turbo zijn vervangen

Safe driving Jurgen

C1 Z1.9DTH/SW/Elegance/EDS phase I

Ed, dank voor je reactie maar daar had ik al aan gedacht.

Safe driving Jurgen

Lekke uitlaat? Daardoor komen er uitlaatgassen in je motorruimte en die komen door je interierfilter je interieur in.

Andere mogelijkheid (hadden we bij de oude Vec-B station van m'n ouders): de achterklep was toen opnieuw afgesteld door de garage tijdens een servicebeurt (waarom wisten wij ook niet), maar toen sloot deze niet goed meer af en bij achteruit waaide het uitlaatgas zo door de kofferbak het interieur in. Dus mss de rubbers van je achterklep controleren?

Lekke uitlaat? Daardoor komen er uitlaatgassen in je motorruimte en die komen door je interierfilter je interieur in.

Andere mogelijkheid (hadden we bij de oude Vec-B station van m'n ouders): de achterklep was toen opnieuw afgesteld door de garage tijdens een servicebeurt (waarom wisten wij ook niet), maar toen sloot deze niet goed meer af en bij achteruit waaide het uitlaatgas zo door de kofferbak het interieur in. Dus mss de rubbers van je achterklep controleren?

Thanks voor de tips. Zal dat flex stuk eens bekijken. Heb wel net een nieuw uitlaatspruitstuk en een apk achter de rug. Gewoon goed gekeurd.

Hoop dat 't mee valt, genoeg shit gehad de laatste tijd. :vertag :swear

Safe driving Jurgen

Thanks voor de tips. Zal dat flex stuk eens bekijken. Heb wel net een nieuw uitlaatspruitstuk en een apk achter de rug. Gewoon goed gekeurd.

Hoop dat 't mee valt, genoeg shit gehad de laatste tijd. :vertag :swear

Safe driving Jurgen

@wim-v6 wrote:hulpverwarming erop???

Zo ja, dan kan die ook de lucht veroorzaken..

Willem

Hey Wim, ja mijn diesel heeft z'n hulpverwarmer om het sneller op temp te laten komen.

Zou daar dan iets mis mee zijn of zuigt ie de rook vanuit e.o.a. lek in het uitlaatsysteem nog harder naar binnen?

Ik heb er wel last van sinds mijn uitlaatspruitstuk en turbo zijn vervangen :vertag

Safe driving Jurgen

@wim-v6 wrote:hulpverwarming erop???

Zo ja, dan kan die ook de lucht veroorzaken..

Willem

Hey Wim, ja mijn diesel heeft z'n hulpverwarmer om het sneller op temp te laten komen.

Zou daar dan iets mis mee zijn of zuigt ie de rook vanuit e.o.a. lek in het uitlaatsysteem nog harder naar binnen?

Ik heb er wel last van sinds mijn uitlaatspruitstuk en turbo zijn vervangen :vertag

Safe driving Jurgen

Heb zojuist mijn interkoeler aan de onderkant nog eens bekeken, drupt toch aardig wat smurrie uit op de onderplaat. Zou dat de stank kunnen veroorzaken?

Meen mij te herinneren dat YFKZR nog wat..... Met z'n oil catchcan ook lekker veel stank in de vec kreeg....

Lastig beslissen, interkoeler wilde ik eigenljk in januari doen. Kost ook weer centen...

Safe driving Jurgen.

Heb zojuist mijn interkoeler aan de onderkant nog eens bekeken, drupt toch aardig wat smurrie uit op de onderplaat. Zou dat de stank kunnen veroorzaken?

Meen mij te herinneren dat YFKZR nog wat..... Met z'n oil catchcan ook lekker veel stank in de vec kreeg....

Lastig beslissen, interkoeler wilde ik eigenljk in januari doen. Kost ook weer centen...

Safe driving Jurgen.

In de intercooler zitten geen uitlaatgassen alleen "schone" lucht,

Als deze erg lek is je verbranding wel minder maar daar ruik jij weinig van omdat deze pas werkt bij hogere belasting.

Die hulp verwarming heeft zijn uitlaat onder de motorkap, als deze dus aanstaat kan er denk ik wel wat uitlaatgassen binnen komen.

Schakel de hulp verwarming eens uit en kijk of het over is.

In de intercooler zitten geen uitlaatgassen alleen "schone" lucht,

Als deze erg lek is je verbranding wel minder maar daar ruik jij weinig van omdat deze pas werkt bij hogere belasting.

Die hulp verwarming heeft zijn uitlaat onder de motorkap, als deze dus aanstaat kan er denk ik wel wat uitlaatgassen binnen komen.

Schakel de hulp verwarming eens uit en kijk of het over is.

Hoi Mickel, van ' schone' lucht in de interkoeler kun je hier met een korrel zout nemen. Na 235.000 zit ie behoorlijk vol. Is bij de turbo wissel onder druk gezet en schoon geblazen. Toen kwam het lekje aan het licht. Het is dikke smurrie die er langzaam uit loopt in de hoek.

Hoe zet ik die hulpverwarming uit? Enig idee? Gek dat ik er nooit eerder last van heb gehad, rijd er al dik 4 jaar mee rond.

Safe driving Jurgen.

Hoi Mickel, van ' schone' lucht in de interkoeler kun je hier met een korrel zout nemen. Na 235.000 zit ie behoorlijk vol. Is bij de turbo wissel onder druk gezet en schoon geblazen. Toen kwam het lekje aan het licht. Het is dikke smurrie die er langzaam uit loopt in de hoek.

Hoe zet ik die hulpverwarming uit? Enig idee? Gek dat ik er nooit eerder last van heb gehad, rijd er al dik 4 jaar mee rond.

Safe driving Jurgen.

Hej Jurgen ,

Eric (met een C ) had dit ook , bij hem zat er een miniscuul gaatje in zijn flexibele uitlaatstuk ( vooraan op de motor )

De hulpkachel zet je uit in het menu van je cd70 ( volgens mij door de knop 'settings' in te drukken en dan ff het menu doorlopen )

Terug
Naar boven