• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vec stinkt van binnen naar uitlaatgassen.....

:thumbup Thanks Eric,

@ Spacejam, Laat 't donderdag wel weten wat het is.....hopelijk.

Safe driving Jurgen

Ik vermoed dat het je bijverwarming is. (@ Speaker dit is niet de standkachel, en dus niet uit te schakelen)

De bijverwarming wil vooral bij korte stukken rijden (korter als 10 minuten) langzaam vervuilen.

Er blijft dan veel onverbrande diesel in de verwarming zitten die bij de volgende start oprookt.

De oplossing schijnt te zijn, je auto heel langzaam warm te rijden zodat je bijverwarming lang aan blijft. Dus weinig toeren envroeg schakelen.

Ook schijnen er verlengstukken voor de uitlaat van de bijverwarming te zijn, zodat de uitlaatgassen van de verwarming verder naar achter komen.

Trouwens als je het binnen kan ruiken, dan moet het buiten ook wel te zien zijn. De dampen uit de carteronluchting zie ik duidelijk onder mijn auto vandaan komen.

Ik vermoed dat het je bijverwarming is. (@ Speaker dit is niet de standkachel, en dus niet uit te schakelen)

De bijverwarming wil vooral bij korte stukken rijden (korter als 10 minuten) langzaam vervuilen.

Er blijft dan veel onverbrande diesel in de verwarming zitten die bij de volgende start oprookt.

De oplossing schijnt te zijn, je auto heel langzaam warm te rijden zodat je bijverwarming lang aan blijft. Dus weinig toeren envroeg schakelen.

Ook schijnen er verlengstukken voor de uitlaat van de bijverwarming te zijn, zodat de uitlaatgassen van de verwarming verder naar achter komen.

Trouwens als je het binnen kan ruiken, dan moet het buiten ook wel te zien zijn. De dampen uit de carteronluchting zie ik duidelijk onder mijn auto vandaan komen.

@roadrunner, wat heb je toch een fucking mooie kleur op je Vec zitten!!! :wub I likes blue!

Thanx :thumb Was zelf ook meteen verliefd op deze kleur.

Maar wat je mischien kunt proberen is als de motor draait je uitlaat even dicht houden bij je demper.

Als de uitlaat dan lekt hoor je hem meteen ergens blazen.

Dan heb je niet meteen een brug nodig.

Zo controleer ik het eigenlijk altijd.

Groeten,

Patrick

@roadrunner, wat heb je toch een fucking mooie kleur op je Vec zitten!!! :wub I likes blue!

Thanx :thumb Was zelf ook meteen verliefd op deze kleur.

Maar wat je mischien kunt proberen is als de motor draait je uitlaat even dicht houden bij je demper.

Als de uitlaat dan lekt hoor je hem meteen ergens blazen.

Dan heb je niet meteen een brug nodig.

Zo controleer ik het eigenlijk altijd.

Groeten,

Patrick

hoi

kijk eens even naar je verstuivers,misschien lekken de vlamplaatjes en ligt er prut en rotzooi op je blok bij de verstuivers.heb ik ook gehad.

gr edje

hoi

kijk eens even naar je verstuivers,misschien lekken de vlamplaatjes en ligt er prut en rotzooi op je blok bij de verstuivers.heb ik ook gehad.

gr edje

Wellicht het probleem gevonden... :hmmz Flens van het flexibele stuk is al 2 keer door m'n vod gelast en is nu te dun om nog een keer te lassen. Gaan der dus een nieuwe buis met flens voor zetten want er zit een klein lek. Na de reparatie maar eens zien of dit het probleem verhelpt.

Safe driving Jurgen

Wellicht het probleem gevonden... :hmmz Flens van het flexibele stuk is al 2 keer door m'n vod gelast en is nu te dun om nog een keer te lassen. Gaan der dus een nieuwe buis met flens voor zetten want er zit een klein lek. Na de reparatie maar eens zien of dit het probleem verhelpt.

Safe driving Jurgen

@drempelvrees wrote:Laten we het hopen voor je, het is nu wel mooi geweest

Tja :hmmz Had deze winter eigenlijk willen experimenteren met het dpf. Aangezien daar kosten aan verbonden zijn dien ik dit ff uit te stellen. Nu eerst de pijp met flex vervangen en dan heb ik momenteel een kapotte ballast. Daar neem ik dan maar gelijk 2 nieuwe voor een evenredig lichtbeeld en heb ik er een reserve bij voor de wintervacance naar Denemarken.

Voorts ergens in maart nog m'n interkoeler vervangen als ie het nog 3 maandjes vll houdt.....

Safe driving Jurgen

@drempelvrees wrote:Laten we het hopen voor je, het is nu wel mooi geweest

Tja :hmmz Had deze winter eigenlijk willen experimenteren met het dpf. Aangezien daar kosten aan verbonden zijn dien ik dit ff uit te stellen. Nu eerst de pijp met flex vervangen en dan heb ik momenteel een kapotte ballast. Daar neem ik dan maar gelijk 2 nieuwe voor een evenredig lichtbeeld en heb ik er een reserve bij voor de wintervacance naar Denemarken.

Voorts ergens in maart nog m'n interkoeler vervangen als ie het nog 3 maandjes vll houdt.....

Safe driving Jurgen

Jürgen,

Ik las deze oude post van jou, en vroeg me af of het bij jou idd het flexibele stuk van de uitlaat de veroorzaker was. Zelf ruik ik de laatste tijd ook vooral als ik achteruit rijd uitlaatgassen binnen in de auto. Vanmorgen net voor de APK geweest (eerste sinds tuning) roetwaarde was 0,68 1,5 is de grens, best netjes vind ik zelf.

Groet Mark

Jürgen,

Ik las deze oude post van jou, en vroeg me af of het bij jou idd het flexibele stuk van de uitlaat de veroorzaker was. Zelf ruik ik de laatste tijd ook vooral als ik achteruit rijd uitlaatgassen binnen in de auto. Vanmorgen net voor de APK geweest (eerste sinds tuning) roetwaarde was 0,68 1,5 is de grens, best netjes vind ik zelf.

Groet Mark

Hoi Mark,

Netjes hoor, die roetmeting.

Mijn stank probleem bleek 't een combinatie te zijn van 2 gebreken:

1 mijn flex gedeelte was lek. Zou de apk ook moeten constateren.

2 de egr koeler bleek lek te zijn.

Na vervanging van het flex stuk was de stank al minder en bij vervanging van de dgr koeler was 't helemaal weg.

Het is sinds die actie, dacht januari 2012, niet meer terug gekomen.

Groet jraaf

Hoi Mark,

Netjes hoor, die roetmeting.

Mijn stank probleem bleek 't een combinatie te zijn van 2 gebreken:

1 mijn flex gedeelte was lek. Zou de apk ook moeten constateren.

2 de egr koeler bleek lek te zijn.

Na vervanging van het flex stuk was de stank al minder en bij vervanging van de dgr koeler was 't helemaal weg.

Het is sinds die actie, dacht januari 2012, niet meer terug gekomen.

Groet jraaf

Jürgen,

Ik ken wel de egr klep, en die is bij afgedopt met een blindplaat en daar lekt ie niet, je zegt egr koeler. Waar zit die dan, of bedoel je daarmee de egr.

Ik denk trouwens dat ik het gevinden heb, de slang van de Carter ontvluchting naar het oil seperator filter kan ik er zo uittrekken en dan komt de Carter lucht vrij. Zou je eens willen kijken bij jou auto of je de Carter slang ook zo los zit, ik kan aan de slang ook niet zien of deze verkeerd gemonteerd is oid.

Groet Mark .

Jürgen,

Ik ken wel de egr klep, en die is bij afgedopt met een blindplaat en daar lekt ie niet, je zegt egr koeler. Waar zit die dan, of bedoel je daarmee de egr.

Ik denk trouwens dat ik het gevinden heb, de slang van de Carter ontvluchting naar het oil seperator filter kan ik er zo uittrekken en dan komt de Carter lucht vrij. Zou je eens willen kijken bij jou auto of je de Carter slang ook zo los zit, ik kan aan de slang ook niet zien of deze verkeerd gemonteerd is oid.

Groet Mark .

Hoi Mark,

EGR koeler zit tussen je blok en de accubak onder je thermostaat.

Pica;

IMG_2406.jpg

Carterontluchting achter op je blok kun je idd zo omhoog en los trekken, das normaal.

Mag ook wel een beetje zweten. Het kan zijn dat je last hebt van veel 'blowby', olie en verbranding gassen die via je carter ontluchting je turbo inlaat kanaal ingaan en zo je interkoeler verstoppen en uiteindelijk doen lekken met stank als gevolg. Zie mijn oude interkoeler.

IMG_0089.jpg

Kunt ook nog visueel rond om de injectoren checken. Dat moet droog zijn. Anders de brandplaatjes vervangen.

Succes met de zoektocht. Duurde bij mij ook vrij lang :hmmz

Groet jraaf

Terug
Naar boven