• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra (1994) kado gehad

Ik ben nooit een fan geweest van Opel . 2 van de 3 Astra's op m'n werk hadden altijd electronica problemen, die nogal vaag waren en nooit echt zijn opgelost. Ik heb niet het idee dat je met een stevige omgang van de auto de electronica kapot kan krijgen, maar m'n collega's konden wel vrij veel..... De Corsa van m'n broer was ook een gigantische miskoop geweest, dus dat vormt dan toch wel je mening in de loop van de tijd. Maar ik weet dat tijden veranderen en geloof best dat Opel anno 2010 een echt A-merk is.

Ik heb zelf nooit een Opel gehad en zat er ook niet echt op te wachten. Maar ik was wel gevoelig voor het punt dat de Vectra veel veiliger was om m'n dochtertje in te vervoeren dan de ZX (inderdaad een rammelbak, maar praktisch onverwoestbaar). En bovendien, wat kan er nou mis zijn met een goed onderhouden auto met 2 liter motor en 120k op de teller, die z'n hele leven binnen heeft gestaan? Ik heb m'n vooroordelen opzij gezet en heb m'n schoonouders hartelijk bedankt.

Nou ja, ik ben dus erg terleurgesteld in de auto, maar dat soort mensen zul je ongetwijfeld ook onder de Skoda rijders vinden. Ik weet niet of het op een Opel forum verstandig is om uit te leggen waarom ik voor een nieuwe Fabia ga.

En ja, ik heb dit forum wel als technisch vraagbaak gebruikt en daar is toch niets mis mee? In het begin zul je inderdaad meer vragen hebben dan antwoorden. Kan ik wel een vraag van iemand anders op het forum beantwoorden, dan zal ik dat echt niet laten hoor. De definitie van het woord "forum" is: groep deskundigen die vragen van een publiek beantwoordt.

Rest mij niets dan iedereen veel veilige (en voordelige) kilometers toe te wensen! En nogmaals hartelijk danken voor de antwoorden op m'n vragen!

je zegt het al zelf, altijd binnen gestaan... als die dan opeens kilometers gaat maken en aan de weersomstandigheden bloot word gesteld dan kun je er donder op zeggen dat die dan problemen gaat geven.

maar zo heeft ieder weer een eigen merk waar hij/zij trots op is. zoals jij je vooroordelen hebt op opel heb ik dat weer met citroen.

Wens je toch nog veel veilige kilometers toe ;)

Terug
Naar boven