• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vectra 2.2 chippen

ik ken het niet

maar het lijkt me bullshit jan

met alles wat je in je inlaat steekt, verklein je je diameter.

en je maakt mij niet zomaar wijs, dat je met een kleinere diameter een grotere luchtdoorstroming hebt.

Met een kleinere diameter wel een snellere.

Wat ik er 123 van zie is dat het gewoon een turbulentere stroming veroorzaakt waardoor je benzine beter zou moeten mengen en nog wat meer bla.

Helaas voor de uitvinders kan zit niet zonder verlies aan wrijving dus volgens mij is het gewoon onzin.

Met een kleinere diameter wel een snellere.

Wat ik er 123 van zie is dat het gewoon een turbulentere stroming veroorzaakt waardoor je benzine beter zou moeten mengen en nog wat meer bla.

Helaas voor de uitvinders kan zit niet zonder verlies aan wrijving dus volgens mij is het gewoon onzin.

kleinere diameter betekent meer weerstand en minder lucht :)

anders gebruikte de shell in pernis wel in diameter 10 mm buisjes ipv 1 meter buizen ;)

kleinere diameter betekent meer weerstand en minder lucht :)

anders gebruikte de shell in pernis wel in diameter 10 mm buisjes ipv 1 meter buizen ;)

Dat klopt! Ik ging alleen even van het ideale geval uit. Dan krijg je puur een snelheidverhoging door massabehoud.

Maar je hebt gelijk , in een systeem van een grote naar een kleinere diameter levert die overgang ook de nodige wrijving op. Daarom geloof ik dat cyclone geval ook niet.

Dat klopt! Ik ging alleen even van het ideale geval uit. Dan krijg je puur een snelheidverhoging door massabehoud.

Maar je hebt gelijk , in een systeem van een grote naar een kleinere diameter levert die overgang ook de nodige wrijving op. Daarom geloof ik dat cyclone geval ook niet.

Alle reacties die ik lees op diverse forums zijn allemaal van mensen die hem zelf nooit hebben gehad, ik hoop dat er iemand is hier die er zelf ervaring mee heeft.

ik wijk nu wel af van dit topic maar hij heeft er misschien ook wel belang bij.

Jan

Alle reacties die ik lees op diverse forums zijn allemaal van mensen die hem zelf nooit hebben gehad, ik hoop dat er iemand is hier die er zelf ervaring mee heeft.

ik wijk nu wel af van dit topic maar hij heeft er misschien ook wel belang bij.

Jan

jan

er klopt echt geen reet van.

lucht en brandstof mengen?

De meeste motoren zijn tegenwoordig multipoint injecties.

voordat de lucht kan mengen met de brandstof, issie al lang zn wervelingen kwijt.

het zou misschien baat kunnen hebben bij een ouderwetse carburateur . . . maar dan moet je wel je diameter vergroten.

jan

er klopt echt geen reet van.

lucht en brandstof mengen?

De meeste motoren zijn tegenwoordig multipoint injecties.

voordat de lucht kan mengen met de brandstof, issie al lang zn wervelingen kwijt.

het zou misschien baat kunnen hebben bij een ouderwetse carburateur . . . maar dan moet je wel je diameter vergroten.

Nou ik geloof ook niks van die cyclone3 geval wil het niet eens testen zou het geld wel in chiptuning duwen en desnoods het geld investeren in een nieuwe ototjee.

verzonden vanaf mn mobieltjuh dit ding is gooeeiii:d

Nou ik geloof ook niks van die cyclone3 geval wil het niet eens testen zou het geld wel in chiptuning duwen en desnoods het geld investeren in een nieuwe ototjee.

verzonden vanaf mn mobieltjuh dit ding is gooeeiii:d

kadettje...

ik heb een 2.2 direct benzine uit 2005..

en echt waar ik heb echt wel wat gekeken,gebeld en gevraagd...

ook op dit forum.

maar eerlijk gezegd, na dat ik een week bezig was, kwam ik tot de conclusie.....

het is de moeite niet waard.

het kost veel te veel geld voor minimale winst.

mijn volgende auto wordt een turbo diesel... daar kan je nog wat mee.

dit is dan wel mijn mening.!

kadettje...

ik heb een 2.2 direct benzine uit 2005..

en echt waar ik heb echt wel wat gekeken,gebeld en gevraagd...

ook op dit forum.

maar eerlijk gezegd, na dat ik een week bezig was, kwam ik tot de conclusie.....

het is de moeite niet waard.

het kost veel te veel geld voor minimale winst.

mijn volgende auto wordt een turbo diesel... daar kan je nog wat mee.

dit is dan wel mijn mening.!

We kunnen een hoop hoor, met welke auto dan ook, hang er gewoon een zwaardere motor in.

Alleen is dat voor de een makkelijker als voor de ander..

Een Turbo Diesel: Let wel op, de ene is de andere niet, maar effe tussendoor, je koopt toch niet een auto met als voorwens, deze te gaan motorTunen??

Ik zou niet per see gaan dieselen alleen omdat deze makkelijjker te Chippen is, als ik alle ellende lees van de Huidige generatie diesel, zal ik echt nog een keer of 5 nadenken voor ik overstap op een Diesel..

Er zijn ook Geblazen Benzine motoren in de vectra-C te krijgen hoor, in de vorm van een 170pk 2.0 turbo, welke goed te tunen is, en een 2.8 V6 Turbo, welke nog leuker aan te passen is..

Willem

We kunnen een hoop hoor, met welke auto dan ook, hang er gewoon een zwaardere motor in.

Alleen is dat voor de een makkelijker als voor de ander..

Een Turbo Diesel: Let wel op, de ene is de andere niet, maar effe tussendoor, je koopt toch niet een auto met als voorwens, deze te gaan motorTunen??

Ik zou niet per see gaan dieselen alleen omdat deze makkelijjker te Chippen is, als ik alle ellende lees van de Huidige generatie diesel, zal ik echt nog een keer of 5 nadenken voor ik overstap op een Diesel..

Er zijn ook Geblazen Benzine motoren in de vectra-C te krijgen hoor, in de vorm van een 170pk 2.0 turbo, welke goed te tunen is, en een 2.8 V6 Turbo, welke nog leuker aan te passen is..

Willem

vergeet de z22sC niet wim ;)

0191b868bcd38fbf.jpg

Terug
Naar boven