• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra 2.5 v6 loopt op 4 cilinders

Ik heb hier een Opel Vectra 2.5 V6 en deze loopt maar op 4 cilinders...

De bougies zijn goed , kabels zijn goed echter de bobine geeft geen vonk op nr 3 en 6.

Gaan deze bobines vaker kapot of komt een kabelbreuk in de aansturing vd bobine vaker voor en hoe test ik dit?

Hoe kan ik de bobine testen?

gegroet,

Karthur8

....hij blijkt op 4 cilinders te draaien in plaats van 5 wat ik eerst dacht.

De bobine heb ik inmiddels getest en die blijkt goed te zijn.....

Ik heb de secundaire en primaire weerstand gemeten en deze is goed.

Hierna heb ik de bedrading doorgemeten van de multistekker ( welke op de bobine gaat) naar de ecu en ook dit is ok.....

Hierna heb ik de multimeter tussen elke aansluiting afzonderlijk van de multistekker en massa gezet en de startmotor rond laten draaien ..... op 1 aansluiting was geen signaal te zien.

Ik ben nu dus bij de ecu beland als verdachte......maar hoop dat jullie nog een tip hebben voor me.:(

gegroet,

Karthur8

....hij blijkt op 4 cilinders te draaien in plaats van 5 wat ik eerst dacht.

De bobine heb ik inmiddels getest en die blijkt goed te zijn.....

Ik heb de secundaire en primaire weerstand gemeten en deze is goed.

Hierna heb ik de bedrading doorgemeten van de multistekker ( welke op de bobine gaat) naar de ecu en ook dit is ok.....

Hierna heb ik de multimeter tussen elke aansluiting afzonderlijk van de multistekker en massa gezet en de startmotor rond laten draaien ..... op 1 aansluiting was geen signaal te zien.

Ik ben nu dus bij de ecu beland als verdachte......maar hoop dat jullie nog een tip hebben voor me.:(

gegroet,

Karthur8

Ben je al langs de dealer geweest dan?

zou ook kunne dat je bedrading niet in orde is he..

ik heb eventueel wel een stuurapparaat te koop voor een v6 dus mocht je het nodig hebben dan hoor ik het wel.

gr

Ben je al langs de dealer geweest dan?

zou ook kunne dat je bedrading niet in orde is he..

ik heb eventueel wel een stuurapparaat te koop voor een v6 dus mocht je het nodig hebben dan hoor ik het wel.

gr

Bobine storingen zijn NIET uit te lezen!!!!!!

je kan een bougie los aan de kabels en tegen metaal leggen kijken of ie vonkt, en dan zal ie waarschijnlijk netjes vonken, deed de mijne ook, maar toch bobine kapot.

Willem

Bobine storingen zijn NIET uit te lezen!!!!!!

je kan een bougie los aan de kabels en tegen metaal leggen kijken of ie vonkt, en dan zal ie waarschijnlijk netjes vonken, deed de mijne ook, maar toch bobine kapot.

Willem

Nee maar had de mijne wel aan de tech2 gelegd en kon prcies zien welke cilinder pingelde..van de 6 en der vielen er 2 op..dus wist bij welke ik moest weze..

maar nieuwe bobine met kabels erop en het was gefixt.

gr

Nee maar had de mijne wel aan de tech2 gelegd en kon prcies zien welke cilinder pingelde..van de 6 en der vielen er 2 op..dus wist bij welke ik moest weze..

maar nieuwe bobine met kabels erop en het was gefixt.

gr

........maar ik heb de 4 draden van de multistekker los van de bobine 1 voor 1 met een multimeter ertussen aan massa gelegd en de startmotor rond laten gaan.......en bij 1 kwam er geen signaal ...dus er komt gewoon geen stroom binnen bij de bobine voor de 2 cilinders die niet meedoen.

ps: 0rudy0 ...wat moet die ecu kosten eventueel als ik er verder niet uitkom?

gr

........maar ik heb de 4 draden van de multistekker los van de bobine 1 voor 1 met een multimeter ertussen aan massa gelegd en de startmotor rond laten gaan.......en bij 1 kwam er geen signaal ...dus er komt gewoon geen stroom binnen bij de bobine voor de 2 cilinders die niet meedoen.

ps: 0rudy0 ...wat moet die ecu kosten eventueel als ik er verder niet uitkom?

gr

Terug
Naar boven