• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra 2008 CDTI Aankooptips

@kimmiej666 wrote:Tsja ligt er ook beetje aan qua kosten of niet alles tegelijk eraan gaat, vervangen moet worden..

Joey Bravo zijn 1.9 gaat nu uit elkaar en die heeft de volgende dingen nu tegelijk:

- vliegwiel + koppeling

- inlaat

- distri

- lekke intercooler (gister geconstateerd na demontage blok)

Tikt al lekker aan incl de benodige kleinmaterialen en dan hebben we het nog niet eens over uren.

+ wat er nog meer evt kapot kan zijn waar je achter komt met demontage.

(is wel een 2003 of 2004, dus wss ook geen 3e injector mod, die ik hem wel heb aangeraden te doen als die nog niet is gedaan)

Gaan deze zaken in stapjes is het wel enigzins te overzien, maar je zal meestal zien dat er meer tegelijk gaat dan stuk voor stuk.

Ja maar dan heeft ie alles wel opgespaard!

Inlaat zat er al een tijdje aan te komen en die kan je het beste doen als je distributieset gedaan moet worden omdat die toch los/vervangen moet als je het inlaatspruitstuk vervangt ( brandstofpomp moet nl. ook los )

En lekke intercooler wist ie niet , dus dat is een ongeluk bij een ongeluk dat ie die nu ook moet vervangen.

Nee daarom geef ik ook aan dat als je beetje bij beetje krijgt en meteen vervangt wel enigzins te overzien is, maar als dan nog eens enkele dingen tevoorschijn komen tikt het ineens hard aan.

Net als bijv. bij mij, koppeling vervangen, oh ashoesjes gescheurd oke vervangen, motorsteun kaduuk oke ook vervangen, zit je alweer gauw 150 euro verder en dan doen wij het nog zelf, garage tikt die uren ook nog een door..

Maar goed, ik vind de c qua kosten toch zeker ff andere koek dan een vec b, corsa.

Ik zou nog wel ff checken wat ze verstaan onder gereviseerde motor, want in mijn optiek zijn dat niet de aanbouwdelen zoals inlaatspruitstuk/turbo etc...

(back on topic) :jerry

Ter ontnuchtering :afro En ben nog steeds tevreden met m'n Diesel :thumb

Onderhoud tot op heden:

Inlaatspruitstuk 06-2009

Thermostaathuis 12-2009

Drukgroep+Platen+Vliegwiel 01-2010

Aandrijfashoes links voor 09-2010

APK+Multiriem+olie en filters 10-2010

Accu 10-2010

Grote beurt = distributie set, waterpomp, multiriem, vloeistoffen, aandrijfashoes rechtsvoor en Gasklephuis 04-2011

Subframe+Frictiestangen 05-2011

DPF sensor 07-2011

Uitlaatspruitstuk + Turbo 08-2011

Startmotor 09-2011

Stabirubbers voor en achter 10-2011

Denso 120Am Dynamo 11-2011

Interkoeler 12-2011

Voorpijp 12-2011

Wielnaaf links voor 02-2012

EGR 02-2012

EGR Koeler 03-2012

Veerpoot lagers + Uitlijnen 03-2012

Interieur filter 03-2012

Middenpijp 60 mm RVS 05-2012

Interkoeler slangen vervangen voor silicone 08-2012

Baksteun 10-2012

Aandrijfaslagerhuis 10-2012

Voorruit met blauwe zonneband 10-2012

Keep it going

:ass :ass

Groet jraaf

@GTS2.2DTI wrote::shock: Mooi lijstje jraaf, zet er de prijzen even achter en je hebt qua geld twee Vectra's :jerry

Of drie Seats met 100PK Whoehaaa :jerry En dan hebben we het nog geen eens over de uitgevoerde Mod's :jerry

Groet jraaf

@jraaf wrote:@GTS2.2DTI wrote::shock: Mooi lijstje jraaf, zet er de prijzen even achter en je hebt qua geld twee Vectra's :jerry

Of drie Seats met 100PK Whoehaaa :jerry En dan hebben we het nog geen eens over de uitgevoerde Mod's :jerry

Groet jraaf

105PKs he, pas op hoor ;) :jerry

Ik mis de Vectra niet, de Seat stuurt simpelweg strakken maar ik mis wel de kracht van de 150PK diesel die ik had.. Als ik nog zoveel reed als eerder voor mijn werk dan was de Vectra ook gewoon gebleven.

@yzf1kr wrote:EGR hoef je niet af te sluiten, als je de carter ontluchting uit het inlaat traject haalt.

Hoe bedoel je dit precies? Ik had eigenlijk nog nooit gehoord.

Als je er een catch-can tussen zet en je doet de slang niet terug het traject in , maar los laat hangen of direct de uitlaat in, dan kan je EGR in principe gewoon blijven werken !

:hmmz Je EGR kan in principe altijd blijven werken. Wat er mee bereikt wordt is dat er geen olie via je carterontluchting terug in je invoerpijp van je Turbo en interkoeler en gasklephuis en EGR in je inlaatspruitstuk terecht komt en zo je wervelkleppen functie vernageld door de dik aangekoekte olie.

Groet jraaf

Terug
Naar boven