• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vectra 2009 1.6 16v

mlap

Lid
Kan iemand mij vertellen wanneer de distributieriem van een OPEL VECTRA 1.6-16V TEMPTATION uit 2009 vervangen moet worden.

Volgens de dealer moet dit bij de 150000, wil deze auto aanschaffen met 105000 op de teller maar de originele riem zit er nog op. Krijg er een jaar garantie op, maar wil niet gelijk hoge kosten hebben! Alvast bedankt

Na nog wat googlen kom ik op deze motor uit Z16XEP, ik zag ook dat ze er bij KCPerformance een 123 pk uit kunnen halen! Is nog geen vetpot maar beter als 105 pk!

@mlap wrote:Na nog wat googlen kom ik op deze motor uit Z16XEP, ik zag ook dat ze er bij KCPerformance een 123 pk uit kunnen halen! Is nog geen vetpot maar beter als 105 pk!

En anders naar Dbilas in Duitsland. Die hebben een kant en klaar T-kitje liggen waarmee je naar de 210 PK kan :angel

Veel plezier alvast met de aanschaf toegewenst.

Ik vraag mij overigens af hoeveel waarde we kunnen hechten aan de informatie van 'Autotrader' :hmmz 'Mijn model zou volgens die lijst vanaf 2005 geleverd zijn. Echter komt de mijne bij de VOD vandaan in mei 2004 :agent

Groet jraaf

volgens mij 150dkm of 10j

ik vind ik wel een 1.6 vrij licht voor een vectra c

ik zou eerder voor een 1.8 of iets zwaarders kijken.

Hebben ze dus wel gelijk bij de dealer, leek me zoveel 150000 km. Ik dacht zelf dat die 1.6 ook te licht was, maar dat viel reuze mee tijdens de proefrit. Ik kan verder ook niet echt problemen vinden over deze motor online, of zie ik iets over het hoofd?

Is het zeker een 1.6?? deze kom je nagenoeg niet tegen.

Maar voor de 1.6 en 1.8 geldt 150K of 10 jaar zoals sw_reijnders ook aangaf.

@Opeltje17 wrote:Is het zeker een 1.6?? deze kom je nagenoeg niet tegen.

Als het een 1.8 is Z18XE geld om de 90.000km of 6 jaar.

@Haasje17 wrote:@Opeltje17 wrote:Is het zeker een 1.6?? deze kom je nagenoeg niet tegen.

Als het een 1.8 is Z18XE geld om de 90.000km of 6 jaar.

Z18XE is er tot 2005, vanaf 2005 is het de Z18XER dus 150K of 10jaar.

1.6 Z16XE 100 PK 150 NM is geleverd vanaf 08-2004 maar volgens mij alleen in Duitsland. Lijkt weer een speciaal gevalletje GM deze 1.6 uit 2009 nog wel, het laatste jaar waarin ie van de band rolde... Check ff of het gaat om een import :vertag

Distributie dient alle 6 jaren of om de 90.000 km vervangen te worden volgens de GM handleiding.

Groet jraaf

oke, kan ik nog tot 2019 er mee doen! tegen die tijd zal ik wel een Insignia hebben!

Ga hem toch maar kopen, mede om dat ik er een jaar garantie op krijg.

iedereen bedankt voor de snelle antwoorden!

@jraaf wrote:@mlap wrote:Na nog wat googlen kom ik op deze motor uit Z16XEP, ik zag ook dat ze er bij KCPerformance een 123 pk uit kunnen halen! Is nog geen vetpot maar beter als 105 pk!

En anders naar Dbilas in Duitsland. Die hebben een kant en klaar T-kitje liggen waarmee je naar de 210 PK kan :angel

Veel plezier alvast met de aanschaf toegewenst.

Ik vraag mij overigens af hoeveel waarde we kunnen hechten aan de informatie van 'Autotrader' :hmmz 'Mijn model zou volgens die lijst vanaf 2005 geleverd zijn. Echter komt de mijne bij de VOD vandaan in mei 2004 :agent

Groet jraaf

Kost ook maar een kleine 5000 bij Dbilas, als er mensen zijn die ook een kleine bijdrage willen doneren dit kan op INGB003156*** ovv van t kitje.

@mlap wrote:Heb het koop contract vandaag getekend, hoop dat ik er een hoop plezier van krijg! :thumb

Gefeliciteerd, en idd, dat je er maar lekker van mag genieten. :)

gefeliciteerd.

Een 1.6 motor kan wel in een Vectra C. Natuurlijk is het geen stoplichtsprinter of acceleratiekanon. Maar lekker lange afstanden overbruggen op snelwegen gaat prima. Hij is dan ook het zuinigst van alle benzine Vectra's. Ik haal met mijn 1.8 motor al 1:18 op 80km wegen en 1:15 als je langer stuk 120 rijdt.

Nou nou wat een domper!! , moest vandaag me auto ophalen was keurig om 10.00 uur aanwezig.

En daar stond die dan de mooie zilveren vectra van me dromen, maar toen ik iets beter keek zag ik allemaal schade op de auto!!

Terug
Naar boven