• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra A 2.5 V6 & Calibra 2.0i

Zo, even een update. Allereerst, de Vectra doet het weer! Automaatstoring is er uit en de auto is weer APK gekeurd. VERWIJDERD Drie auto's is wat overdreven vind ik. Daarnaast is de Calibra ook goed gekeurd van de week.

Dit is hoe de Corsa er nu bij staat:

VERWIJDERD

Vreemd dat alles in een post verwijderd wordt als je je auto op het forum te koop hebt staan, maar de Corsa is verkocht!

Dus nu heb ik alleen de Vectra en de Calibra nog, die toevallig vanochtend tegenover elkaar stonden:

Vandaag groot onderhoud gehad aan de Vectra. We hebben de distributieriem vervangen, aluminium kleppendeksels geplaatst en een grote beurt uitgevoerd.

Zo zag het er uit:

Hier zat de nieuwe riem er net omheen:

En zo ziet het er nu uit, inclusief de aluminium kleppendeksels:

ben zelf ook in het bezit van een c25xe maar wat ik me nou afvraag links naast het moterblok zit de luchtaanzuiging vd moter maar wat is die aanzuigbuis rechts naar de moter dan eigenlijk voor?

Die is voor je dynamokoeling. Die buis loopt naar een ventilator, en van die ventilator gaat er weer een buis naar de achterzijde van de motor naar de dynamo.

Deze winter gaat de Vectra naar de spuiter. Hij is opzich wel netjes maar het kan uiteraard altijd mooier. De voorbumper, grill, lijst onder de grill, motorkap, dak, spiegels, achterschermen en de achterbumper zullen gespoten worden. Daarnaast komen er ook nieuwe koplampen + knipperlichten en koplampwissers en nieuwe achterlichten + tussenplaat op. Deze onderdelen heb ik de afgelopen maanden bij elkaar gesprokkeld en het laatste benodigde onderdeel, de motorkap, gister opgehaald.

Uiteraard zal ik het een en ander aan foto's schieten als hij er staat.

Mooi idd. ! goed bezig.

Wat een schitterende wagen blijft dat toch ook zeg zo met die mooie turbo velgen en in die fraaie en bijzondere kleur. Echt een mooie A Vectra ! :thumbup

Mooi hoor, maar als je zoveel gaat spuiten, waarom dan niet helemaal? zeker geen kleurverschil en alles als nieuw..hij word echt zeldzaam op de weg, zeker in deze staat :thumb

Mijn rijschoolhouder, (zelf les gehad in zo'n vectra, zowel het model van voor als na de facelift) toen al een oudere man had nieuw prive een v6 calibra gekocht, die moet nog steeds in zijn garagebox staan.

Hij is nu al dik in de 70 die auto zou ik best graag willen hebben!

Bedankt voor de reacties! Ik ga hem niet helemaal overspuiten omdat de rest van de auto gewoon netjes is. Daarnaast worden er voornamelijk liggende delen gespoten dus dan is kleurverschil minder aan de orde. En het blijft een (bijna) dagelijkse auto :)

Terug
Naar boven