• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra A Turbo

Zo motor is uit de Vectra, nieuwe motor zal compleet gereviseerd worden! Dus das straks weer mooi klaar.

@glenn

Is een hele normale werkwijze hoor, bij Opel gieten ze al die blokken gelijk. Als het een turbo word komt er een gat voor de olie retour in, en slaan ze er LET in, gebeurt gewoon met slagletters. Als je een revisie motor bij Opel koopt moet je zelf ook het motornummer omslaan.

Zo motor is uit de Vectra, nieuwe motor zal compleet gereviseerd worden! Dus das straks weer mooi klaar.

@glenn

Is een hele normale werkwijze hoor, bij Opel gieten ze al die blokken gelijk. Als het een turbo word komt er een gat voor de olie retour in, en slaan ze er LET in, gebeurt gewoon met slagletters. Als je een revisie motor bij Opel koopt moet je zelf ook het motornummer omslaan.

Woensdag kan ik het onderblok weer halen van de revisie! Probeer einde van de week de motor weer een eind inelkaar te hebben.

Woensdag kan ik het onderblok weer halen van de revisie! Probeer einde van de week de motor weer een eind inelkaar te hebben.

vectra op de brug gehad. intercooler slang zit vast tegen de stuur bekrachtigings pomp en begint ook al te scheuren, onder aan de turbo lekt die weer olie als een gek blauwe sensor lekt koelvloeistof en de draad van de olie temp liep gewoon tegen de dynamo aan. en de waterpomp en kleppen maken herrie. als t aan mij ligt kom ik er nooit meer.

vectra op de brug gehad. intercooler slang zit vast tegen de stuur bekrachtigings pomp en begint ook al te scheuren, onder aan de turbo lekt die weer olie als een gek blauwe sensor lekt koelvloeistof en de draad van de olie temp liep gewoon tegen de dynamo aan. en de waterpomp en kleppen maken herrie. als t aan mij ligt kom ik er nooit meer.

Heb alle onderdelen al terug van de revisie, wacht alleen nog tot ik de gebalanceerde krukas terug krijg. Dan kan ik hem weer inelkaar bouwen, auto zal in januari klaar zijn!

Terug
Naar boven