• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vectra afgekeurt :shock:

itsthedch

Post weleens wat
hey allen,

even een vraagje.

mijn vectra is afgekeurt op 4 punten,

nou is 3 ervan zo te fixen.

maar de co nte is te hoog bij 2500 toeren (CO2 waarde)

volgens mij is dat in bijna alle gevallen de Lamdasensor

wat denken jullie?

is een opel vectra X1.6XEL uit 1998

wat is te hoog. weet je ook hoeveel te hoog het co is.

goed warm rijden is een mogelijkheid.

Is de uitlaat echt goed dicht. geen kleine gaatjes erin??

Zal dat eerst even controleren. voor dat je een dure lambda sensor er in zet.

ik heb werkelijk geen idee hoe veel te hoog die was. motor was warm, had er net een 30 km mee gereden,

uitlaat is goed, geen gaatjes (voor zover ik weet)

@itsthedch wrote:ik heb werkelijk geen idee hoe veel te hoog die was. motor was warm, had er net een 30 km mee gereden,

uitlaat is goed, geen gaatjes (voor zover ik weet)

ff goed trappen doet vaak wonderen.

Heb zo al menig auto de 4-gas test door gekregen.

Maar een beetje garage zal dat denk ik wel gedaan hebben.

ja heb wat dat betreft goede ervaringen met hun keuring, is een onafhankelijke keurstation. die niks verder doen met auto's

heb een andere lambdasensor gekocht, wel 2e hands hoor, kan het allicht proberen lijkt mij.

ben niet handig met dingen doormeten enzo, dus ik hoop dat het zo opgelost kan worden

je lambdasondes goed schoonmaken met tecflow air intake cleaner (blauw paars spuitbusje) en een staalborstel en heel goed inspuiten voor je m monteerd en een kwartier wachten dan even een rondje rijden en geheid dat ie goed is echt wereld spul

Altijd voor je naar een APK gaat de auto lekker warm rijden. Dat zorg altijd voor een betere CO waarde.

die tecflow air intake cleaner, waar kun je dat kopen dan? kan er niks van vinden op google waar het te koop is.

auto lekker warm rijden, je bedoelt dat de motor echt op tempratuur is toch?

probleem is wel dat als de auto dan 10 min stil staat door dat ik moet wachten voor de herkeuring dat hij weer afkoelt. kweet niet in hoeverre dat verschil maakt?

Gewoon even 20 km scheuren met dat ding. Trap hem even flink in de toeren en stook hem warm. Kans is aanwezig dat het dan wel goed gaat, was ook het geval bij de oude opel van mn pa.

Als de auto 10min stil staat is de motor echt niet koud dat duurt wel veel langer. De motor kan makkelijk 1 uur warm blijven.

Gewoon even voor de A.P.K de auto lekker warm rijden +/- 20KM rijden. Hoeft echt niet flink in de toeren te gaan daarvoor.

Maar kan natuurlijk wel even een stukje sportief rijden.

@Dolby wrote:Als de auto 10min stil staat is de motor echt niet koud dat duurt wel veel langer. De motor kan makkelijk 1 uur warm blijven.

Gewoon even voor de A.P.K de auto lekker warm rijden +/- 20KM rijden. Hoeft echt niet flink in de toeren te gaan daarvoor.

Maar kan natuurlijk wel even een stukje sportief rijden.

Al staat de mijne 5 a 10 minuten stil wil ie al niet meer door de uitstoot heen!!!!!

dan moet ik m eerst effe op 5000 (onbelast) toeren houden om de kat warm te stoken...

Willem

@Willem, pffffff 5000RPM onbelast is toch niet echt fijn voor de motor lijkt me.

Als ze bij mijn diesel de roet test doen zou ik het liefst de monteur uit mijn auto schoppen. :swear

Ik ga er zogoed als mogelijk met de auto om en op een a.p.k trappen ze even de motor af.

@Dolby wrote:@Willem, pffffff 5000RPM onbelast is toch niet echt fijn voor de motor lijkt me.

Als ze bij mijn diesel de roet test doen zou ik het liefst de monteur uit mijn auto schoppen. :swear

Ik ga er zogoed als mogelijk met de auto om en op een a.p.k trappen ze even de motor af.

Tja dat gevoel heb ik ook :thumbdown

Na die 10 minuten is de motor nog niet afgekoeld hoor. Willem bedoelt denk ik dat de kat dan gewoon weer even warm moet worden.

En een warme motor kan ook prima gewoon toeren maken! ;)

Elke motor heeft gewoon zijn toerenbereik van laag naar hoog. En het is echt geen probleem om dat ook echt te gebruiken.

Daar is ie voor gemaakt.

Alleen krijg je gewoon meer slijtage als je ALTIJD aan zn top zit..

Andersom precies zo als je altijd veel te vroeg overschakelt..

Maar is ie nu alweer goedgekeurd? :)

Ik hield me hart vast toen mijn auto tijdens de a.p.k. door die vent even flink in toeren werd gejaagd :fy1

Mijn blok is de jongste niet meer, aan de andere kant ik heb het mijn blok de afgelopen 20.000km totaal niet makkelijk gemaakt.

Van heeel stevig doortrekken( red line ) tot langdurig op hoge snelheid rijden ( 180 )

dus waar zeur ik eigenlijk over ;)

Terug
Naar boven