• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vectra b 1998 loopt slecht stationair

Ik heb een vectra bij uit 98 gekocht met gesprongen distributieriem.

Alles is inmiddels alweer gemaakt en hij loopt weer.

Alleen nu draait hij onregelmatig stationair en slaat hij regelmatig af voor kruisingen en als ik op stoplichten aan kom rijden.. als ik gas geef dan blijft hij ook een beetje in zijn toeren hangen (rond de 2000 toeren) voordat hij terug zakt naar ongeveer 800 toeren.

Iemand enig idee wat dit kan zijn.

Kan het iets te maken hebben met de luchtmassameter

Als ik de stekker van de lmm sensor eraf haal verandert er niks en gaat het motorstoringslampje ook niet branden.

Weet niet of dat normaal is.

Nou weet ik alleen dus niet of hij dat voor de kapotte distributieriem ook al deed omdat ik hem zo gekocht heb..

Het gaat om een 1.6 16v benzine

Verder is het een fijne auto :D

Gr. Jeffrey

Ik heb inderdaad wel eens iets gelezen over dat gaatje..

Is dat ook van toepassing bij een 1.6 ??

Bedankt voor de tips ik ga dit weekend even kijken naar de stappenmotor en het gasklephuis.

Mvg

Ik zal hem zaterdag eens gaan opereren :hmmz

Zit er nog een pakking tussen?? Dan haal ik die ff van te voren. Voordat ik hem dalijk open heb liggen en op men fietsje een pakking moet gaan halen :D

En bedankt nog voor uw reactie

Stappenmotor zit aan de gasklep met 2 kleie torx schroefjes.

1.6-16V oud tijpe heeft een slang tussen het inlaat en de gasklep.

Is deze lekvrij??

Zo nee klimt hij ook in toeren.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Kan ik kijken of die slang lekt Door er met remreiniger omheen te spuiten en kijken of de motor daarop reageert.

En Het is niet echt dat ie in zijn toeren klimt..

Het zijn echt kleine schokjes. Je ziet het ook bijna niet op de toerenteller alleen je voelt het wel als je in de auto zit en dat is echt zwaar irritant. .

Wegens omstandigheden begin ik er wat later aan.

Waarschijnlijk donderdag pas.

Ok dan ga ik dat straks ff proberen.

En kan ik dat ook proberen bij de rest van de vacuüm slangen?? Ik hoor ze niet sissen dat heb ik wel al gekeken.

Ik heb hem nu uit elkaar liggen maar heb niet zoon carterventilatie gaatje .

Ik ga hem ff goed schoon maken en de stappenmotor ook en dan ff kijken wat ie dan doet.

De test met remreiniger leverde ook geen resultaat dus denk dat de vacuüm goed is en die slang waar Willem het over had is ook nog goed..

viewtopic.php?f=150&t=157603 hier wat foto's, dan weet je waar het gaatje zou moeten zitten.

Hmmm alles weer in elkaar gezet en hij loopt nog steeds niet mooi stationair . Schommelt Nog steeds in zijn toeren .. uit vallen als ik de koppeling in trap weet ik nog niet ik ga nu ff een rondje rijden..

Heb de pakking om de egr klep af te doppen besteld en is morgen binnen..

Donderdag dan maar ff kijken of het iets scheelt.

Volgens mij zit de egr klep bij mij achter het blok onder het inlaat spruitstuk... wordt een :swear werk dus.

Ach ja . Het houd je van de straat . :thumb king:

Zojuist de egr afgedopt met de originele opel modificatie pakking.

Maar helaas zonder resultaat. :swear :swear

Ik kom er geen wijs meer uit..

Misschien toch maar een afspraak maken met een opel kenner ..

Helaas Berkel en rodenrijs wel opcom en technische kennis van deze motoren

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Terug
Naar boven