• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vectra b 2.0 16v slaat niet aan motor managemant brand niet

hoe krijg ik een bosmodule van de abspomp.

heb de 4 torx losgedraaid en de bevestigingsnippel voor het chassis ook.

nu lijkt het of de regelaars geklonken zijn. iemand een idee hoe deze los te halen??

" onclick="window.open(this.href);return false;

vaak zoals in het filmpje hoef je alleen het electrisch deel te vervangen..

dus dat geklonken deel kan blijven zitten...

maar wat voor pomp heb jij?? een bosch of een Kelsey Hayes module??

Dit is de kelsey. Ik heb een Bosch. De zuigertjes/regelaars zitten vast in het pomphuis. Zal wel een handigheidje voor zijn maar durf niet verder te gaan zonder info.

begrijpelijk..

ik ben er nog mee bezig om de juiste info voor je te zoeken.. misschien dat andere dit ook lezen en ook mee kunnen denken hoe dit aan te pakken..

zover ik weet hoef je alleen dit los te halen maar ook ik zit dan met de vraag.. moet je ontluchten of niet??

je hoeft zo te zien de popnagels niet uit te boren want de metalen behuizing moet ook mee eraf zoals op de foto waar die cylindertjes in zitten...

als je dat zwarte eraf haalt zitten de sporen van het printplaatje op de cylinders gesoldeerd... dus alleen dat zwarte kastje vervangen zal denk ik niet lukken

@christoffel wrote:Dit is niet het type dat ik heb. Dit is een soortgelijke

" onclick="window.open(this.href);return false;

ja dat filmpje had ik al gezien maar ik twijfelde eraan of dat voor de juiste info zorgde... vandaar de foto...

die foto is van een bosch unit

ik zie diverse units.. van alleen dat zwarte tot aan een complete unit incl. pomp... ik denk dat je dan wel moet ontluchten maar ik weet het zo even niet meer.. hier houdt het voor mij op.. ik adviseer je een pm naar willem te sturen of dat een ander hier op het forum het van mij over kan nemen en jouw wel op weg kan helpen...

die complete unit staat op google en bij bosch als een ABS en tractie regel eenheid...

vaak wel.. die kunnen jouw auto in het systeem opzoeken tot op het laatste boutje... en als dit vaker een probleem is bij de vectra`s zullen ze hier wel ervaring mee hebben hoe je zoiets moet vervangen

ik zou die ABS unit eerst eens achterwegen laten en eerst eens beginnen bij de wielsensor links voor.

daar takt namelijk je snelheidssignaal af en daardoor is ook je abs/tc over de zeik.

pak eens de opcom, ga eens een rondje rijden en vergelijk alle wielsensoren (snelheid) eens met elkaar.

dan weet je genoeg

ebay, betalen met paypal dan ben je altijd verzekerd.

en als je een zaak aanspant, krijg je bijna altijd direct je geld terug.

anders marktplaats.

wellicht zijn er nog forumleden met een handeltje.

@sw_reijnders wrote:ebay, betalen met paypal dan ben je altijd verzekerd.

en als je een zaak aanspant, krijg je bijna altijd direct je geld terug.

anders marktplaats.

wellicht zijn er nog forumleden met een handeltje.

of een forum lid benaderen of hij je wil helpen met opcom...

Terug
Naar boven