• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

vectra b 97 vraagje

kadettje-89

Post vaak
ik ga eind van de maand een vectra b halen uit97.en nu een vraagje alleen vraagje hoor wat voor spullen heb ik nodig als ik een turbo erop zou zetten.en wat gaat dit kosten allemaal.is gewoon maar ff een vraag hoor.niet gelijk denken dat er weer een btje komt metb turbo.is toch niet weg gelegd voor mij.maar gewoon ff nieuwsgierig.

c20let blok staat nu voor 2150 hier ergens op het forum te koop.. dit is een 2 liter turbo blok met een bak erbij!

zomaar een turbo op een non-turbo blok schroeven/zetten is niet echt bepaald goed te noemen voor het blok i.v.m. dat hij hier niet opgebouwd is.

V6 roeleert, zuiniger als een turbo, Stiller als een turbo, comfortabeler als een turbo.

en die GM 3.8 V6 12V is dan ook geen vergelijking met de Opel V6 24V.

ik weet wel dat ik de 3.8 GM gemakkelijk kan bijhouden met een volgeladen Combo 1.6 16V..

Willem

als je 2 maanden met je 1.6je wil rijden, moet je er een turbo op schroeven.

volgens mij draai je alles verrot op zo'n blokje.

kan wel wat hebben hoor, als het goed is rijdt er op het forum hier een tigra op een Lagedruk turbo.

maar de 1600 is niet de sterkste motor nee.

Willem

zo'n dbilas turbo kitje . . . 5000 euro ofzo :o

wil je nog een beetje op een leuke betaalbare manier wat meer vermogen uit zo'n blokje krijgen, dan moet je er een powerbox op schroeven van Mantzel, Dbilas of Lexmaul.

Check de vectra van Martklanderman eens, die heeft het leuk gedaan met zijn 1.6je.

haha ik heb ook een powerbox haha...

omdat ie toevallig op mijn aangeschafte 1.6 motortje zat..

Willem

origineel gepost door sw_reijnders

zo'n dbilas turbo kitje . . . 5000 euro ofzo :o

wil je nog een beetje op een leuke betaalbare manier wat meer vermogen uit zo'n blokje krijgen, dan moet je er een powerbox op schroeven van Mantzel, Dbilas of Lexmaul.

Check de vectra van Martklanderman eens, die heeft het leuk gedaan met zijn 1.6je. en wat is betaalbaar?

Terug
Naar boven